Gå til innhold

Død ? HD som jeg ønsker å få liv i igjen


Anbefalte innlegg

Har en 200GB HD hvor jeg såklart hadde all musikken min på, over 100GB med musikk er altså borte, og jeg vil helst slippe å laste ned alt dette igjen, og ikke kommer jeg til å finne alt igjen heller.

 

Saken er at den forrige maskinen min døde etter en kveld hvor sikringen gikk. Bor i leilighet, så gikk ut i sikringskapet i gangen og byttet sikring. Skrudde på hovedstrømmen, men samme sikringen gikk momentant. Ok, prøv og feil metoden måtte prøves. Gikk inn i leiligheten igjen og skrudde av alt, og gikk ut igjen og byttet sikring, og så skrudde på hovedstrømmen. Ingen brudd denne gangen. Skrudde på ett og ett lys, men da jeg skulle skru på pc'en så kom det et gnistrein inni maskinen.

Har handlet ny maskin nå(for kort tid siden) og den ene disken vil altså ikke windows finne.

Hører at den går, og ingen ulyder, men windows vil altså ikke finne den.

 

Er den til å redde, og eventuelt enkleste løsning mottaes med takk. Finnes det enkle programmer som kan ta seg av dette ?

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes nok ikke noe program som kan gjøre noe når disken er utilgjengelig.

Profesjonell dataredning kan helt sikkert redde filene, men det blir svært dyrt.

En liten mulighet for at man kan få liv i den ved å bytte kretskort fra en annen disk (som må være nøyaktig samme modell). Det er dog en god mulighet for at man ender opp med enda en defekt disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...