Gå til innhold

Civilization - HVILKET skal man velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett er colonization konge. Om det blir remake av det hadde det vært moro.

 

Dette freecol, er det bare en ren kopi eller? Jaja, får sjekke det ut selv:-)

 

Remake kommer ja, slippes 26. september, altså neste fredag. Det blir vel noen nyvinninger, men det er stort sett tro til originalen i følge previewet her på gamer.no.

 

Freecol er helt OK, men fikk aldri den samme feelingen merkelig nok.

Lenke til kommentar

Civ4 med Beyond the Sword, alternativt en "complete" pakke med Warlords inkludert. Men bestill boksen fra USA (Amazon.com). Online versjonene er noe forferdelig mas, spesiellt med tanke på at det er en haug med patcher og du må ha riktig patch til riktig språkversjon til riktig nedlastnings leverandør. Det er endel bugs så du må nesten ha siste patch. Ikke bruk update funksjonen i spillet. Den har ingen "progress" funksjon så du blir sittende å lure på om den funker eller ikke. Det er ikke alltid den har funket for meg :)

 

Jeg vet ikke om du får med deg alle godisene i ekspansjonen Warlords i BTS. Jeg har alle 3, men straks du begynner med BTS er det ingen vei tilbake. Det er derimot en vei fremover. Det finnes en Mod som heter Fall from Heaven som er som en helt egen gratis ekspansjon!

 

Spiller mye MMOs selv, men tror faktisk jeg tilbringer mer tid i Civ enn i MMOs. Civ serien er nok det beste spillet som noen gang er laget. Jeg har alltid hatt en versjon eller en variant installert. Ble fan allerede med Pirates! og Seven Cities of Gold fra 80 tallet :). Ikke glem Alpha Centauri! Civ i space, flott spill, selv om det drar på åra nå.

 

EDIT: BTS = Beyond the Sword, Alpha Centauri foregår ikke i space, men har en "fremmed planet" setting og er ellers nokså lik Civ3.

Endret av dirtysteel
Lenke til kommentar
EDIT: BTS = Beyond the Sword, Alpha Centauri foregår ikke i space, men har en "fremmed planet" setting og er ellers nokså lik Civ3.

 

Det er nå vesentlig forskjellig fra uansett Civ-spill :) Likheten går vel på at det er på en planet, det er research, det er andre fraksjoner, og det er units, og at man skal vinne.

 

AC har kanskje det beste diplomatisystemet også, i alle fall fram til Civ4:BTS - og om ikke fortsatt. BTS har for øvrig lånt mye fra AC's diplomati i forhold til tidligere Civ, selv om det nesten er 10 års forskjell mellom disse.

 

Det kule er at det er mye mer frihet i techs og units - man får velge mellom fem "typer" techs, og så satse på research innenfor hver av dem. Man kan bygge units helt selv, sette sammen hva enn man har funnet opp og bruke det til custom units, basert på flere forskjellige typer upgrades der også. Veldig bra.

 

Så er fraksjonene også mye mer varierte, hver fraksjon har sine unike egenskaper, men også negative egenskaper. Nei, du er bare nødt til å prøve Alpha Centauri også. Grafikken er så og si "tidløs", så det kan man spille i mange år, så lenge det funker på PCn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...