Gå til innhold

Prater mye med kjæresten - Fri familie eller Friends?


Anbefalte innlegg

Er for tiden i forsvaret og tenker på å skaffe meg et abbonement som gir meg muligheten til å ringe gratis til kjæresten min. Vil det beste være at vi skaffer oss et type familieabbonement eller at vi skaffer oss et type friends- eller vennerabbonement?

Utenom til kjæresten min så ringer jeg relativt lite.

 

Har søkt litt selv, men det er så mye forskjellig så er usikker på hva som blir billigst. Noen som har vært/er i en lik situasjon og har erfaring, eller er det noen som har tips?

 

På forhånd: takk :)

Endret av seggvart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei mogeleg løysing er at ein av dykk har fakturabasert abonnement frå Telenor, f.eks. FriFiks, og at den andre har FriFiks eller kontantkort frå Telenor. Deretter opprettar de FriFamiliegruppe med fakturaabonnementet som eigar, og kontantkortet (evt. det andre fakturaabonnementet) som medlem. NB! I ei frifamiliegruppe vil eigaren få felles faktura for alle dei fakturabaserte abonnementa i frifamiliegruppa, så dersom de ikkje ynskjer felles faktura må ein av dykk ha kontantkort.

 

Her er eit par gamle trådar om same tema:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=990963

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=913095

Lenke til kommentar
Utenom til kjæresten min så ringer jeg relativt lite.

Lite vil si?

 

Når du sier at du ringer lite, så antar jege at du ringer ca. 20min per måned.

Da blir Telenor Frifamilie løsning med TO frifiks abo det en av billigste alternativ.

 

Frifiks:

Mnd avgift:29kr

Inkluderte Ringeminutter: 20min

Start avg: 0,69kr

Minuttpris: 0,54kr

SMS: 0,54kr

 

Ulempene er at det er en person som får regningen. Hvis det går dårlige med forholdet osv, kan det bli et problem å splitte frifamilie.

Lenke til kommentar

Hvis du vil unngå trøbblet hvis forholdet skulle skjære seg er også FriVenner et alternativ. Dere ringer gratis til alle Telenorkunder, men ikke til Djuice- kunder (selv om disse er Telenorkunder rent juridisk).

 

Hvis begge av dere har dette så ringer dere gratis til hverandre, men koster dog 49 kr. pr. mnd.

Lenke til kommentar

Hvis dere begge har såpass lavt forbruk at det ikke lønner seg med abonnement med månedspris, kan dere også se på Talkmore, som har gratis samtaler til alle Talkmore-kunder (men startavgift må betales).

 

Talkmore er et kontantabonnement, det vil si at dere setter inn penger med Visa eller Mastercard på ringekonto, og samtaler og SMS trekkes fra dette beløpet.

Lenke til kommentar
Hvis du vil unngå trøbblet hvis forholdet skulle skjære seg er også FriVenner et alternativ. Dere ringer gratis til alle Telenorkunder, men ikke til Djuice- kunder (selv om disse er Telenorkunder rent juridisk).

 

Hvis begge av dere har dette så ringer dere gratis til hverandre, men koster dog 49 kr. pr. mnd.

Du må fremdeles betale 0,89kr i startavgift per samtale. Da blir det ikke lenger gratis.

Pluss at du har månedsavgift. Da er det billigere med Tele2 kompis. Uten månedsavgift og kun 0,69kr i oppstart. Og gratis minuttpris til hverandre.

 

Hvis dere begge har såpass lavt forbruk at det ikke lønner seg med abonnement med månedspris, kan dere også se på Talkmore, som har gratis samtaler til alle Talkmore-kunder (men startavgift må betales).

 

Talkmore er et kontantabonnement, det vil si at dere setter inn penger med Visa eller Mastercard på ringekonto, og samtaler og SMS trekkes fra dette beløpet.

Er enig i at Talkmore blir billigste alternativ hvis du ikke velger frifamilie løsning eller noe sånt. Fordi de har kun 0,59kr i oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...