Rizzla Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Hei folkens! Er det noen her som har peiling på hvordan jeg skal kunne kjøre en dedikert cod4 server på linux? Jeg har prøvd litt nå uten noe hell. Har installert v.1.7 av server filene på linux maskinen. Jeg greier ikke å starte serveren. Jeg har startet ./pbsetup.run og lagt til cod4, det gikk greit. Men når jeg skulle starte cod4 servern (./cod4_lnxded) får jeg opp feilmedlingen: CoD4 MP 1.7 build linux-i386 Jun 28 2008 begin $init ----- FS_Startup ----- Current language: english Current search path: /home/ba_08/raymonds/.callofduty4/main /home/ba_08/raymonds/cod4-linux-server/main/iw_13.iwd (265 files) /home/ba_08/raymonds/cod4-linux-server/main/iw_12.iwd (33 files) /home/ba_08/raymonds/cod4-linux-server/main /home/ba_08/raymonds/cod4-linux-server/main_shared /home/ba_08/raymonds/cod4-linux-server/players File Handles: ---------------------- 298 files in iwd files ERROR: No languages available because no localized assets were found Sys_Error: Error during initialization: Couldn't load fileSysCheck.cfg. Make sure Call of Duty is run from the correct folder. rare er at språkfilene ligger i "/home/ba_08/raymonds/cod4-linux-server/zone/english" filen "fileSysCheck.cfg" kunne jeg ikke finne... Trenger jeg flere enn server filenen for å kunne kjøre serveren? Hvor skaffer jeg disse? Jeg har kjøpt COD4 gjennom steam og bruker vista for å spille.. trenger jeg disse filene også, og hvor får jeg tak i linux filene til spillet? Trenger hjelp....
Leroy Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 (endret) Har du bare lagt filene du lastet ned i den mappa? Isåfall er det ikke nok da du trenger nesten alle filene som er i mappa CoD4 er installert i (du kan med sikkerhet droppe /main/videos). Sørg deretter at du har server filene i samme mappe. Så kommer noe som er litt spesielt. Når 1.7 filene ble sluppet skjedde det en glipp, så du må endre navnet på cod4_lnxded til cod4_lnxded-bin, deretter laste ned DENNE og legg den i mappa. Deretter må du lage en fil som heter start.sh som brukes til å starte serveren. Putt dette i den (uten linjeskift), lagre og skriv ./start.sh /home/ba_08/raymonds/cod4-linux-server/cod4_lnxded +set fs_homepath /home/ba_08/raymonds/cod4-linux-server/ +set dedicated2 +exec c.cfg +set sv_punkbuster 1 +map_rotate Serveren burde starte nå. Endret 18. september 2008 av Leroy
Rizzla Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Takk, server "funker" nå. Bare ett problem som gjenstår. Etter at alle karta som er lagt inn i config fila er kjørt, vil ikke server starte på nytt med første kart i lista. Jeg må da logge inn med rcon og skrive: "/rcon map_rotate" for at første kart skal starte igjen. Server på en måte "henger" seg i nedtellingssekvensen for serverbytte (tikkingen) Noen ideer på hva jeg skal gjøre for at server selv looper kartene som er lagt inn? Takk på forhånd Endret 7. oktober 2008 av Rizzla
emil2804 Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 Hei. Jeg windows xp. Jeg klarer ikke å starte en ny cod4 internt server. Jeg har lagd snarvie til filen iw3mp.exe (ligger på skrivebordet) etter mål har jeg skrevet +set dedicated 2 +set sv_punkbuster 1 +exec mp-server.cfg +map_rotate men jeg skjønner ikke helt nå?? Kan noen være så snill å hjelpe meg :-). Min msn er [email protected] Hvis noen lærer meg det kan jeg lære deg 2 cod 4 hacker hvis du vil.. Den ene gjør så du kommer i level 55 og får alle gull gunerne på et trykk. Den andre er en amibot. Jeg bruker aldri hacken pga. jeg syntes det ikke er gøy og hace lenger. Hacken er på gamehack.it Men jeg sender deg filen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå