Gå til innhold

Bestilt, stock kjøler bra nok?


Anbefalte innlegg

Gikk for 1 år siden til bærbar etter å ha sittet bak et monster av en stasjonær, kjekt med bærbar, men savner det gode draget som en stasjonær har...

 

Budsjettet mitt er ca 7 lapper, gjerne lavere og den skal ha flatskjerm på ca 20" og ellers skjermkort på minimum 4870 nivå, for det er vel beste kjøp. Intel selvsagt. Antec Sonata III er tenkt kabinett og PSU.

 

Noen flere tips? Er det Quad eller Duo som teller nå?

 

4 GB ram? Noen merker bedre enn andre?

 

Hva mer?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kanskje stille deg spørsmålet i samme slengen om du skal ha Vista eller ei.

Med vista sats på 64bits og 8Gb ram da dette er en god kombinasjon og fremtidsrettet, om mulig kjøp kjapt minne om du har planer om å overklokke litt.

 

X48 hovedkortene er vel ganske så gode og ikke så dyre lenger nå og overklokker vist ganske så greit. Synnes Gigabyte har gode hovedkort , men det finnes jo bra kort hos asus også. Vær obs på minnetypen da en del x48 har enten ddr3 eller ddr2 så du ikke går i den fella.

 

Når det gjelder skjermkort så blir det litt sånn hips som haps, men om du tar utgangspunkt i et 4870 eller 4870X2 så burde det sparke ganske så bra fra seg til en ok pris. Nvidia har jo noen alternativ også som kan være verdt å se på deriblandt den nye utgaven til Gtx260 som kommer snart.

 

Når det gjelder harddisker så er jeg personlig fornøyd med Samsung, mest fordi de er veldig stille og kabinettviftene overstøyer som regel hd aktiviteten. 750Gb gir mest for pengene mens 1Tb utgaven er hakket kjappere.

Lenke til kommentar

Jeg tar nok Samsung disk ja, hadde den i Antec sist og det var lydløst. Hvis ikke Vista så er jo XP valget, men det er kanskje like greit, men koster jo like mye.

 

Jeg har ca 8 000 til rådighet, men kan jeg få en grei maskin for 6 med skjerm er det bra også.

 

Jeg har ikke peil på ddr2 ddr3, x48 eller hva dette er, jeg hoppet av lasset da P35 var i vinden, så gi meg gjerne litt input og konkrete tips på greie oppsett da jeg ser HW sine anbefalinger er litt out-of-date.

Lenke til kommentar

Ok, noen minnetips da? Jeg er nokså grønn på mange områder om dagen skjønner jeg. Kan godt klokkes litt, men ikke noe rødglødende opplegg...

 

Er litt i tvil på Quad eller Duo dog... Duo er vel egentlig nok i overskuelig fremtid.

 

Er det noen trekk jeg kan gjør for å få totalkosten ned på oppsettet uten å få klart tregere maskin?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å ha denne PCen en stund - er Q9550 (2290,-) verdt tusenlappen opp fra E8400? Specsene ser jo meget gode ut mtp 12 mb cache osv... men trenger man det til spilling og normal bruk?

 

Nei, egentlig ikke. I de fleste spill vil den faktisk yte litt dårligere, annen normal bruk stresser ikke systemet så mye.

 

Men det er klart at driver man en del med dekoding av video, og bruker de rette programmene, så er quad core klart fornuftig.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig kommet til det, min kjære mente det var bedre med rimelig bærbar for den var grei å ha i fanget å surfe med, men jeg kjenner at endel spilltitler også hadde vært morsomt å prøvd.

 

Er oppsettet slik det ser ut nå bra? I tillegg kommer vista på 700 fra Amentio.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=83139

 

Er skjermen god, og hva skiller 2253 BW og LW? Er disse på høyde med 226BW?

 

Er 1000:1 i kontrast bra? Jeg har jo 15000:1 på plasmaen...

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...