Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Compal IFL90 flimrer på TV


Anbefalte innlegg

Jeg har en Compal IFL90 med et 8600M GT skjermkort.

Jeg har prøvd diverse drivere med sliter med et merkelig fenomen...

 

Denne pc'n har en VGA utgang som jeg prøver å få koblet til TV'en. En Philips 42" plasma TV.

TV'en har ikke HDMI, men DVI-inngang.

På PC'en har jeg Vista Ultimate 64bit.

Problemet er som følger at når jeg setter oppløsninga til 1280x720 (TV'en støtter ikke 1080p) så kommer bildet på TV'en, men det blir borte så kommer det tilbake og blir borte igjen. Slik holder den på hele tiden. Samme skjer om jeg bruker en annen oppløsning på "PC-kanalen" (ikke HD).

 

Men det som er så merkelig, er at alt fungerer som det skal i XP, men i Vista så dukker dette problemet opp.

Jeg hadde også noe støy på lyden når jeg koblet pc'en til stereoen, men dette ble borte med en BIOS-update. Hadde håpet problemet med bildet skulle bli borte da også, men den gang

ei.

 

Jeg har prøvd "orginale" drivere ifra Compal sine sider, og jeg har prøvd drivere ifra www.laptopvideo2go.com med modded INF, men samme problemet er der fremdeles.

 

Noen som har noen forslag eller erfaringer med dette selv?

 

EDIT: Jeg har prøvd pc'en på andre TV'er, noen oppfører seg som min, mens noen andre bare får en stripe rullende over skjermen i ca samme tempo som TV'en min blinker "av/på"

Endret av Phrenetic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Det første jeg ville sjekket er oppdateringsfrekvensen. Er den høyere enn 60 Hz, er det sannsynlig at TVen ikke klarer å vise bildet.

 

Nei, den står på 60Hz.

 

Som nevnt, jeg ser bildet til og fra hele tiden. Og når jeg ser bildet så er det krystalklart.

 

Hei har samme problem med min ifl90 bare at jeg har en 22" fra lg. Den flimre svakt i xp og extern skjermen blinker i vista 64bit. Har prøvd alt av drivere både modifisert og orginal men til ingen hjelp.

Den har vært en gang inne på reperasjon men dem kunne ikke finne feil:D og sendte den i retur (pc`n var borte i 4 uker....)

Angrer som en hund at jeg kjøpte det skrote der. Er missfornøyd både med produkte og multicom.

Hilsen fly forbanna finnmarking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...