Gå til innhold

BK: Kald melk og safarikjeks


eriklovold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Koselig bilde det her :) Minner om en deilig sommer dag dette.... Eneste jeg har og utsette bortsett fra skarpheten, er den overeksponerte bakgrunnen bak glasset.....

Takk for kommentar! Vet ikke helt med den overeksponerte bakgrunnen, jeg synes den ble ganske fin - hvit nederst, og gradvis over til blått - det hvite står i stil med melka :)

 

Alt blir tatt til etterretning :)

 

Bildet er forøvrig tatt i vinduskarmen (den er stor, vet ikke om det kalles karm en gang) i min 30 kvadrat store kjellerhybel. Vinduskarmen funker rimelig bra som et mini-studio - kanskje desto bedre dersom jeg henger opp litt papir for vinduet og flytter stålampa mi, haha.

Endret av Lovold
Lenke til kommentar

Jeg trukke jeg skjønner den, minner om en reklame hvor de har glemt å vise fram "safari kjeks logoen"

 

Lengre bak litt opp og fått med hagen med fin vær? (det som kommer inni hode mitt, men jeg irriterer meg heller over at jeg ikke ser det med øynene :) ) er vell noe sånn Dexter snakker om...

 

EDIT: von-schnellfahrer = Dexter

Endret av jimdidr
Lenke til kommentar
Jeg trukke jeg skjønner den, minner om en reklame hvor de har glemt å vise fram "safari kjeks logoen"

Ideén bak bildet var egentlig bare å friste venninna mi ;) Vi satt og prata på msn, så fikk jeg lyst til å friste henne, og tok bildet. Ingen reklame, med andre ord ;)

Ah flørting... med mat(sex)... say no more... i need not know :)

Lenke til kommentar
Tatt i JPG-modus (ja jeg ble hjernevaska av Ken Rockwell).

Han har jo argumentert både for og imot RAW.

Det han misliker mest er størrelsen, og det fordi han er en skikkelig kjiping som er helt imot innkjøp av utstyr (både objektiver, kamera, minnebrikker, stativer m.m) :D

 

Edit: On-topic, likte bildet, men jeg syns lyset bak glasset på en måte deler bildet, ser nesten ut som det er to bilder som er klipt sammen?

Kjeksen ble bedre med mere farger men du har fått en halo rundt som ble litt merkelig.

Endret av shakudu
Lenke til kommentar
Tatt i JPG-modus (ja jeg ble hjernevaska av Ken Rockwell).

Han har jo argumentert både for og imot RAW.

Det han misliker mest er størrelsen, og det fordi han er en skikkelig kjiping som er helt imot innkjøp av utstyr (både objektiver, kamera, minnebrikker, stativer m.m) :D

 

Edit: On-topic, likte bildet, men jeg syns lyset bak glasset på en måte deler bildet, ser nesten ut som det er to bilder som er klipt sammen?

Kjeksen ble bedre med mere farger men du har fått en halo rundt som ble litt merkelig.

Han har i all hovedsak argumentert mot RAW, ettersom jeg har lest hvertfall :) Jeg får 4 ganger flere bilder på minnekortet når jeg skyter JPG, og det alene synes jeg er grunn god nok (igjen, hjernevaska :D).

 

Er nok ikke to bilder som er klipt sammen, kanskje den korte brennvidden som gjør det? Haloen var der i det første bildet og, og den laga jeg med vilje i Lightroom for å fremheve kjeksene enda mer - hvor vellykka det er vet jeg ikke, men jeg syntes det var interessant. Hadde kanskje gjort seg uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...