Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vista kutter nettverkstilkobling


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kan noen fortelle meg hvorfor Windows Vista kutter nettverkstillkoblinen min?

 

Jeg har 2 laptoper og 1 Mac mini i huset mitt. Den ene laptoppen kjører Windows XP og den andre kjører Vista. Routeren en Time Capsule.

 

Både Xp og Mac mini fungerer perfekt i nettverket men ikke min nye "state of the art" Dell XPS med det berømte Windows Vista. Den kobler seg av nettverket med en gang jeg begynner å overføre filer eller streamer filmer fra nettverksdisken som er i den trådløse routeren.

Har begynt å lure på om nettverkskortet går i dvale etter noen minutter.

Er det noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det samme problemet her. Når jeg spiller warcraft 3 trådløst med en xp pc og en mac som kjører vista, kobler min pc seg ut etter en stund, og jeg lagger ut.

 

Har XPS jeg og.

 

Har dell gjort en dårlig jobb med nettverkskortene sine...?

 

Eller noen som har noen triks til å fikse dette?

 

EDIT: Har strømsparingen på høy ytelse

Endret av vinzenT
Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at det er Routeren som er problemet, hadde en ny router fra Linksys og den koplet ut mine trådløse pc'er hele tiden, måtte bytte tilbake til den legendariske WRT54G, den fungerer kjempefint, ikke noe problem etter bytte av router.

 

Tror Vista er kresen på hvilken router en bruker, det er slik jeg tolker det

Lenke til kommentar

Hm, når du sier det hadde jeg samme problem da jeg fikk ny laptop. Jeg hadde kjøpt en Belkin router i samme slengen, men den måtte byttes ut med en Netgear router for at jeg ikke skulle miste nett.

 

Pass også på å laste ned de nyeste driverne til både router og nettverkskort. Også hender det en gang i blant at vista kommer med noen nyttige oppdateringer ;)

Lenke til kommentar

Laptopen står på High Perform. Drivere er oppdatert. Har prøvd alt.

 

Siden Time Capsule er et produkt fra Apple så begynte jeg å tro at kanskje Microsoft hadde lagt litt hinder for at man skulle kunne bruke slike produkter mot Vista. Men nå hører jeg at det er flere som har samme problemet med andre routere.

 

"Tror Vista er kresen på hvilken router en bruker, det er slik jeg tolker det"

Trodde slik ting skulle bruke internationale standarder.

 

For å si det slik:

Min Dell XPS går ut vinduet før Time Capsulen. Hvis de skal gjøre ting vanskelig så drit.. jeg i Microsoft. Har ikke tid til slike ting.

Lenke til kommentar

Når vi spiller, bruker vi ikke router, men kobler pc-ene trådløst sammen. Egentlig velgdig genialt hvis jeg ikke hadde lagget ut etter 10- 15 min.

Ingen som vet om noe jeg kan prøve for å fikse det.

 

Ellers beklager jeg hvis jeg stjeler tråden din honday :p

 

EDIT: leif

Endret av vinzenT
Lenke til kommentar

Prøver å sende en generell mail til kundeservice hos Microsoft Norge, men det finnes jo ikke noen mulighet å gjøre det på nettsiden. Mest uoversiktlige siden jeg har vært innom.

 

Noen som har en Mail adresse jeg kan sende et spørsmål til microsoft angående mitt problem?

Lenke til kommentar

Da har svaret kommet fra en hyggelig dame hos MS Support. Det var en ekstremt lang mail med diverse hvis, så fremst, ifall slik som alt annet amerikansk er. De skal sikre seg i alle retninger at de ikke glemmer å informere meg om noe som kan skade meg eller utstyret mitt. Hun unnskylder seg hundre ganger i mailen også for at jeg har fått disse problemene.

 

Her er svaret:

 

Step 1 Safe Mode with Network

==================

1. Restart your computer and start pressing the F8 key on your keyboard. On a computer that is configured for booting to multiple operating systems, you can press the F8 key when you see the boot menu.

 

2. When the Windows Advanced Options menu appears, select Safe Mode with Network, and then press Enter.

 

3. Log onto Windows by using the Administrator account or any user account with the Administrator privileges.

 

NOTE: In Safe Mode with Network, your system display and Desktop will look and perform differently than in Normal Mode. This is only temporary. To return the system back to Normal Mode, we can simply restart the computer.

 

Please check our issue then. If the issue persists, please follow the steps below to reinstall the network card driver.

 

Step 2 Uninstall the Network Card Driver

=====================

1. Click "Start", type "DEVMGMT.MSC" in the Search textbox and press Enter. Please click “Allow” if the User Account Control window is prompted.

2. Expand "Network adapters".

3. Right click on your Network Card, select "Uninstall"

 

Step 3 Please reinstall the Network Card driver from the drive media or the computer manufacturer’s website. If you cannot find the driver from the Internet, please let me know the brand and model of your video card or computer in detail. I will search it for you.

 

After that, please restart the computer to check our issue. If the issue persists, please collect the latest system information for further research.

 

Et spørsmål: Hvis jeg avinstallerer nettverkkort driveren, vil jeg kommer meg på nett for å se etter ny driver, eller bør jeg ha fikset den på forhånd?

Lenke til kommentar

Har gått gjennom samme problemene med en Acer Aspire 7720. Det påstås at det kommer av driver problemer med Intel PRO wireless kortet 3945ABG som står i en rekke bærbare.

 

Etter å prøvet med forsjellige driver er det versjon 11.1.1.20 dato 21.06.2006 som fortiden virker mest stabil.

 

Har prøvet drivere både fra Intel, Acer og Dell.

 

 

Se forøvrig:

 

http://www.mydigitallife.info/2007/09/15/i...t-off-randomly/

Lenke til kommentar

Et spørsmål: Hvis jeg avinstallerer nettverkkort driveren, vil jeg kommer meg på nett for å se etter ny driver, eller bør jeg ha fikset den på forhånd?

************************

Nei du kommer ikke på nett uten driver for det trådløse nettverkkortet.

Alternativt kan du kople PCen til med kabel fra ruteren eller laste driverene i forkant, ta gjerne med flere.

Det blir lett litt prøv og feil og en må ha tålmodighet :-)

 

Ring gjerne Acer på gratis nummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...