Gå til innhold

Antikopierings beskyttelse. Hvorfor lærer ikke spillutgiverene?


Anbefalte innlegg

Så godt som alle av dagens spill kommer med antikopierings metoder. I gamle dager var det metoder som gjor at man ble hindret fra å kopiere cd'en 1:1, slik at spillet nektet å starte om man ikke hadde orginal cd'en. De kyndige kom jo selvfølgelig forbi denne hindringen, mens mannen i gaten uten peiling ikke lettvint kunne brenne en kopi til naboen sin. Etterhvert kom spill med cd'keys også, så man ikke hadde mulighet for å spille online uten en orginal. De kyndige kom naturligvis forbi denne hindringen (på en del spill) men for mannen i gaten var eneste løsning å kjøpe spillet om man ville spille online.

 

I dag kommer spillene med mye strengere metoder som ofte fører til mange negative bi-effekter. De kyndige kommer alltid forbi disse hindringene og man ender opp med å straffe de som faktisk kjøper spillet. En annen ting er at kyndige som ikke er ute etter å piratkopiere alikavel står over spillet fordi de ikke vil ha verken StarForce, SecuROM eller andre skadelige antikopierings saker inn på pc'en, fordi de vet hva skade det kan gjøre.

 

Hvorfor lærer ikke selskapene?

En som har tenkt å skaffe seg spillet ulovlig uansett blir ikke stoppet av antikopierings metoder som er fjernet fra spillet han laster ned fra alskens ulovlige steder.

Hvorfor straffer selskapene kjøperen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor straffer selskapene kjøperen?

 

Fordi gutta med hånda i pengesekken er stokk dumme? Fordi det er minste motstands vei? Fordi de ikke forstår teknologien? (tro meg, det er økonomene og hvitsnippene i styrerommet som tar avgjørelser om å bruke disse metodene fordi de innbiller seg at dette tvinger flere til å kjøpe produktet)

 

Fordi det uansett er mest lønnsomst og produsere spill til konsoll, hvor disse probleme er mindre utbredt? Fordi PC-gamerne alltid har vært et mer kravstort publikum enn fratboysa med playstation og lave panner?

 

Myten hardere antipiratvirksomhet = mer cash er dessverre høyst levende fortsatt. Derfor. Det faktum at EA er verdt 16 Milliarder US Dollar, penger de i stor grad har tjent på å selge spill uten SecuROM, online autentisering, og limited activations ser de ut til å ha glemt.

Lenke til kommentar
Etterhvert kom spill med cd'keys også, så man ikke hadde mulighet for å spille online uten en orginal. De kyndige kom naturligvis forbi denne hindringen

 

Nei, det har man ikke kommet forbi

 

Tildels, man kan komme forbi hindringen med en falsk CD-Key fra en KeyGen, men det hindrer ikke Online restriksjonene (Noen ganger går det, mesteparten ikke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...