Gå til innhold

Farlig å hoste spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiller ikke, og jeg er heller ikke særlig datainteressert. Har imidlertid en guttunge på 12 år som er ihuga spiller, og som gjerne vil hoste et onlinespill. Mitt spørsmål: Er det noen som helst fare forbundet med dette; jeg tenker på dette med datasikkerhet, at vi slipper noen innenfor brannmuren osv... Noen som kan gi en stakkars pappa noen råd her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det farlig, tenk om du hoster opp et spill og det setter seg fast i halsen? ;)

Fra spøk til revolver, så er det nok som regel liten fare forbundet med hosting av spill.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

Vel når du er "vert" for et spill må du åpne en eller flere porter inn til pcen din. Og dette åpner nok flere muligheter for eventuelle crackere. Men denne økningen er uansett meget liten. Jeg har vært "vert" i flere spill og jeg har aldri hatt et cracker angrep.

Skrevet

Takk for svar; jeg er beroliget. Men når man "åpner" pc-en som dere sier: Er det da eventuelt verts-pc-en som kan bli utsatt for angrep? Eller også andre maskiner i heimen som sitter bak brannmuren?

Skrevet

Er vel først og fremst vert-pcen som blir "utsatt" da denne er koblet opp mot den åpnede porten.

Men det å hoste spill er ikke noe stort problem. Har selv hostet mange spill uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...