Gå til innhold

Opera 9.6 beta er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har også erfart det der med 99% CPU-bruk .. Veldig kjedelig.

Ikke ofte det skjer men det skjer her og der. På flere forskjellige pcer.

Jeg har også hatt det problemet, men fant løsningen på My Opera-forumet. Tror det var en konflikt mellom ulike plugins eller lignende, og at det løste seg når jeg slettet plugins-mappene (se opera:about) og la til alle plugins på nytt. Se ellers My Opera for eventuelle andre løsninger.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 3422 Sunspider i Firefox og 5072 i Opera med en Core 2 Duo 2,2 GHz + 2 GB RAM. Det var en voldsom forskjell.

 

@DarkSlayer:

Det er et kjent faktum at Flash er litt småbuggy. Jeg vil heller sette pengene på at Flash drar 100 % CPU enn at Opera gjør det. Det samme skjer i Firefox også til tider. Det har vært slik så lenge jeg kan huske, men det fikses ved å blokkere Flash (Flashblock i Fx f.eks.) uten at jeg vet hvordan det gjøres i Opera. Tror det finnes et tilleggscript for Flashblock til Opera også, men jeg mener å huske at det fungerte dårlig i forhold til originalen i Fx.

Lenke til kommentar
Jeg fikk 3422 Sunspider i Firefox og 5072 i Opera med en Core 2 Duo 2,2 GHz + 2 GB RAM. Det var en voldsom forskjell.

I praksis er ikke forskjellen så stor, særlig når man tenker på at Firefox er spesielt optimalisert for å gi gode tall på denne testen.

 

Det har vært slik så lenge jeg kan huske, men det fikses ved å blokkere Flash (Flashblock i Fx f.eks.) uten at jeg vet hvordan det gjøres i Opera.

Du kan skru av og på innstillinger (plugins) for spesifikke nettsteder.

Lenke til kommentar
Får håpe flash-håndtering under Linux har blitt bedre. Må hele tiden ha en terminal åpen for å kjøre "killall operapluginwrapper".....
Hos meg så restartes operapluginwrapper dersom en plugin henger seg etter ca 20 sekunder. Det eneste jeg synes er at det skulle vært mulig å gjøre denne "timeout" tiden noe kortere, for i denne perioden så er Opera somoftest ikke-responsiv. Resten av systemet fungerer finfint dog.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...