Gå til innhold

fått ny ram, pcen er nå umulig og overclocke


Anbefalte innlegg

heisann, jeg har et asus p5b e plus hovedkort, og en intel e6300 prosessor, jeg hadde før, 2 x 1gb crucial pc5300 et eller annet, funka kjempe fint, klokka prossesoreren, til 3,0ghz, men så døde den ene ram brikken, bestilte meg  et twinmos pc6400 2 x 1gb sett, og slengte det i pcen, og nå funker det ikke og overklokke, pcen kræsjer hele tiden, noen som kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann, jeg har et asus p5b e plus hovedkort, og en intel e6300 prosessor, jeg hadde før, 2 x 1gb crucial pc5300 et eller annet, funka kjempe fint, klokka prossesoreren, til 3,0ghz, men så døde den ene ram brikken, bestilte meg  et twinmos pc6400 2 x 1gb sett, og slengte det i pcen, og nå funker det ikke og overklokke, pcen kræsjer hele tiden, noen som kan hjelpe meg litt?

rart, pc'n burde normalt sett ha vært mer klokkevillig med raskere ram. det er ikke tempen som er gal da

Lenke til kommentar

Hovedkortet setter vel opp en annen Ram divider på den nye rammen, juster dette selv så kommer du nok opp i samme klokk.

For å klare 3.0ghz må du opp i 429mhz FSB, setter du ram til å gå 1:1 havner den på 858mhz. Er ikke sikkert den nye rammen klarer dette på orginal timings/volt, isåfall juster dette....

Lenke til kommentar
jeg vet ikke, jeg kommer liksom aldri så langt, men burde jeg kvitte meg med den gammle ram brikken, og heller kjøpe meg et sett til av den jeg har nå?

 

Kjører du den nye PC6400 rammen sammen med den gamle PC5300?? Dersom du blander brikkene, IKKE gjør dette.... Om du ikke blander, så følg oppskriften mitt første svar....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...