Gå til innhold

Førstegangstjeneste - plattfot


Dark Archon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal inn i til Luftforsvaret for å tjene verneplikt i Januar 2009 ved Madla, jeg har dog et spørsmål vedrørende helsen min. Jeg har plattfot og lurer på om jeg skal sende inn et brev til vernepliktsverket med denne opplysningen eller om jeg skal ta dette med meg til Madla, eller er det slik at dette er hips som happ?*

 

*Merk; Jeg er ikke dimmer og har lyst til å utføre verneplikten, den eneste grunnen til at jeg spør om dette er at jeg vil gjøre forsvaret oppmerksom på helsetilstanden i tilfelle jeg vil trenge fks spesialsåler og lignende under verneplikten.

Hvis det forresten er slik at forsvaret tar alle brev sendt inn før man ankommer vedrørende helsetilstand som en søknad om dimming vil jeg gjerne gjøres oppmerksom på dette. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stort sett er det uansett de militære legene som tar avgjørelsen om du kan ta imot.

så, du kan sende brevet for å informere, men det har lite å si.

lege-attest er oftest ikke godt nok for i dimme uten å ha vært hos militær lege det heller, de sjekker deg selv.

 

uansett, ett brev du selv skriver har 0 verdi, en attest fra legen blir vel ihvertfall skrevet opp, men ikke mer enn det.

 

ta det med legen på madla, du drar innom legen den første/andre dagen uansett, der kan du klage over alt som er galt med deg.

regner med at du kan fullføre hvis du har lyst og det ikke er for stor plage.

 

spesialsåle regner jeg med at de har/skaffer, de sålene du har selv isolerer ikke godt nok til å bruke ute om vinteren hvis du er i felt.

Lenke til kommentar

En som var i samme tropp som meg da jeg var på Madla var plattfot. Han gikk innom saniteten og fikk gratis spesialsåler som ellers koster rundt 250kr i kiosken om jeg ikke husker feil. Kjøpte noen slike selv da de er mye bedre enn papp-platene man får utdelt.

Endret av LordArgh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis jeg ikke tar feil så har de med plattfot krav på andre sko, ikke bare såler. Jeg gjennomførte to års tjeneste med plattfot uten såler eller tilpassede sko og sliter en del med det i etterkant. Såler er greit nok, men skaff deg noen skikkelige sko. Det tror jeg du har krav på.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, har allerede et par såler jeg bruker i fritids/joggeskoene mine, men tror jeg kanskje vil skaffe meg et nyere par såler før innkallelsen som eventuelt supplement til såler jeg anskaffer i militæret. Tar meg nok en også tur til lege/ortoped for å få dokumentasjon på at jeg har plattfot, selv om dette er flisespikking og kanskje ikke nødvendig. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...