Gå til innhold

Anbefaling av kamerasekk. 2 hus, objektiver, laptop, stativ +++


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er interessert i å kjøpe en kamerasekk som har plass til to store hus (det er ikke krise om det kun er plass til ett stort hus), objektivene i signaturen min (ikke Pentax utstyret) + en stor telezoom / fast 2/300mm tele når jeg en gang får råd til det. jeg kommer også til å bytte ut normalzoomen min med en 24-70 ved et senere tidpunkt.

 

Sekken må ha fester til stativ utenpå, og gjerne noen flere fester for feks isøkser, snøspade, søkestang eller skistaver. Det er implisitt at sekken bør tåle en støyt, og alle helst bør den kunne tåle et skybrudd. Total vanntetthet er ikke et must. Til det har jeg en Pelican 1300 boks.

 

Jeg vil også ha plass til en varm genser/jakke, noe å drikke (min 2l) og matpakke, slik at jeg kan være borte en hel dag uten at jeg trenegr å ha med meg noe mer enn den ene sekken.

 

Det siste ønsket mitt er et polstret laptoprom, slik at jeg kan bruke sekken som håndbagasje på flyet når jeg er ute og reiser. Dette kan jeg gi avkall på hvis resten er perfekt.

 

Jeg vet jeg stiller høye krav til sekken, men håper at det finnes noe der ute som kan passe mitt bruk. Jeg har ca 2000 til rådighet nå, men har ikke problemer med å spare litt til hvis den perfekte sekken koster mer.

 

Sekken jeg har funnet som jeg tror kan fungere er Tamrac Adventure 10. Minuset med den er litt lite rom til fotoutstyr, og mangel på fester utenpå sekken.

 

Mvh

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle forslag sålangt!

 

Vertex og Computrekker seriene appelerer ikke så mye til meg, ettersom de kun er laget med hensyn på fotoutstyr. Jeg skal ha sekken med meg på toppturer på fjellet, vinterstid og om sommeren, samt bruke den rundt om i byen etc når jeg skal ha mer med meg enn jeg får plass til i Nova II AWen.

 

Francis

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har lett i 3 år etter en slik sekk du beskriver og har kommet fram til at det ikke finnes.

 

Ser du har funnet en Tilopa sak.. Ville ikke selv kjøpt meg denne uten å ha prøvd den. Husk kamerautstyr er tungt og når det ikke er noen form for ramme i ryggen(eller annen avstiving - det vises på bildet), samt at det ikke er avstivede hoftebelter hadde jeg holdt meg langt unna!

 

Skal en ha en sekk som er god å bære(greit å ta vare på ryggen), samt har plass til noe å spise og klær er det ingen vei utenom en sekk som er beregnet for fjellturer.

 

Ser Bergans er nevnt, Norrøna kan også være et alternativ. Vil anbefale Arc'teryx eller Osprey som er svært annerkjente produsenter.

 

- LM

Lenke til kommentar

Jeg kikket på Sequence, men synes ikke helt at den passet helt til mine bruksområder.

 

Jeg bestilte meg akkurat en Tilopa sekk. Hvis jeg ikke liker den, selger jeg den bare videre. Jeg regner ikke med at det blir kjempevanskelig å få solgt den, ettersom de ikke har Norsk importør. Forhåpentligvis er den god å ha på :thumbup:

 

Jeg har allerede en god 45l Lowe dagstursekk som jeg kan bruke sammen med en mindre fotoveske. Problemet med det oppsettet er at det tar for lang tid å bytte objektiv, når hele sekken må åpnes for å komme til den indre veska. Alternativet blir en mindre veske som henges på hoftebeltet. Det er godt mulig at jeg kjøper meg noe slikt en gang i fremtiden til bruk sammen med en større tursekk, slik at jeg ikke trenger å åpne topplokket for å ta frem kamera/objektiv.

 

Jeg vil igjen takke for alle de gode og informative svarene jeg har fått i denne tråden!

 

Francis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...