Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforskjell 19 og 15 år - hva syns dere?


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Jeg synes nok det er litt i grense land, kanskje litt over min personlige grense.. men man kan allikevel ikke bare slutte å være glad i noen pga alderen. Tre varsomt fram ovenfor foreldrene, og vent med sex til hun fylte 16 (ville iallefall jeg ha gjort). Lykke til, og kos dere :)

Endret av Loveboat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden mange velger å poste sånne tråder her, så er det jo tydelig at det er en big deal blant folket.

 

Personlig synes jeg 15 og 19 år er for drøyt.

 

Jeg synes at det er greit, det er jo 2008. Alt er jo på en måte greit, så lenge begge vil gå inn for det.

Nå var det vel "villere tider" i gamle dager enn hva det er nå. Jeg synes ikke alt er greit. Jeg kan f.eks ikke fatte og begripe hva en på nærmere 30 har til felles med ei på 15 - 16. (For å ta ett eksempel)

Lenke til kommentar

For min del går jeg på VGS nå i en alder av 21. Mange jenter på 15-16 på skolen, søte og relativt voksne for sin alder og være iallefall noen. Det er dog slik at jeg som er 5 år eldre ikke har så mye som en dott til felles av interesser som disse generelt. Tror neppe jeg ville ha kunne klart å ha et forhold til en som 16, 17 kanskje om kvinnfolket er litt mer voksent. Jeg liker dog å bli kjent med de så jeg tilpasser meg.

 

-

 

Når det gjelder foreldre er det vel bare oppføre seg eksemplarisk ovenfor dem, vær skikkelig og vær gjerne en person som viser at man leser aviser er oppegående og ikke en type bad-boy. Bad Boy er lite pop blandt foreldre, garantert!

Er faren business mann, så les finansaviser og gjør deg pop om du skulle ha vanskeligheter.

 

Om jeg spiser middag hos noen venner og foreldre sitter tilstedet som er business mennesker kan samtalen lett draes inn dit og jeg gjør det mer enn gjerne. Da kommer ofte kommentarene ovenfor sønnen(e) at de må begynne lese finansaviser og begynne å ta grep, typ som at han skulle ønske de var som meg på noen felt.

 

Viser du at du tar ansvar ovenfor deres datter og ikke på noen måte gjør noe ugunstig i foreldrenes bok vil iallefall det bli lettere for deg om alders forskjellen skulle være litt på kanten. Dette gjelder særlig om du ordner så hun er hjemme når hun skal og ikke kommer hjem full og jævlig. Har vært bortitilfeller der det har forekommet og da blir du ikke Mr Popular.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Siden mange velger å poste sånne tråder her, så er det jo tydelig at det er en big deal blant folket.

 

Personlig synes jeg 15 og 19 år er for drøyt.

 

Jeg synes at det er greit, det er jo 2008. Alt er jo på en måte greit, så lenge begge vil gå inn for det.

Nå var det vel "villere tider" i gamle dager enn hva det er nå. Jeg synes ikke alt er greit. Jeg kan f.eks ikke fatte og begripe hva en på nærmere 30 har til felles med ei på 15 - 16. (For å ta ett eksempel)

 

Enig, men hvis det skjer. Da synes jeg at vi bør bare godta det. Livet er for kort til å leve :)

Lenke til kommentar

Synes det er litt drøyt men hva vet jeg. Kjenner ei som er like gammel som meg og deg (19) og er sammen med en på 36. Men det er sykt. Ikke sammenlikn det med ditt forhold med damen da; tenkte bare det var greit å høre det er "værre" der ute :p

 

Kjør på! Dere er glad i hverandre og det er det som teller :thumbup:

Lenke til kommentar

Er masse rare (og litt nasty) aldersforskjeller der ute. 19 til 15, tja. Jeg har skiftet litt mening om dette etterhvert som jeg ble eldre. Da jeg var 13-14 selv, syntes jeg det var ganske idiotisk med en så stor aldersforskjell. Kanskje det var fordi alle de sleipe 18-19 åringen kapret alle damene jeg ville ha ? :p

 

Men synes i dag at så lenge dama er over 16, og typen ikke er kommet lenger enn midtveis i 20-årene så er det nå greit. Så 19-15 er vel litt på kanten, men greit. Kommer an på modenheten til begge 2. Jeg må få lov til å si at jeg tror ikke det er et forhold som varer sånn kjempelenge. Men hvem vet ? Jeg sier bare lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...