Gå til innhold

mini undersøkelse - wow vaner TA TESTEN! :)

Anbefalte innlegg

Hvor gammel er du? 20

Gutt/jente? gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 3+ (i helgene "kan" det bli mer

Spiller du noen andre spill? ja, men ikke for øyebliket

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei

Føler du at du spiller for mye? nja

Hvorfor spiller du WoW? tidsfordriv

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? 100%

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? tja,

Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du?

22 år.

Gutt/jente?

Gutt/Mann

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag?

Har perioder med 16 timer om dagen, men også dager uten spilling i det hele tatt. Hvis jeg regner litt på det ved å se på /played har jeg spilt 3,5 timer dagen siden jeg startet å spille i januar 2006.

Spiller du noen andre spill?

Ja, men ingen fast slik som WoW. Jeg plukker opp et nytt single player-spill med jevne mellomrom. Spiller de gjennom og vender tilbake til WoW. Eneste online-spillet jeg begir meg utpå en gang i blandt er Diablo 2.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter?

Hvis vi er veldig nærme et first kill og guilden trenger meg, så har det hendt at jeg setter det forran andre ting. Tipper det har skjedd 4-5 ganger i løpet av "karrieren" min.

Føler du at du spiller for mye?

Nei. Hadde jeg følt det sånn, så hadde jeg rett og slett spilt mindre. :)

Hvorfor spiller du WoW?

For å spille sammen med guilden min. Hadde det ikke vært for dem, så hadde jeg sluttet med spillet.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg?

I progress raids er underholdningsverdien enorm. Jeg kjenner adrenaline flomme og jeg skjelver av spenning når en boss nærmer seg 0% for første gang.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt?

Ja, så absolutt. De negative fordommene folk har, er plantet i hodet dems av media.

Hvor gammel er du? 18

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 2-5

Spiller du noen andre spill? Blir litt FM, og skal slå meg på CoD5 snart

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Hvis jeg føler for å være alene kan jeg nok la venner være venner og game isteden, men vanligvis ikke. Arbeid(skole) blir ofte satt til side for wow.

Føler du at du spiller for mye? Til tider, men heller det enn å sitte å glo i veggen.

Hvorfor spiller du WoW? Fordi jeg synes det er gøy, og det er hyggelig å slå av en prat med folk man kjenner.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Ganske Stor.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Det er et spill hvor man lærer god engelsk. Kjenner min muntlige engelsk har falt etter at jeg sluttet i guilds hvor man måtte snakke engelsk på VT, men skriftlig er det ganske bra fortsatt selv om jeg ikke har engelsk på skolen. Også et "sosialt" spill hvor man nødvendigvis ikke må gjøre noe, man kan bare kjase med folk man kjenner, og det synes jeg er ganske hyggelig.

Hvor gammel er du?

22

Gutt/jente?

Gutt/mann

Som regel fra 16:00 - 24:00/01:00, så 8-9 timer ca. (ikke alle dager)

Fint lite, iallefall nå rett etter WotLK, må raide raide raide :p

Skjer sikkert, men skipper ikke unna større ting etc, kan hende jeg bruker flex eller feriedager for å "skippe" jobb, men skulker alldri, og tar heller ikke falske egenmeldinger etc for å komme meg unna.

Njæsh, alle som har det gøy med en hobby legger ned mye tid i den, samme gjør jeg :)

Hvorfor spiller du WoW?

Morro, spennende lore, alle vennene man har fått igjennom tiden etc, WoW blir som en annen sa, en møteplass.

Alldri tenkt over, større verdi enn TV og film iallefall.

Trene på engelsk (hvor mye engelsk snakker du i det daglige?), jobbe sammen i en gruppe mot et felles mål.

Hvor gammel er du? 16

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 5-8 timer?

Spiller du noen andre spill? Nei

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Ja det skjer en gang iblant.

Føler du at du spiller for mye? Egentlig ikke. Så lenge jeg ikke blir skadelidene på noen måte så er det ikke så altfor farlig.

Hvorfor spiller du WoW? Fordi jeg syns det er usansynlig morsomt å spille.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Det har veldig høy underholdningsverdi.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Det sosiale aspektet er veldig viktig for meg hvertfall.

Gjest Slettet+56132

Hvor gammel er du? 16

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? I ukedager et sted mellom 3-5 timer dagen mens i helgene blir det lett 6-9 (om ikke mer) timer dagen.

Spiller du noen andre spill? Litt Soldat, CS, TrackMania og slikt.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Ikke i det hele tatt. Kaaanskje middag, men ikke ellers.

Føler du at du spiller for mye? Nei, sålenge det ikke går utover venner, lekser, jobb og slikt så går det greit.

Hvorfor spiller du WoW? Fordi WoW er utrolig interessant og gøy og spille, både alene og med venner. Mest på grunn av underholdningsverdien og det å se frem til å bli god (starta nettopp).

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Meget stor, er utrolig gøy.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Kommer ann på, sålenge det ikke går utover oss som spiller så er det ikke så farlig om folk har sine meninger om WoW.

Hvor gammel er du?

18

Gutt/jente?

gutt

3-4 timer

settlers 4, heroes of might and magic 3, age of empires 2

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter?aldri, det kommer aldri i veien for noe, jeg dropper heller raids enn venner.

Føler du at du spiller for mye?noen ganger, når det blir litt mye i helgen. for eksempel rett etter releasen nå :p

Hvorfor spiller du WoW?jeg spiller wow fordi jeg liker RPG og strategi type spill veldig godt, og dette er ett av de beste på markedet.

wow har en ganske høy underholdningsverdi fordi jeg kan spille et spill sammen med venner. for litt høy end gaming kreves det en del samarbeid av mange spillere og det krever god organisering, det er vanskelig å finne et spill hvor det er gjort bedre.

jeg tror at grunnen til at det er så mange som har negative fordommer er fordi de ikke har prøvd spillet selv. de har sett på noen spille det kanskje, ikke skjønt en ting.

