Gå til innhold

Den store Sony KDL-w4500 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel, den lå på ca 12.000 på sony center..

Så 500kr og MYE dårligere service er ikke verdt det:)

 

Hvis det stemmer er valget lett, ja. :)

 

Nå får vi se hvis tollpost klarer å levere ikveld, eller hvis det bare er tomme ord som jeg har hørt fra brukererfaringer med tollpost :S

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar
Jeg snakket med DHL, og de sa at TV'n havner på et lager en times kjøring herfra i morgen. De sa jeg bare skulle hente den der. Hvis jeg ikke henter den da, må jeg vente til fredag for å få den.

Jeg har ikke TV for øyeblikket, så jeg kjører dit i morgen. :)

 

Da er min i hus.... Fantastisk, finnes ikke andre ord for det, veldig godt bilde, lekkert design, enkle innstillinger!

 

Skulle gjerne få tips på innstillinger, får ikke inn tv2 eller tvnorge osv. Kun nrk1, alle disse skulle vel være gratis med dekoder (innebygd i tv'n) til nyttår?

 

Hvis noen andre har ps3, opplever dere litt mye blått? Tips?

Lenke til kommentar
Skulle gjerne få tips på innstillinger, får ikke inn tv2 eller tvnorge osv. Kun nrk1, alle disse skulle vel være gratis med dekoder (innebygd i tv'n) til nyttår?

Du må ha en CAM-modul og et kort fra RiksTV for å få inn mer enn NRK. Kortet gir gratis adgang til TV2 og lokal-TV ut 2009 (TVNorge må du betale for), mens CAM'en koster ca. Kr. 1000.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne få tips på innstillinger, får ikke inn tv2 eller tvnorge osv. Kun nrk1, alle disse skulle vel være gratis med dekoder (innebygd i tv'n) til nyttår?

Ikke TVNorge. Mens TV2 er gratis, med kort, fram til årskiftet 2009/2010. Du bør i tillegg til NRK1 få inn NRK2, NRK3/super, NRK tegnspråk og NRK1 med lokalsendinger for et nabofylke også uten CAM og kort.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Skulle gjerne få tips på innstillinger, får ikke inn tv2 eller tvnorge osv. Kun nrk1, alle disse skulle vel være gratis med dekoder (innebygd i tv'n) til nyttår?

Ikke TVNorge. Mens TV2 er gratis, med kort, fram til årskiftet 2009/2010. Du bør i tillegg til NRK1 få inn NRK2, NRK3/super, NRK tegnspråk og NRK1 med lokalsendinger for et nabofylke også uten CAM og kort.

 

Får inn dette ja, stemmer... Fryktelig at man skal måtte betale.. Får vel finne meg en slik pakke, hjalp ikke å utsette det gitt...

 

amras_Telemnar: Gled deg til å hente den! Du får skrive førsteinntrykk her :)

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar
Skulle gjerne få tips på innstillinger, får ikke inn tv2 eller tvnorge osv. Kun nrk1, alle disse skulle vel være gratis med dekoder (innebygd i tv'n) til nyttår?

Ikke TVNorge. Mens TV2 er gratis, med kort, fram til årskiftet 2009/2010. Du bør i tillegg til NRK1 få inn NRK2, NRK3/super, NRK tegnspråk og NRK1 med lokalsendinger for et nabofylke også uten CAM og kort.

 

Får inn dette ja, stemmer... Fryktelig at man skal måtte betale.. Får vel finne meg en slik pakke, hjalp ikke å utsette det gitt...

 

amras_Telemnar: Gled deg til å hente den! Du får skrive førsteinntrykk her :)

Hehe. Ja, jeg skal dra og hente den i 11-tiden. Dere får høre når jeg har satt den opp. :)

Er det noen som har peiling på om betal-kort fra Canal Digital fungerer i kortleseren?

Jeg skulle likt å få litt bedre bilde på kabel-tv. :p

Lenke til kommentar
Skulle gjerne få tips på innstillinger, får ikke inn tv2 eller tvnorge osv. Kun nrk1, alle disse skulle vel være gratis med dekoder (innebygd i tv'n) til nyttår?

Ikke TVNorge. Mens TV2 er gratis, med kort, fram til årskiftet 2009/2010. Du bør i tillegg til NRK1 få inn NRK2, NRK3/super, NRK tegnspråk og NRK1 med lokalsendinger for et nabofylke også uten CAM og kort.

 

Får inn dette ja, stemmer... Fryktelig at man skal måtte betale.. Får vel finne meg en slik pakke, hjalp ikke å utsette det gitt...

