Gå til innhold

Hvordan stå imot drikkepresset?


henriksenA

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Vær forberedt på at dette ikke er noe du slipper unna med å fortelle en gang, og så er det greit, dette er et valg du trolig blir nødt til å forsvare MANGE ganger, å være avholds i Norge er en utfordring. De eneste "godkjente" unnskyldningene til å ikke drikke er stort sett at man enten kjører/er gravid. Hvis ikke blir man ansett som kjip. Edru folk på fest blir sett på som en trussel, for å drikke løser opp i sosiale hemninger etc. men da er det inneforstått at "hvis jeg skal drikke slik at jeg blir teit, så skal du også". Men akkurat dette kan du motvirke ved at du ikke ender opp som "han avholdsfyren som alltid går rundt og forteller andre dumme ting de gjorde på fylla". Vis at du verken er kjip eller kjedelig selv om du er edru, så løser ting seg fint :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Møtte en kar på fest sist fredag som ikke drakk alkohol. Han hadde faktisk med seg en lapp i lommen med en avhandling om hvorfor han ikke drakk for å slippe å forklare det samme gang på gang. En ganske morsom idé. Var heller ingen som dømte han for å ikke drikke.

Personlig syntes jeg drikkepresset er overhypet, så lenge man ikke sitter i et hjørne og surmuler så er det ingen som bryr seg om du drikke eller ikke. Selvsagt må du regne med noen spørsmål, men tviler på at det er så mange som dømmer deg (kommer selvsagt ann på hvem du henger med)

 

Drikkepresset er nok dog større i de lavere aldersgruppene, men har kjent folk som ikke drakk før de ble langt over atten og fortsatt var de kuleste folka på festen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Du sier du ikke er asosial - mao. du beskriver deg selv som sosial. Det burde ikke være noe problem å bare si nei. Kan du å snakke for deg, vil ingen si noe på det - selv om mitt råd er å kose deg og drikke mens du kan!:)

Lenke til kommentar

Leser jeg riktig? Er det faktisk noen som prøver å finne på unnskyldninger for å IKKE drikke på fest? wow.. Skjønner ikke hvorfor enkelte folk ikke liker å være brisne.. Hva er problemet med å ha det litt ekstra gøy i helgene da? Folk som ikke fester er turn-off.. "sitte i sofaen og drikke cola med caps på mens de andre rundt meg drikker og koser seg" folk har jeg aldri skjønt meg på..

 

greit nok at man ikke drikker, men hvorfor vil man ikke det?? :blink: Hva er det som er så forferdelig?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

For min del er det at pappa var alkoholiker når jeg var mindre, og det satte dype spor i meg. Han var hjemmeværende pga whiplash og var dritkjip hver gang han satt og drakk, slang dritt til alle inkl mamma og var helt sinnssyk på å skulle kverulere og diskutere hver minste tulleting.

 

Syns det er grunn nok, jeg. Ellers de gangene jeg har vært drita har dagen etterpå vært en oppvekker. Hva er vitsen med å pøse gift inn i kroppen som det er så mye pes med å bli kvitt? Sitte og bæsje og spy hele dagen etterpå?

 

Drikker gjerne en pils eller to, men aldri så jeg er dritfull. Pluss at jeg sparer en tusenlapp i uka på å drite i å springe "på byen" hver helg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vel, jeg ser på det som at man bruker penger på å ha det gøy med venner.. hva er vitsen med å tjene penger om man bare skal spare på hver krone? Man kan dø i imorgen, ha det gøy mens man kan.. Det er mitt motto ihvertfall! Vi er unge bare en gang, er nå man må ut og rase fra seg. Og til alle de som sier "man kan jo ha det gøy uten og drikke da"

ja de har jeg bare en ting å si til = :roll: oppbrukt setning..

 

"jeg liker ikke smaken av alkohol" bla bla bla! Det er bare tull.. Liker man brus/saft, ja da liker man alkohol også!

 

Verste "personligheter" jeg kan møte på er avholdsfolk.. hva i all verden er det man gjør i helgene om man ikke tar seg en fest? Nå snakker jeg ikke om hver helg heller da for dere som hadde tenkt å arrestere meg der, men hallo.. KJEDELIGE folk!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Vel, jeg ser på det som at man bruker penger på å ha det gøy med venner.. hva er vitsen med å tjene penger om man bare skal spare på hver krone? Man kan dø i imorgen, ha det gøy mens man kan.. Det er mitt motto ihvertfall! Vi er unge bare en gang, er nå man må ut og rase fra seg.

Bruk pengene på fallskjermhopping og horer, da.

 

Og til alle de som sier "man kan jo ha det gøy uten og drikke da"

ja de har jeg bare en ting å si til = :roll: oppbrukt setning..

"Oppbrukt" er visst hva ordene "rasjonalitet", "logikk" og "fornuft" er også.

 

"jeg liker ikke smaken av alkohol" bla bla bla! Det er bare tull.. Liker man brus/saft, ja da liker man alkohol også!

Nei.

 

Verste personligheter jeg kan møte på er avholdsfolk.. hva i all verden er det man gjør i helgene om man ikke tar seg en fest? Nå snakker jeg ikke om hver helg heller da for dere som hadde tenkt å arrestere meg der, men hallo.. KJEDELIGE folk!

Jeg blir heller venner med hele AA enn deg.

Lenke til kommentar

Om du skal være med på fest så er det bare å si at drikkingen kan de ta seg av. Og holder du på ditt om at du ikke skal drikke så lærere de nok kanskje etter en stund. Selv har jeg vært edru på en god del fester og har ingen problemer med det nå heller.

 

Melisma: Sure folk som ikke drikker? Har hørt det også nå da.

 

Man kan ha det morsomt også uten alkohol :)

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Nå mente jeg mer de folka som nesten ser ned på de som drikker da.. og som rister på huet av folk som veit å ha det gøy. "uff, se på de fulle folka som drikker og ler og har det gøy, best jeg kommer meg hjem til cola potetgull og xbox"

 

KJEDELIG!

 

ja, man kan ha det gøy uten alkohol, men man kan ha det dobbelt så gøy med!

 

 

Skarstard: jeg tror faktisk du hadde hatt godt av en stripe rett opp i snabelskaftet,,

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...