Gå til innhold

Test: Samsung SyncMaster T260


Anbefalte innlegg

Skjermen kommer i to versjoner, en med HD og en uten. I dag skal vi ta en nærmere titt på sistnevnte.

Hva betyr dette? :p Uansett, grei test dette. Hva angår skjermer, så er design egentlig irrelevant.

 

Skulle akkurat til å kommentere det samme! :p (HDCP?)

 

Savner forresten at det står paneltype under spesifikasjoner på side 2...

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror en høyere makt svare på mine "bønner". Min 245b har akkurat takket for seg, og jeg fikk veldig lyst på en litt større skjerm. :D

Helst en 30", men disse blir i skrivende stund for dyre.

 

Så har sett en del på T260, og det passet jo helt perfekt at det kom en test om denne i dag. Virket veldig bra ivhertfall. Å justere fargenivået er vel "piece of cake", så tror ikke dette skal bli noe problem. Greit med innganger, et over middels godt design (her stryker samtlige BenQ-skjermer), og naturligvis godt bilde til både film og spill. (+ noe bilder)

Lenke til kommentar
T240HD samt T220HD er målt til over 50ms input lag, T220 ligger på mellom 12-20. At T260 slår lillebror da synes jeg er litt tvilsomt.

Mao, med mindre noen har noen overbevisende grafer for T260, tror jeg like mye på at den egner seg som en spillskjerm som asfalt på nybakt brød.

 

Vel, jeg har spilt med den på LAN hele helgen, så jeg kan garantere at den funker som spillskjerm ;)

Lenke til kommentar
T240HD samt T220HD er målt til over 50ms input lag, T220 ligger på mellom 12-20. At T260 slår lillebror da synes jeg er litt tvilsomt.

Mao, med mindre noen har noen overbevisende grafer for T260, tror jeg like mye på at den egner seg som en spillskjerm som asfalt på nybakt brød.

 

Jeg bruker den ... og jeg spiller mye i raske fps spill. Er også meget kresen og mener skjermen er nærmest perfekt. Skulle jeg klage på noe som helst ville det vært manglende støtte for Magictune og Vista 64 selv om Samsung har lagt ut drivere, så funker det ikke.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Hovedforskjellen på T260 og T260HD er at sistnevnte har innebygd TV-Tuner. Ikke at førstnevnte ikke støtter HD, noe den fint gjør med sine 1920x1200 piksler. Kanskje ikke dumt å få med dette i testen for å unngå forvirring?

 

 

Mao så betaler man 1000kr ekstra for en tuner som ikke er støttet lenger?:p

 

Tja, er nok fortsatt mange som kan bruke en slik tuner. Feks til analog kabel-tv som fortsatt er ganske utbredt. I tillegg så har den jo DTV tuner, som jo er aktuelt, selv om den ikke støtter det norske systemet.

Lenke til kommentar
T240HD samt T220HD er målt til over 50ms input lag, T220 ligger på mellom 12-20. At T260 slår lillebror da synes jeg er litt tvilsomt.

Mao, med mindre noen har noen overbevisende grafer for T260, tror jeg like mye på at den egner seg som en spillskjerm som asfalt på nybakt brød.

 

Jeg må si meg helt enig her. Har nettopp anskaffet iiyama 22" med 0 i input lag, og merket

forskjellen på den og min andre skjerm(dell 2407)Ghosting har aldri vært noe problem

for meg, men input lag er noe jeg merker fort.

Snakker her om Fps spill seff.

 

Sitter og tygger på om jeg legge inn en liten brukertest på disse 2.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg helt enig her. Har nettopp anskaffet iiyama 22"

 

Jeg har kun sett den via pixmania, som jeg er skeptisk til.

Hvor fant du den?

Forhåpentligvis kommer den i en 120hz versjon eller så snart.

-

 

Til dere som ikke klarer å forstå

 

Prøv å forstå at begrepet 'ubrukelig' her er RELATIVT.

Samboeren min bruker min samsung 215tw på 46 ms input lag, og merker ikke noe til det. Jeg hadde ikke klart å bruke den skjermen til noe som helst, uten å irritere vettet av meg.

 

Jeg har full forståelse for at det høres lite sannsynlig ut at man er i stand til å merke så små forskjeller. Jeg merker fint forskjell på om musen kjører på 1000hz eller 125hz, som er kun 7ms i forskjell.

 

Det betyr dermed ikke at jeg er i stand til å merke så lave forskjeller på andre ting, men det er i en veldig spesiell setting at man kan klare dette. Nettopp som sagt på spill som går "veldig fort" som quake og warsow og spesielt mod'n Defrag til q3.

 

Samtlige som er på topp under defrag bruker fortsatt CRT, som kjører 800x600 max, og opptil 240hz (640x480).

 

Grunnen er enkel, lcd er for tregt. Så jeg ser virkelig fram til å få testet en lcd med 120hz om det blir "ekte" 120hz da.

Lcd er greit for spill som kjører på 30fps, men skal man spille for å være så god som man kan være, er lcd overhodet ikke noe alternativ.

 

At en butikk holder en slik skjerm og kaller det for uber gamer pc, betyr svada, null, niks og ingenting annet enn at kjøper bør ha mye penger, type pappa kjøp for konfirmanten som er bortskjemt.