 

amras_Telemnar: Gled deg til å hente den! Du får skrive førsteinntrykk her :)

Hehe. Ja, jeg skal dra og hente den i 11-tiden. Dere får høre når jeg har satt den opp. :)

Er det noen som har peiling på om betal-kort fra Canal Digital fungerer i kortleseren?

Jeg skulle likt å få litt bedre bilde på kabel-tv. :p

 

Ble du sittendes å glo å tv hele dagen? :p

Lenke til kommentar
Ble du sittendes å glo å tv hele dagen? :p

 

Hehe, måtte jo teste alle innstillinger og blu-ray før jeg kunne skrive om noe inntrykk. :p

 

Den er ikke perfekt innstilt, så kontrasten er kanskje en tanke for høy, men 24P var skikkelig rått.

Jeg savner PIP. Det skal visst bare fungere ved PC tilkobling. PAP er jo der, men på den forrige TV'n min(KDS-55A2000) så var det mulig å forandre størrelsen på bildene. Det var det jo ikke her. Synes også at Home menyen var litt hakkete i animasjonen. Dette er jo bare småting da. Det er jo bildekvalitet som teller. :)

 

Er i prosess med å få tak i kalibreringsdvd. Da skal det nok bli hårreisende bra! :D

 

Er det noen som har peiling på om det er 1:1 pixel mapping på denne TV'n? Jeg fant ikke innstilling for det. Det er i grunnen ikke så mye man kan stille på.

 

Fotovisning var helt greit. Det var visst noen bilder innlagt i TV'n fra før av. Noen av disse måtte man laste ned for å zoome inn på. Har dårlig nett for tiden, så alt med nett ble ikke testet. Den stasjonære PC'n min har også tatt kvelden, så ingen nettverkstesting.

 

Noen som vet hvordan jeg skal lure Canal Digital til å sende meg kort uten tuner?

Lenke til kommentar
Ble du sittendes å glo å tv hele dagen? :p

 

Hehe, måtte jo teste alle innstillinger og blu-ray før jeg kunne skrive om noe inntrykk. :p

 

Den er ikke perfekt innstilt, så kontrasten er kanskje en tanke for høy, men 24P var skikkelig rått.

Jeg savner PIP. Det skal visst bare fungere ved PC tilkobling. PAP er jo der, men på den forrige TV'n min(KDS-55A2000) så var det mulig å forandre størrelsen på bildene. Det var det jo ikke her. Synes også at Home menyen var litt hakkete i animasjonen. Dette er jo bare småting da. Det er jo bildekvalitet som teller. :)

 

Er i prosess med å få tak i kalibreringsdvd. Da skal det nok bli hårreisende bra! :D

 

Er det noen som har peiling på om det er 1:1 pixel mapping på denne TV'n? Jeg fant ikke innstilling for det. Det er i grunnen ikke så mye man kan stille på.

 

Fotovisning var helt greit. Det var visst noen bilder innlagt i TV'n fra før av. Noen av disse måtte man laste ned for å zoome inn på. Har dårlig nett for tiden, så alt med nett ble ikke testet. Den stasjonære PC'n min har også tatt kvelden, så ingen nettverkstesting.

 

Noen som vet hvordan jeg skal lure Canal Digital til å sende meg kort uten tuner?

 

Du får mer enn gjerne gi tips om bedre innstillinger. Jeg opplever skjermen som svært lys. Dette er min første flatskjerm, så jeg ble meget imponert selv om jeg merket litt problemer ved svart skjerm. I et ps3 spill ble også svar/grå røyk blålig, har du tips til innstilliger får du legge de opp :)

 

Forresten, 24p hørte jeg selvsagt snakk om når jeg kjøpte den, men hva er det, og hvordan bruker jeg det (hvis det i det hele tatt kan slås av og på)?

Lenke til kommentar
Ble du sittendes å glo å tv hele dagen? :p

 

Hehe, måtte jo teste alle innstillinger og blu-ray før jeg kunne skrive om noe inntrykk. :p

 

Den er ikke perfekt innstilt, så kontrasten er kanskje en tanke for høy, men 24P var skikkelig rått.

Jeg savner PIP. Det skal visst bare fungere ved PC tilkobling. PAP er jo der, men på den forrige TV'n min(KDS-55A2000) så var det mulig å forandre størrelsen på bildene. Det var det jo ikke her. Synes også at Home menyen var litt hakkete i animasjonen. Dette er jo bare småting da. Det er jo bildekvalitet som teller. :)

 

Er i prosess med å få tak i kalibreringsdvd. Da skal det nok bli hårreisende bra! :D

 

Er det noen som har peiling på om det er 1:1 pixel mapping på denne TV'n? Jeg fant ikke innstilling for det. Det er i grunnen ikke så mye man kan stille på.

