Gå til innhold

Default sortering etter "Pris lav/høy"


Big SturL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo - støtter deg på den. Det heter jo tross alt "prisguiden".

Noe jeg oppfatter som synonymt med "finn beste pris" .

Når det er sagt er det jo bare et klikk å endre til "Pris (lav/høy)" i sorter etter feltet da.

For meg virker det som om Prisguide.no prøver å ligne butikk med denne forhåndsvalgte "populær-modusen", dvs. selge mest mulig. Det neste blir ventelig et default valg som ligner: folk som så på X så også på XX og XXX...

 

En viss nytte kan vel nye brukere ha av populær-valget, eller hvis man er ukjent i kategorien, men det burde ikke stå som default.

Lenke til kommentar

(Dette skriver jeg som bruker av prisguiden og ikke som medarbeider.)

 

Det første jeg gjør når jeg bruker prisguiden om dagen, er å sette sorteringen til "pris lav/høy" da jeg ikke er interessert i å finne de mest populære produktene, men de laveste prisene.

 

For øvrig bør prisguide.no spares for konspirasjonsteorier og spekulasjoner i blodsuging og pengegriskhet. Prisguide.no er et nettsted av, for og med forbrukere og vil alltid ha fokus på hva som er det beste for brukerne. Dessuten tjener ikke prisguiden noe som helst på om nettbutikkene får solgt varene sine eller ikke, eller om noen produkter ses på av mange brukere. Dette er forklart i flere tråder i denne kategorien og bør være unødvendig å ta opp flere ganger.

Lenke til kommentar

Standardsortering etter popularitet er fullstendig på trynet, og vedkommende som kom på denne ideen, samt de som støttet den, burde få streng beskjed om å ikke møte opp rusede på jobb igjen. De aller fleste i edru tilstand (og selv jeg akkurat nå) skjønner jo uten problemer at dette er så tåpelig at det er til å grine av. Når jeg søker etter minnekort på 8 GB, vil jeg jo ha de sortert etter pris, med de billigste på 8gb først, og ikke få et dobbelt så dyrt på 16gb først fordi x antall flere nisser har klikket på dette enn på 8gb-kortene. At dette er tilfelle virker i det hele tatt tvilsomt, men siden konspirasjonsteorier tydeligvis ikke er ønsket, lar jeg det falle.

 

Vil også nevne at derom de som fikk innført denne ordningen virkelig ikke var snydens i gjerningsøyeblikket, bør de snarest vurdere om de er kompetente til å virke i sin nåværende stilling (eller i en hvilken som helst annen stilling som krever mer enn et absolutt minstemål av tankevirksomhet).Det er rett og slett for åpenlyst idiotisk.

 

Hadde det eksistert bedre alterbativer hadde jeg byttet allerede, men kelkooo er tross alt hakket verre. Men bare stå på Prisguide, dere klarer nok å slå dem der og, så hardt som dere går inn for det. :p

 

Neeeida, jeg har ikke irritert meg over dette i det siste i det heeeele tatt.

Lenke til kommentar

Fant nettopp del to av det maksimalt irriterende med søkefunksjonen.

 

Først sortere på pris....

 

Tenkte jeg skulle benytte meg av "Begrens søket her" funksjonen, skrev inn det korrekte navnet...

 

... og fikk opp eksakt samme søk som tidligere. WTF?

 

Etter litt prøving og feiling finner jeg ut at søkeboksen slettes med mindre man trykker enter etter at man har skrevet inn hva man ønsker å sortere etter.

Lenke til kommentar
Fant nettopp del to av det maksimalt irriterende med søkefunksjonen.

 

Først sortere på pris....

 

Tenkte jeg skulle benytte meg av "Begrens søket her" funksjonen, skrev inn det korrekte navnet...

 

... og fikk opp eksakt samme søk som tidligere. WTF?

 

Etter litt prøving og feiling finner jeg ut at søkeboksen slettes med mindre man trykker enter etter at man har skrevet inn hva man ønsker å sortere etter.

 

 

Takk for tips :) Dette er fiksa nå.

 

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tenker det er på tide med en liten "bump" på den originale saken her. Personlig synes jeg at jeg bruker prisguiden mye, jeg er gjennomsnittlig innom nettstedet en gang om dagen, kanskje flere, for å sjekke priser og funksjoner på varer.

 

Kort sagt, jeg er drittlei av å måtte sette at det skal være sortert på priser mellom 2 og 10 ganger i løpet av turen min der inne. Kan nå HW gjøre en av tre ting?

 

1) Sette den tilbake til lav-høy pris.

2) Gjøre det slik at innloggede brukere kan VELGE hva den skal stå på.

3) Innrømme at de egentlig ikke bryr seg om brukerne og at det er kun for pengenes skyld de har den oppe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
*Bump*

 

Går det an å noensinne få et svar på dette? Eventuelt en løsning?

 

 

Hei,

 

Det er allerede lansert en løsning; Prisguide sorterer nå per default på popularitet, men hvis du legger til et søkekriterie, vil sortering automatisk gå over til pris: lav-høy.

 

Dette med å bygge inn egne profiler og lagre valg for brukerne er ikke gjort over natten. Det er ikke slik at vi sitter med 20 utviklere på standby. Utvikling koster mye penger, og tar tid.

 

Vi i Prisguide.no ønsker å lage en god tjeneste for brukerene, men dessverre er det ikke alle som er enige i alle avgjørelsene vi tar, men sånn vil det alltid være.

 

Jeg håper dere vil fortsette å komme med tilbakemeldinger, og jeg vil etter beste evne forsøke å svare på dem.

 

Marius,

Innholdsansvarlig Prisguide.no

 

 

Edit: Ironisk nok er det akkuart nå en feil som gjør at den overnevnte automatikken ikke vil fungere. Vår tekniske stab jobber med saken. :)

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Vi i Prisguide.no ønsker å lage en god tjeneste for brukerene, men dessverre er det ikke alle som er enige i alle avgjørelsene vi tar, men sånn vil det alltid være.

Om dere ønsket det, hadde standardsorteringen vært etter pris. Ikke etter "popularitet". Er det mulig å kjøpe seg popularitet på disse listene, eller avgjøres det av hva flest brukere har klikket på?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes det er en god idé å sortere på popularitet i svært brede søk - hvis man går inn på "harddisk" og hadde fått opp sortert på pris, ville jo en eldgammel 40GB demo-disk kommet øverst. Da er det bedre at produkter det er sannsynlig at man leter etter kommer øverst.

 

Støtter imidlertid at sorteringen bør være på pris når man snevrer seg inn, f. eks. "Western Digital over 300 GB".

Lenke til kommentar
Jeg synes det er en god idé å sortere på popularitet i svært brede søk - hvis man går inn på "harddisk" og hadde fått opp sortert på pris, ville jo en eldgammel 40GB demo-disk kommet øverst. Da er det bedre at produkter det er sannsynlig at man leter etter kommer øverst.

 

Støtter imidlertid at sorteringen bør være på pris når man snevrer seg inn, f. eks. "Western Digital over 300 GB".

 

Ja, og det er slik det er tenkt å fungere :).

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...