Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stasjonær som skrur seg av


Anbefalte innlegg

Har kommet borti en stasjonær maskin som skrur seg av i tide og utide.

Har ikke byttet ut noen komponenter det siste året, utenom 2 RAM-brikker for et par måneder siden. Maskinen kan stå på i alt fra noen dager til å ha vært på i noen minutter før den spontant blacker ut. SIW viser temperaturer i idle til 36 og 54 grader henholdsvis HD og CPU, så jeg tror ikke overopphetning er problemet.

 

CPU er Athlon 64 3200, RAM Geil 2x1024mb DDR 3200 og kjører XP Home.

 

Noen forslag til hvor/hva jeg kan feilsøke?

 

Edit: maskinen starter altså ikke på nytt,bare blacker helt ut.

Endret av GSmart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reinstall burde være aller siste løsning, har så utrolig mange instillinger og programmer som må legges inn på nytt :(

 

Det funker vel heller ikke å ta en backup av hele systemet for å så reinstallere, da blir jeg vel sittende med de samme eventuelle driverne som skaper problemet?

Lenke til kommentar

Når maskinen "blacker" ut, reagerer den i det hele tatt på noe? Hvis du trykker Alt-F4 + enter flere ganger, får du noen reaksjon på diskaktivitet?

 

Når det gjelder reinstallering, så kan det løse problemer med ting som ligger igjen etter gamle driver og programmer. Problemet kan også være en korrupt fil eller rusk i registry.

 

Det kan også være en idé å gjøre en total gjennomgang av systemet med hensyn til virus, spyware, malware o.l. Hvis du går til virusdelen av forumet, så finner du linker til diverse verktøy til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...