 

Jeg har prøvd å si de ting her iallefall en gang eller to fra før av, men det ser ut til enhver tror de er verdensmester og at skjermen de har vil passere enhver mann sine krav. Tankegangen virker å være "Denne skjermen er perfekt for meg, så den vil være perfekt for alle".

Det er tragisk og barnslig.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Ja jeg måtte til pixmania for å skaffe den,

men det gikk greitt det.Ble vel ca 2500 inkl frakt.

Det er faktisk den eneste lcdskjermen som digitalversus har kjørt i perfekt

synkronisert klonemodus, og da måtte jeg ha den:-)

Billedmessig er den helt grei, men min dell er sefølgelig bedre.

 

Siden jeg stort sett spiller CoD serien har, så er det min referanse

i spillbarhet på iiyama skjermen. Her merket jeg stor forbedring i

rifle/bash(CoD2) og kniv(CoD4). Får mye bedre kontroll og føles ikke så

"svevende" og upresist.

 

Kan legge til at mine målinger ang. input lag stemmer veldig bra

med digitalversus sine målinger. Dell 2407WFP har inputlag som stort sett ligger

mellom 20-30ms i forhold til iiyaman. Direkte ille er ikke Dellen, men merkbart for meg så

det holder.

Lenke til kommentar

Er det E2201W skjermen du har?

 

Jeg har en hyundai w241D selv. Som er 1-3ms input lag. Men det er fint med det større bilde og bedre farger (S-PVA panel kontra TN panel på iiyama'n) Jeg opplever w241D som raskere enn min 19" LG 1982B-UF skjerm faktisk. Så den får holde inntil videre.

 

Jeg har ett par CRT skjermer også men bruker de ikke fordi det tar rett og slett for mye plass. Så jeg krysser fingrene for at den viewsonic 120hz skjermen er såpass bra at jeg kan kassere de for godt. Uten å bli for sentimental.

Lenke til kommentar

Det er den jeg har ja.

 

B2 av den har faktisk en god del inputlag, men

har bedre innsynsvinkel enn første versjon.

 

Det spiller ingen rolle for meg da jeg i all hovedsak

var ute etter den ultimate lcd gamerskjerm.

 

Vurderte også den Hyundai skjermen du har, og den iiyama 24" som også

har bortimot null i input lag.

http://www.digitalversus.com/article-357-2332-50.html

Den får du vel til ca 3K hos pixmania

Lenke til kommentar
Har denne skjermen selv og syntes den er kjempebra til spilling =)

Jeg må si at denne artikkelen reflekterte mitt syn på skjermen HELT riktig =)

 

Har dog et lite spørsmål (siden jeg ikke er så "inn" i TV og HD osv.)

 

Hva er EGENTLIG forskjellen på T260 og T260HD.

Har vært på Samsung sine sider og satt specsa mot hverandre - og forskjellen ser ut til å være (for meg) at HD-versjonen har flere tilkoblingsmuligheter og er rett og slett litt mer som en TV. Greit.

 

Men siden den dyrere versjonen heter HD - har den da mer HD enn den andre?

Jeg mener da virkelig at det fulgte med en lapp på skjermen min som sa 1080P full HD osvosvosv.

 

Jeg er litt nabb på HD og slikt - men hva er egentlig forskjellen? ;)

 

Den har integrerte høyttalere og digitaltuner. Tuneren kan dog ikke brukes i Norge siden den er av typen mpeg2. Men bortsett fra det og flere tilkoblinger som du nevnte så er de helt like. Begge har støtte for full hd.

Endret av mofopop
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
T240HD samt T220HD er målt til over 50ms input lag, T220 ligger på mellom 12-20. At T260 slår lillebror da synes jeg er litt tvilsomt.

Mao, med mindre noen har noen overbevisende grafer for T260, tror jeg like mye på at den egner seg som en spillskjerm som asfalt på nybakt brød.

 

Jeg bruker den ... og jeg spiller mye i raske fps spill. Er også meget kresen og mener skjermen er nærmest perfekt. Skulle jeg klage på noe som helst ville det vært manglende støtte for Magictune og Vista 64 selv om Samsung har lagt ut drivere, så funker det ikke.

 

Funker ikke i Vista 64-bit.. :(

 

Er dette realiteten for flere her? Skal kjøre Vista 64-bit på den nye PC'en og krever derfor at skjermdriveren også fungerer i Vista. :)

 

Noen som har noen erfaringer rundt dette? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har skaffet meg en sånn skjerm nå.Syns den trekker veldig mye mot blått.Jeg får ikke til og justere fargene, disse er liksom faded ikke fremme. kan i alle fall ikke trykke på dem.Bruker DVI kobling.Noen her som har et stall tips, på hva dere har diverse settinger på. som dere er fornøyd med.

Men i bunn å grunn hvordan få til og justere fargene.

Ka njo sette inn en DVE plate så skal jeg jo få justert skjermen.

Men som skjermen er nå er den slett ikke brukandesTrekker veldig ille mot blått.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg er interessert i T260-skjermen, men er litt bekymret over at enkelte har klaget på dårlige farger. Samtidig er det mange som skryter hemningsløst av skjermen. Vil det være risikosport å kjøpe en slik skjerm via postordre uten å ha fysisk sett den først?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...