Gå til innhold

Ekspedisjonen under vann under isen


Nesebrus

Anbefalte innlegg

Det du kan gjøre er å ha med deg et par plastposer med luft i så du får puste der nede. For å holde varmen burde du ta på deg ullundertøy, også dekke hele kroppen med gaffateip, så tar du en tøff t-skjorte utenpå. Ullundertøyet vil hjelpe deg å holde varmen selv om det blir vått, gaffateipen vil hindre at du blir våt, og t-skjorten er bare for at du skal se tøffere ut.

 

jeg tror ikke ull flyter. (sauer går bare på land) :hmm:

jeg skjønte ikke resten og sammenhengen men jeg tror det høres litt for avansert ut. luft i pose undervann da må man ha mange poser og det blir litt krøll tenk hvis isflaket lager kutt i posen da går luft ut. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du venter til jul kan du bruke krutt fra fyrverkeri til å lage hull, slik slipper du evt skader ved bruk av stenen og is-sprut.

 

Du burte bruke fyrverkeri til å lage hull. Det kan være ganske fali. Jeg brant fingern min en gang og måtte gå med plaster i mange dager. Da skjønte jeg hvorfor det er fali med fyrverkeri. Kanskje du kan bruke en spade? eller en øks? :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal fortelle dere planen :ph34r:

 

takk for tips dette blir en bra ekspedisjon fordi dere gir mange tips. Pluss at jeg har vært på ekspedisjon før. :cool:

 

Det tar tid mellom hver plan fordi hovedrådgiverne må i diskusjonsmøte og stemme over forslagene og finne ut hva som er lurt.

 

Jeg har bare fått bra tips hittil og det er bra. Skal liste opp tipsene jeg har fått:

 

dårlige tips:

Bruke jord til å lage hull. Det kommer ikke til å fungere fordi det er stein hardt å grave jord om vinteren. Det er som is omtrent.

 

Bra tips:

Bruno: sånn du borer hull i isen med

Sir tojo: fyrverkeri

 

Jeg og laget med eksperter (komiteen av eksperter) har funnet ut at det er best å lage hull i isen med fyrverkeri og da med en bøtte som trykker ned ekspedisplosjonen så det former et hull i isen. Har tegnet hvordan det blir med og uten bøtte nederst i denne posten.Så da er første problem løst og planlagt. (ved hjelp av forum og eksperter)

 

Her er bilde av hvordan det er hvis fyrverkeri bare blir lagt på is. det blir fint men ikke noen ekspedisjon

 

2.jpg

 

 

Her er bilde hvis man bruker bøtten

 

4.jpg

 

 

 

3.jpg

 

 

 

 

Det er kommet søknader om opptak til crewet av eksperter og har funnet ut at det er mange eksperter på forumet. Den nye eksperten til crewet er Gryterett.

 

Så da er ekspertene:

 

Thebowlingman - eksperten på å gi tips

Barry - eksperten på facebook

Latterkongen - eksperten på smarte ting

Assbra - eksperten

Gryterett - eksperten på kofferfilmer

 

(disse har gitt best tips(råd) forrige ekspedisjon eller er eksperter(og blir hovedrådgiverne))

 

De som ville bli medlemer men ikke bestod opptaksprøven:

-drugis- - ikke en ekspert

 

(disse er ikke eksperter)

 

Det neste som må planlegges er at det er kaldt i vannet.

 

Jeg har brukt tiden å trene i badekar med isbiter og salt for at det skulle bli minusgrader. det var skjelvekaldt. (hadde bare benet oppi) kunne ikke sitte opp for at det er for kaldt for mennesker. å bade i. Prøvde for eksempel også med lue på også ta benet nedi. (kan ikke ha på lue på den ekte ekspedisjonen fordi på ekspedisjon er det viktig og holde hodet kaldt)

 

De som har råd eller tips til ekspedisjonen kan gi tips. :w00t: Så skal hovedrådgiverne finne ut plan.

 

 

Edit: motto på ekspedisjonen er: Det er viktig og holde hodet kaldt

Lenke til kommentar

for å holde kroppen varm å ikke hode...så kan du dekke kroppen din med et lag med oppvarmet sand(Slik som i syden, alle har jo kjent hvor varm denne sanden er). med tynne klær under. på yttersiden av sanden legger du et lag med glava isolasjon. alle vet jo at glava holder på varmen. utenfor denne tar du en heldekkende plast som holder glava-en tørr.

det skal være så mye sand at denne vekten kommer over den oppdriften som glava, plast osv gir deg.

 

hode skal jo holdes kaldt, så det kan vell bare få en fin badehette for å holde kaldt vann unna håret osv?

 

håper du finner dette rådet nyttig. tenkte mest på bekledningen din nå så du ikke fryser. kan komme med fikse ideer til hvordan du skal klare resten av ekspidisjonen også, men det blir senere ;)

 

*Rediger*

søker gjerne på en stilling som rådgiver

Endret av Nixax
Lenke til kommentar

lue å jakker å sånt blir fryktelig kaldt når du kommer under kaldt vann. d blir ikke bare kaldt men d blir tungt åsså. da må du i tilfelle ha noen til ¨dra deg opp igjen hvis du ikke greier å svømme opp. anbefaler deg bare å trene mer i badekaret ditt til du tåler kulda. å etter det bare hoppi utti som den forrige ekspidisjonen

Lenke til kommentar

Jeg synes du burde kle deg som en rosin. Da blir det som rosinen i pølsa. Da blir det fint.

 

Ellers kan jeg anbefale å ha med deg kakao-poser som du kan blande med vann. Det blir bare sjokolademelk hvis du ikke varmer opp vannet, men du kan ta litt av isen som du varmer i armhulen. Da får du varm kakao som holder kroppen varm.

 

Det kan også bli ganske mørkt der nede, da anbefaler jeg at du fanger noen ildfluer i et nett.

 

Også anbefaler jeg at du bruker lim for å lime sammen tærne, da får du svømmeføtter og det blir lettere å bevege seg der nede.

Lenke til kommentar

jeg ser at jeg er med i expert gruppen. men jeg ser ikke at forslaget mitt ble publisert på denne tråden mitt forslag var at man skulle bruke en gammel stor fryseboks som ubåt. Etter det er stort nok hull i isen setter man fryseboksen på vannet så legger man et par steiner eller noe tungt som tar lite plass (bly?) i bunn av fryseboksen. Siden fryseboksen er så stor blir det bra plass til å sitte der + det er nok luft til minst en halvtime. jeg rakk ikke og lage, bilde av ideen min fordi den omfatter både is og fryser det jeg er ikke god til å tegne.

 

hvis jeg skal være med i expert gruppa krever jeg å få ideene mine oppført ellers må dere finne en annen expert. lykke til med det.. :realmad:

 

edit: jeg må bare beklage at jeg skrev tidligere at det var en dårlig ide med ullgenser.. jeg sa også at sau ikke kan være i vann men det kan de.

 

post-158844-1224148157_thumb.jpg

Endret av Barry
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...