Gå til innhold

VG2 yrkesfag: Hva skal gymmkarakteren vurderes etter?


JFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du sier at man skal bli vurdert etter hvor god kondis man har?

 

Ikke direkte det han sier, men har du så dårlig kondis er du ikke noe særlig god i andre idretter heller ( no offence )

 

Om man har kapittel prøve i matte og SUGER i algebra, så blir man likevell gitt karakter etter den prøven også.

 

Så nei, syntes ikke du fortjener noen 5-6er , en firer derimot :)

Lenke til kommentar

Ja, og nå går de tydeligvis etter ferdighet, som i alle andre fag.

 

Det er bare å trene litt så forbedrer du 3000 meteren din raskt. I førstegangstjenesten løp jeg på 21 min første gangen, jeg jogget litt og etter en måned så sprang jeg på 13 min. Jeg trente ikke noe ekstremt, bare jogget et par ganger i uka, det som derimot gjorde tiden min bedre var at jeg klarte å presse meg til å løpe.

 

Du klarer garantert å løpe raskere bare på viljestyrke.

Lenke til kommentar
Karaktergrunnlaget for gym ble endret i fjor, og nå tas det kun hensyn til ferdigheter. Før det har man tatt mer hensyn til innsats, men sånn er det ikke lenger

Kilde??

 

Lærere. Karaktergrunnlag ligger ikke på nett så vidt jeg vet

Endret av Decoy_
Lenke til kommentar

Personlig fikk jeg på VKII i år 4 i gym, men jeg mente at læreren ikke vurderte etter riktige kriterier. Blandt annet innsats og utvikling.

 

Jeg fikk godkjent klagen og fikk et hastevedtak fra fylkeskommunen om at karakteren skulle gjøres om til 5, selv om Rektor mente at læreren hadde helt rett i sin karakter settelse.

 

Fylkesmannen mente derimot at læreren hadde helt feil i sin beskrivelse av vurderingsmåte og kalte læreren blandt annet arrogant. Hvis noen ønsker kan jeg finne igjen hele svaret fra Fylkesmannen?

 

Ps! (jeg er ikke stolt av det) men løp 3000 meteren på 17 min....

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Ps! (jeg er ikke stolt av det) men løp 3000 meteren på 17 min....

 

Håper du har andre sterke sider enn kondisjon/løping da.

Hehe.. Hadde nok det ja. Har vært på Regions Landslag for håndball så vil se meg på som helt greit godt trent. (det var den gangen da:P)

 

Var nok heller litt latskap blandet med at jeg akkurat da ikke hadde trent på et halvt år pga skade. Men skal finne fram svaret i helga så legger jeg det ut her! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...