 

Fotovisning var helt greit. Det var visst noen bilder innlagt i TV'n fra før av. Noen av disse måtte man laste ned for å zoome inn på. Har dårlig nett for tiden, så alt med nett ble ikke testet. Den stasjonære PC'n min har også tatt kvelden, så ingen nettverkstesting.

 

Noen som vet hvordan jeg skal lure Canal Digital til å sende meg kort uten tuner?

 

Du får mer enn gjerne gi tips om bedre innstillinger. Jeg opplever skjermen som svært lys. Dette er min første flatskjerm, så jeg ble meget imponert selv om jeg merket litt problemer ved svart skjerm. I et ps3 spill ble også svar/grå røyk blålig, har du tips til innstilliger får du legge de opp :)

 

Forresten, 24p hørte jeg selvsagt snakk om når jeg kjøpte den, men hva er det, og hvordan bruker jeg det (hvis det i det hele tatt kan slås av og på)?

 

Når filmer spilles inn, blir de tatt opp i 24 bilder i sekundet. Vanlige skjermer spiller materialet av i 25 bilder i sekundet, noe som gjør at filmen spilles av fortere enn den skal. 24P støttes bare på blu-ray da, så det blir ingen forskjell på dvd eller vanlige tv-sendinger. 24P fungerer også bare i 1080P. Hvis alt er som det skal være, så skal det skje automatisk og du skal få opp en beskjed øverst i venstre hjørne når det er i effekt.

 

Du kan prøve å slå på dynamisk kontrast. Ikke bruk cinema eller film/tekst modus. Det er bedre å stille inn egne innstillinger enn å bruke de forhåndsdefinerte modusene. Du blir nok nødt til å fikle med innstillingene selv, siden det kommer an på materialet som spilles av. Motionflow bør stå på Standard da. Hvis du bruker PS3 med HDMI bør du også kjøre full screen(1:1 pixel mapping) for å få ett litt klarere bilde. Hvis det er noe mer må du bare spørre.:)

Endret av amras_Telemnar
Lenke til kommentar

Jeg har denne tven på 52". Akkurat passe størrelse forresten;)

Har et problem , jeg får ikke full* fullskjerm på dvi(pc)-til-hdmi(tv) ; det mangler ca 2cm hele veien rundt.

Har nyeste Nvidia driver (forceware 178.15) på min dell xps m1730. har prøvd alt av instillinger. Eneste måten å få full fullskjerm på er å sette på *full pixel* alterntivet på tven og velge 1920x1080 @24hZ , men da henger tvskjermen etter med oppdateringa.

I nvidia kontrollpanel har jeg heller ikke alternativet til å sette egendefinerte oppløsninger.

Har noen forslag på hvordan jeg kan få full fullskjerm ?

 

Takker for alle svar og innskudd!

Lenke til kommentar

Hei, tenkte å kjøpe meg W4000, den var til en grei pris på 16500. men da så jeg W4500 til 19 000. Det er jo hele 2500 kr forskjell, er det virkelig verdt det for 100hz? Jeg ser filmer/bluray og spiller ps3. Har en Samsung 40" HD ready og er nok ikke 100hz på den, og har ikke lagt merke til lagging ved panorering - Hva bør jeg velge??

 

Noen som har handlet hos NetonNet før? er de greie?

Endret av jubeiyagu
Lenke til kommentar
Hei, tenkte å kjøpe meg W4000, den var til en grei pris på 16500. men da så jeg W4500 til 19 000. Det er jo hele 2500 kr forskjell, er det virkelig verdt det for 100hz? Jeg ser filmer/bluray og spiller ps3. Har en Samsung 40" HD ready og er nok ikke 100hz på den, og har ikke lagt merke til lagging ved panorering - Hva bør jeg velge??

 

Noen som har handlet hos NetonNet før? er de greie?

 

Kjøpte min 52" på netonnet, raskt og effektivt. Ingenting negativt å si om de.

 

Selv synes jeg w4500 er utrolig, bruker den mye til spill/blu ray på ps3, og spilling på 360, wii. En god del dvd også. Kan ikke si at jeg vet hvor godt 100hz fungerer, jeg har det iallfall på, og opplever kvaliteten som god på dvd og blu ray. Rekommenderer w4500, tror den er verdt det lille ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...