Gå til innhold

hvor høy volt tåler mitt nye leketøy? a64 4400+ 90nm


Anbefalte innlegg

hei hei forumfolk.

 

jeg har idet siste lekt meg med en amd a64 4400+(2400mhz 2x512kb cash og 90nm soi) på et ga-ma78g-ds3h.

 

det første jeg testa var en "mild overklokk" jeg økte fsb til 233 og satte ht link til 800mhz (932mhz etter OC quadpump fsb??!) uten å endre på noen volt. og den var occt stabil =)

 

den andre jeg testa var å underklokke og undervolte. jeg fikk den stabil på [email protected] og kunne fint kjøre tallknusing i 10 minutter uten at cpu'en ble veldig varm uten at vifta var igang. boxed kjøler.

 

det siste jeg har prøvde var å overklokke den til 3ghz. den nådde dette uten problemer med 600mhz HT link (750 etter OC , tripumped fsb??!) og 1.25v , problemet er at den har load line calibration som jeg ikke får deaktivert så idle volt er ca der jeg plaserte den i bios. men load volt er mellom 1.29-1.33v og jeg har registrert vcore over 2v rett etter at den går fra last til idle.

jeg har deaktivert cool'nquiet greia nå, så det skjer i det minste ikke SÅ ofte.

med stock vifta på 100% ble ikke cpu "core" sensoren mer en 53c under occt last.

 

 

er det noen som vet hvor høyt jeg kan presse volten på denne cpu'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for kjapt svar =)

 

har nettopp testa den på 3120mhz @ 1.36v last(1.275 i bios). er nok litt mer å gå på om jeg skaffer meg noe bedre en stock kjøler =)

 

tempen lå rundt 55c ved full last. tenker jeg er ganske nært 100w tdp nå :p

 

edit: har også fått den stabil på 2ghz@1v ble kjølig og fint av det =) lurer på hva jeg havner på tilslutt. høy hastighet og mye varme eller lav hastighet og lite varme..

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Høy hastighet og mye varme selvfølgelig. :p Jo kjappere jo bedre. Ta av kabinettdøra og sett kabinettet ved vinduet samtidig som du peiser vifta på full guffe. Du kan sikkert gå enda litt høyere ved testing av maksklokk. Til 24/7 klokk derimot bør du skaffe deg bedre kjøling. Når det nærmer seg 60-65grader under load bør du ikke presse den stort mer uten at du evt går til innkjøp av bedre kjøling. Hvor mye vcore du skal fore den med er helt opp til deg, men en liten huskeregel er at alt over 1.60v på s939 bruker å gå på hvor mye is du har i magen. Men all klokking er uansett på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...