Gå til innhold

Hvordan redigere bort en blåveis på beste måte?


Anbefalte innlegg

Har dere noen konkrete tips til hvordan man best redigerer bort en blåveis rundt et øye uten å gjøre det retusjerte området blast og unaturlig? Og med alle naturlige linjer og kurver i behold?

 

 

Redigert: Legger også med et bilde av mitt eget resultat, men er ikke fornøyd....

post-160998-1221663642_thumb.jpg

post-160998-1221663934_thumb.jpg

Endret av beccarella
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har brukt allerede er nettopp patchtool, kloneverktøy og brush. Med noe varierende opacity og flow for myke overganger... Hvor bra kan man forvente seg at en retusj blir av et slikt bilde som mitt eksempel? Hvor befinner min retusj seg fra en skala på 1-10 hvor 10 er det beste? Om noen av dere er proffer hadde det vært moro å se deres resultater om det er slik at bildet skal kunne bli som perfekt.... :)

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne bruke patchtool på en vellykket måte inni øyekroken osv.... Hele området er jo gult og fullt av øyevipper...

Du kan jo prøve å kopiere en markering til et nytt lag, for så å endre fargeverdiene :)

 

Men som Petteram sier, så er det likevel brukbart.

 

Edit: iStereo: DEt er fortsatt gult i øyekroken. I tilegg har ikke bildet samme oppløsning som originalen, så det blir vanskelig å bedømme hvorvidt du har gjordt en god jobb..

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Måtte prøve å se hva jeg kunne få ut av dette.

 

blaaveis1edit.jpg

 

Fomlet meg fram, men dette er ca hva jeg gjorde.

Jeg laget en kopi av øyet + litt rundt og gjorde det om til sort/hvit.

Lyste opp det mørke (blåveisen) og la så et nytt layer over med en gulfarge. fant et passendes blending mode og justerte så med hue/saturation samt opacity.

Når jeg var passelig fornøyd med hudfargen så la jeg sammen de to lagene (det utklippte øyet og gul-laget) så brukte jeg viskelær med stor radius med "myke" kanter og pusset rundt for bedre overganger. Lagde en kopi av dette laget igjen og fikk justert det litt blått for å prøve å matche den blånyansen som er under det andre øyet (ser egentlig ikke helt riktig ut).

Igjen stort fluffy viskelær for å fjerne det som ikke skulle ha blånyanse.

 

Fargen er kanskje litt off, men teksturen er ihvertfall ikke endret :)

Lenke til kommentar
Synes du har gjort en god jobb der. Hadde ikke reagert hvis jeg ikke hadde sett det første bildet.

Tør jeg spørre hvordan du fikk det? Gått på en dør?

 

Det er nettopp det som er poenget...jeg ønsker å bruke begge bildene nettopp for å vise retusj, men oppdaget at jeg selv ikke ble fornøyd, og tenker da at andre heller ikke blir fornøyd. Derfor er spørsmålet hvor bra det faktisk er mulig å redigere slikt? Hvor bra skal det se ut før man kan si seg selv fornøyd?

 

Hehe, blåveisen er forøvrig et klassisk Donald Duck-eksempel på intimkontakt med en stolpe som brått plasserte seg midt i mitt gangfelt!! :-P HAHA!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
DEt er fortsatt gult i øyekroken. I tilegg har ikke bildet samme oppløsning som originalen, så det blir vanskelig å bedømme hvorvidt du har gjordt en god jobb..

 

Vel, som jeg sa, jeg gjorde dette på 5 min. Og når det kommer til oppløsningen så skal den være lik, da jeg bare kopierte bildet direkte i fra posten til trådstarter.

Lenke til kommentar
Mr. Olsen : Synes du har det beste resultatet så langt...nøyaktig hva har du gjort?

 

Hehe, har vel gjort det samme som han nedenfor her, bare litt mer detaljer :)

 

Speilvendt det andre øyet, gjort om overganger, tatt vekk åpenbare likheter, men likevell latt det være igjen noen, å jobbe på så små størrelser er ikke alltid like morro, men hovedsaklig; brukt det andre øyet som mal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Mr. Olsen hva med en liten guide på hvordan du gjorde dette da? :) Å bare si "bare litt mere detaljer" blir for døft her.. :p

 

 

Mr. Olsen : Synes du har det beste resultatet så langt...nøyaktig hva har du gjort?

 

Hehe, har vel gjort det samme som han nedenfor her, bare litt mer detaljer :)

 

Speilvendt det andre øyet, gjort om overganger, tatt vekk åpenbare likheter, men likevell latt det være igjen noen, å jobbe på så små størrelser er ikke alltid like morro, men hovedsaklig; brukt det andre øyet som mal.

Lenke til kommentar

Mr. Olsen har oppskriften på kvalitetsarbeid her! Solaas er i nærheten også, men har stoppet før det viktigste - detaljene.

 

Folk er ikke særlig symetriske i ansiktet, ei pleier lyset å være det, så for å få et godt resultat må det litt tidkrevende fikling til. Bla for å ikke få ting som lett ser feil ut - som den speilvendt refleksen i det "nye" øyet.

 

Marius, hvis du flytter til Haugesund og trenger arbeid ... 8o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...