Det eneste de hører om i media er de få som går på trynet fordi de ikke klarer å kontrollere det. og de tenker ikke over de andre 10 millionene som spiller, og klarer å ha et sosialt liv ved siden av.

noen positive ting er jo bruk av engelsk da som, så og si alle har nevnt før, du kan holde kontakt med venner som er vanskelig å få snakket med i hverdagen. jeg vil si det at hvis du har 5 venner som også spiller er det også sosialt. å gjøre noe sammen.

Hvor gammel er du? 23

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 6-12 timer

Spiller du noen andre spill? nei

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? sjeldent. Stikker ofte ut med venner på byen både i ukene og helgene.

Føler du at du spiller for mye? Nei absolutt ikke.

Hvorfor spiller du WoW? Fordi det er gøy. Raiding of pvp er virkeling morsomt.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Ganske stor, ellers hadde eg ikkje spilt det.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? bli kjent med nye folk, bli flik til å lede en gruppe med folk fra hele europa. Bli bedre på å komunisere på engelsk.

Hvor gammel er du? 16

Gutt/jente? Male

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 5-6 timer på ukedagene. I helgene kan det bli over 12 timer om dagen.

Spiller du noen andre spill? Spilte endel konsoll før jeg fikk Red Ring of Death på Xboxen min.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Jeg lar sjeldent WoW gå foran familie, men ofte foran venner. Jeg har ikke vært på en eneste fest på en stund nå fordi jeg foretrekker å bruke helgene på å spille. Jeg gjør alt jeg kan for at det ikke skal gå foran aktiviteter. Jeg klarer fremdeles å trene to ganger i uka.

Føler du at du spiller for mye? Nope

Hvorfor spiller du WoW? Det er det spillet jeg har prøvd som har det klart beste gameplayet. Det er så enormt stort og jeg har lyst til å gjøre "alt". Det er også meget sosialt, guilden min er noen av de morsomte folka jeg vet om.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Meget stor. De siste ukene har jeg latt WoW til og med gå foran film.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Man kan lære enormt mye av det. Engelskkunnskapene mine er bedre nå enn de hadde vært uten WoW. Man kan bli gode ledere/gode team-medlemmer. Og man kan bli god i multitasking, ikke minst.

PS: Denne testen er vel ikke anonym med tanke på at mange på forumet her vet hvem jeg er og at navnet mitt står i profilen min. Jeg bryr meg uansett ikke, jeg er stolt av å være nerd!

Endret av Olum

Hvor gammel er du? 15

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 3-6(noen dager mere andre mindre, spørs skolearbeid)

Spiller du noen andre spill? litt css, wc3, L4D og Dawn of war

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei ikke annet enn sånne ting som rydde, tv og sånnesmåting

Føler du at du spiller for mye? ja, av og til

Hvorfor spiller du WoW? det er gøy! og nesten alle mine venner sitter på TS og snakker sammen så det blir på en måte sosialt også.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? fra 0-10 har det 7+ har ikke kommet mer enn til 50 og har bare spilt 2 uker

Det sosiale, underholdningsverdi og man lærer jo litt engelsk(Jeg lærer ikke så mye, men andre lærer en hel del av å spille mmorpg)

Hvor gammel er du? 18

Gutt/jente? Jente

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 3-4 kanskje? Blir litt ekstra nå som man har et helt nytt kontinent å boltre seg på, så muligens mer nå.

Spiller du noen andre spill? Krøller seg sammen med Super Nintendoen min, eller Red Alert 2 hvis jeg vil ha litt kos.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nope. Har nok hoppet ut av noen raids for å være med venner/kjæreste, haha.

Føler du at du spiller for mye? Vil ikke si det, nei.

Hvorfor spiller du WoW? Finner en barnslig glede i å spamme frostbolts og drepe alt jeg ser, i tillegg til at det er moro å snakke med nye mennesker og lære hvordan man skal bli så bra som mulig i spillet.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Altså, jeg spiller det jo for underholdningen. Så stor.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Jajøss. Er jo morsomt å kunne snakke og la den indre nerden lyse frem litt sammen med nye folk, i tillegg til at sene kvelder på Ventrilo har boostet engelsken min ganske godt. Og guilden min er en gjeng herlige folk, ikke minst. Er en del bra folk on teh interwebz.

Hvor gammel er du? 16

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? Tjaa..blir vel fort 6-7 timer, mye å gjøre:P

Spiller du noen andre spill? Spiller lite nå etter den nye expansion pakken kom, men spilte Counter Strike Source og Warcraft 3 FT

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei aldri!

Føler du at du spiller for mye? Kanskje en smule for mye...

Hvorfor spiller du WoW? Spiller WoW fordi det er spennende og sosialt samt mye utforsking.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Stor underholding, liker det jeg driver med: )

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Det er jo ganske sosialt med tanke på mye prating med guilds og andre random folk, men kanskje ikke så sosialt i real life.

Endret av Random^Hero

Hvor gammel er du?

23

Gutt/jente?

gutt / mann

rundt 5 timer+ , kommer ann på jobb

nja, litt Bad company på xbox360

dama og brødrene mine spiller og så.. men er jo med familie inne i mellom

nja, er min hobby å sitte å spille, vært sånn de siste 7-8 åra

Hvorfor spiller du WoW?

Spillet appelerer til det jeg syns er bra i et MMO atm, venter forøvrig på AION

underholdings verdi? nja er jo tids fordriv og "sosialt" å spille med brødre/venner/dama da..

treffe mange rare nye mennesker og ha det "sosialt" med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...