Gå til innhold

Canon 450D vs Pentax K10D eller brukt?


Anbefalte innlegg

Har ikke speilrefleks per dags dato, men er veldig fysen på et. Har fulgt med på akam en stund og har hatt lyst på K10D siden det ble testet. Problemet mitt er at jeg aldri får bestemt meg for noe siden det hele tiden kommer noe nytt, noe er akkurat rundt hjørnet og hvis man venter på at prisen på et bra kamera skal synke kommer noe nytt med lav nypris som jeg aldri vet om er bedre en den eldre modellen jeg har ventet på en prisreduksjon på.

 

Kan noen si meg hva en kar skal gjøre? Har nå lyst på 450D, men så har jo K10D sunket en del i pris. Canon har bra utvalg av linser, men Pentax har bedre kitobjektiv osv. Blir nok en stund til jeg kjøper det forste tilleggsobjektivet hvis ikke jeg kjøper et kit med to objektiver.

 

Samtidig er det vanskelig å finne en god bruktpris for av en eller annen grunn byr folk ofte tilnærmet nypris for mange brukt-kameraer og det er vanskelig å gjøre varp.

 

Vet forumet flommer over av slike spørsmål, men jeg begynner å bli desperat etter å gjøre et valg, så jeg legger meg nå flat for klokere hoder og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns dette er ganske bra bruktpris på K10D og 16-45mm F4 objektivet som følger med er veldig brukbart.

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

det tilbudet på finn er definivt bra!

 

eventuelt, hvis du vil kjøpe nytt, kjøp et samsung gx10 i stedet. jeg fant det på en fotobutikk i lillehammer for 4999,-, og fikk med veske og minnekort i tillegg. vil du kjøpe k10d nytt, må du ut med 7499,- (på japanphoto hvertfall. ublu pris).

 

forøvrig et utmerket kamera! :)

Lenke til kommentar

Når jeg leser innlegget ditt, forteller det meg en ting. Det er at du aldri har holdt i verken 450D eller k10D. Valget ditt kan umulig ha endt opp på disse to p.g.a. at de er helt forskjellig når det gjelder grep.

450D er mindre og lettere, K10D er større og tyngre.

 

Det er en grei pris på den annonsen Napoleon linket til.

 

Jeg betalte rundt 3700kr. for K10D husene mine brukt. Men da kostet K20D 9000kr. Idag er den 2000kr billigere.

16-45mm f/4.0 sleit jeg med å få solgt. Mange som selger disse brukt.

Endte opp med å selge den for 1900kr inkl. porto.

 

Har du tid til å vente? Vent til etter Photokina, se hva som kommer der.

Kommer det ett lite og lett entry level dSLR som passer til pannekake objektivene havner en eller begge K10D mine på bruktmarkedet.

 

That's why!!

post-171509-1221418734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Når jeg leser innlegget ditt, forteller det meg en ting. Det er at du aldri har holdt i verken 450D eller k10D. Valget ditt kan umulig ha endt opp på disse to p.g.a. at de er helt forskjellig når det gjelder grep.
450D er mindre og lettere, K10D er større og tyngre.

Det er en grei pris på den annonsen Napoleon linket til.

Jeg betalte rundt 3700kr. for K10D husene mine brukt. Men da kostet K20D 9000kr. Idag er den 2000kr billigere.
16-45mm f/4.0 sleit jeg med å få solgt. Mange som selger disse brukt.
Endte opp med å selge den for 1900kr inkl. porto.

Har du tid til å vente? Vent til etter Photokina, se hva som kommer der.
Kommer det ett lite og lett entry level dSLR som passer til pannekake objektivene havner en eller begge K10D mine på bruktmarkedet.

That's why!!
post-171509-1221418734_thumb.jpg
Lenke til kommentar
Kan noen si meg hva en kar skal gjøre? Har nå lyst på 450D, men så har jo K10D sunket en del i pris. Canon har bra utvalg av linser, men Pentax har bedre kitobjektiv osv. Blir nok en stund til jeg kjøper det forste tilleggsobjektivet hvis ikke jeg kjøper et kit med to objektiver.

hvis du må ha et kamera akkurat nå ville jeg brukt så lite penger som mulig på hus. det kommer mye dill på slr fronten fremover. forvent værtetting, gps, internett, større lcd, etc etc. bare fantasien setter grenser. produsentene vil mate dette ut bit for bit over de neste årene. så kast pengene dine på objektiv istedet, og se feks om et rimelig kamerahus som eos 1000d, olympus e420 eller nikon dx0 kan gjøre jobben for deg noen år fremover. sannsynlig vil det funke som bare det. personlig liker jeg ikke pentax noe særlig, synes autofokusen på feks k10 er mer krevende å få godt resultat med enn feks e420 eller canon 450d/1000d, dessuten har pentax et vektmessig handicap, men værtetting kan jo være nyttig.

ville nok sett hardest på nikon eller canon systemene, da spesielt nikon har bra tilgang på noenlunde rimelige objektiv med bra kvalitet. bruktmarkedet for disse er også tilsvarende større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...