Gå til innhold

Kulturo: Metallica: Death Magnetic


Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elendig produksjon, som mange har påpeikt.

 

Ellers, heilt greit. Beste album frå gamlingane sidan Black Album, men på ingen måte bedre enn dei gode gamle i mine auge. Og det som slår meg er at kvar gong Kirk skal vise seg fram med gitarsoloane så senkar han karakteren på kvar låt til om lag null. Herregud så lite oppfinnsom han er.

 

Hadde gitt plata 6/10, trur eg.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Og det som slår meg er at kvar gong Kirk skal vise seg fram med gitarsoloane så senkar han karakteren på kvar låt til om lag null. Herregud så lite oppfinnsom han er.

 

Det er jeg enig i, men det synes jeg gjelder for mange av låtene på "de gode gamle" platene også. Har egentlig aldri vært noen fan av solostilen til Kirk. Han glimter til med noe på grensen til det geniale av og til, men resten blir bare overdreven pentatonisk gitarrunking.

Lenke til kommentar
Dypt uenig med artikkelforfatter her. Har hørt gjennom plata noen ganger nå, og inntrykket jeg sitter igjen med er ingenting. Rett og slett ingenting. Totalt middelmådig.

 

Når jeg første gang hørte One, frøs jeg i åtte minutter i strekk. Hver eneste Metallica-plate har hatt en slik låt (iallefall en, noen ganger flere), men Death Magnetic er helt uten substans.

 

St. Anger vil bli husket fordi den var legendarisk dårlig, men Death Magnetic vil gå i glemmeboken for meg. Alltid trist når ungdomsheltene skuffer slik.

 

Når jeg første gang hørte One, kjeda jeg meg, åtte minutter i strekk. Hver eneste Metallica-plate har hatt en slik låt.

Nå, for første gang, er kvaliteten på den låta så dålig at jeg har en god unskyldning for å hate den. finfint 8)

 

Lyden er møkk, unforgiven 3 er møkk, og the day that never comes er møkk.

Men gudbedre, resten er legendarisk, om en bare halvparten av and justice for all.

Lenke til kommentar
Dypt uenig med artikkelforfatter her. Har hørt gjennom plata noen ganger nå, og inntrykket jeg sitter igjen med er ingenting. Rett og slett ingenting. Totalt middelmådig.

 

Når jeg første gang hørte One, frøs jeg i åtte minutter i strekk. Hver eneste Metallica-plate har hatt en slik låt (iallefall en, noen ganger flere), men Death Magnetic er helt uten substans.

 

St. Anger vil bli husket fordi den var legendarisk dårlig, men Death Magnetic vil gå i glemmeboken for meg. Alltid trist når ungdomsheltene skuffer slik.

Må si jeg er svært svært enig. Dette albumet fenger meg så lite at jeg beint ikke gidder høre noe på sangene. Alle jeg kjenner som liker Metallica digger de nye sangene, men ikke denne karen nei. Sangene er kjedelige, rotete og på langt nr så bra som de episke klassiske gode metallicasangene. Får heller ikke den "gode gamle 80tallsfølelsen" som mange snakker så varmt om. Nei jeg hører heller på eldre Metallica, for alt etter St. Anger er jo bare boss. Men konserten i Bergen i år, den var kanon, skulle ønske plata også var det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...