Gå til innhold

lønn på møbelforetning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Din jobb :).

Jeg mener det er lite når jeg har jobbet der i over et halvt år gjennom NAV og tjent 270kr dagen. og det er liksom opplærings tid. Da har den opplæringstida vært unødvendig. Og den jobben jeg gjør er viktig for bedriften. gå å kjøp deg et møbel og monter det. Da får du vite hvordan dagen min er. Men jeg har montert så mye at jeg tar det dobbelt så fort som en amatør og jeg trenger nesten ikke å studere møbelveiledningene. Jeg gjør også dritten som andre ikke gidder tar mye ansvar og risikerer helsa mi hver dag.

 

Fortsatt bra med 119,48kr timen? det er før skatt.

Lenke til kommentar

Du, dette handler ikke om jobben du gjør, at den er fysisk eller ei. Du gjør en ufaglært jobb, i butikk, med diverse ulike arbeidsoppgaver. da er det VANLIG med 120 ca i timen.

 

Om du er rask, effektiv og en av de bedre til dine arbeidsoppgaver på jobben, så forhandle deg fram til lønnsstigning - men IKKE om du akkurat har fått satt lønna 120,-.

 

Jobb heller som faen fram til neste vår, lønnsoppgjøret, og da kan du stille litt krav heller :). Men ikke forvent gull og grønne skoger, la oss si at den generelle lønnen i din type jobb stiger med 6,- i timen. Kanskje du klarer å forhandle deg fram til 10,- om du er jævli god i det du gjør.

 

Men igjen - du jobber ufaglært. Du jobber uten høyere utdanning. Du jobber i butikk. Dette = 120,- i timen i går. Face it :).

 

EDIT: Alle stillinger i en bedrift er viktige for bedriften, hvis ikke ville de ikke eksistert.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Du, dette handler ikke om jobben du gjør, at den er fysisk eller ei. Du gjør en ufaglært jobb, i butikk, med diverse ulike arbeidsoppgaver. da er det VANLIG med 120 ca i timen.

 

Om du er rask, effektiv og en av de bedre til dine arbeidsoppgaver på jobben, så forhandle deg fram til lønnsstigning - men IKKE om du akkurat har fått satt lønna 120,-.

 

Jobb heller som faen fram til neste vår, lønnsoppgjøret, og da kan du stille litt krav heller :). Men ikke forvent gull og grønne skoger, la oss si at den generelle lønnen i din type jobb stiger med 6,- i timen. Kanskje du klarer å forhandle deg fram til 10,- om du er jævli god i det du gjør.

 

Men igjen - du jobber ufaglært. Du jobber uten høyere utdanning. Du jobber i butikk. Dette = 120,- i timen i går. Face it :).

 

EDIT: Alle stillinger i en bedrift er viktige for bedriften, hvis ikke ville de ikke eksistert.

Det er urettferdig. Synes du også det?

I en så stor butikk som jeg jobber i så gjør det ikke noe om en selger eller annen lagermedarbeider blir borte. Det er jeg vitne til.

 

Jeg tviler på at alle de ufaglærte der jobber får lik lønn. Da noen er på lager og noen er på butikk og noen er sjåfør

Lenke til kommentar
Du, dette handler ikke om jobben du gjør, at den er fysisk eller ei. Du gjør en ufaglært jobb, i butikk, med diverse ulike arbeidsoppgaver. da er det VANLIG med 120 ca i timen.

 

Om du er rask, effektiv og en av de bedre til dine arbeidsoppgaver på jobben, så forhandle deg fram til lønnsstigning - men IKKE om du akkurat har fått satt lønna 120,-.

 

Jobb heller som faen fram til neste vår, lønnsoppgjøret, og da kan du stille litt krav heller :). Men ikke forvent gull og grønne skoger, la oss si at den generelle lønnen i din type jobb stiger med 6,- i timen. Kanskje du klarer å forhandle deg fram til 10,- om du er jævli god i det du gjør.

 

Men igjen - du jobber ufaglært. Du jobber uten høyere utdanning. Du jobber i butikk. Dette = 120,- i timen i går. Face it :).

 

EDIT: Alle stillinger i en bedrift er viktige for bedriften, hvis ikke ville de ikke eksistert.

Det er urettferdig. Synes du også det?

I en så stor butikk som jeg jobber i så gjør det ikke noe om en selger eller annen lagermedarbeider blir borte. Det er jeg vitne til.

 

Jeg tviler på at alle de ufaglærte der jobber får lik lønn. Da noen er på lager og noen er på butikk og noen er sjåfør

Så skaff deg en annen jobb hvis du synes det er urettferdig. Du er ikke tvunget til å jobbe der. Eller skaff deg en skikkelig utdanning slik du visstnok har planer om. Du har levd i luksus i 25 år nå, så kanskje det er på tide å anstrenge seg litt ved å ta opp fag ved siden av jobb, osv.

 

120 kroner i timen er på den nedre delen av lønnsstigen i bransjen du er i. Men når du bare har jobbet der i et halvt år kan du ikke forvente så mye heller, spesielt ikke nå som det er harde tider i bransjen. Husk at i en ufaglært jobb i møbelbutikk er lønna avhengig av tre ting; alder, erfaring og ansvar. Du har strengt tatt ingen av delene.

Lenke til kommentar
Du, dette handler ikke om jobben du gjør, at den er fysisk eller ei. Du gjør en ufaglært jobb, i butikk, med diverse ulike arbeidsoppgaver. da er det VANLIG med 120 ca i timen.

 

Om du er rask, effektiv og en av de bedre til dine arbeidsoppgaver på jobben, så forhandle deg fram til lønnsstigning - men IKKE om du akkurat har fått satt lønna 120,-.

 

Jobb heller som faen fram til neste vår, lønnsoppgjøret, og da kan du stille litt krav heller :). Men ikke forvent gull og grønne skoger, la oss si at den generelle lønnen i din type jobb stiger med 6,- i timen. Kanskje du klarer å forhandle deg fram til 10,- om du er jævli god i det du gjør.

 

Men igjen - du jobber ufaglært. Du jobber uten høyere utdanning. Du jobber i butikk. Dette = 120,- i timen i går. Face it :).

 

EDIT: Alle stillinger i en bedrift er viktige for bedriften, hvis ikke ville de ikke eksistert.

Det er urettferdig. Synes du også det?

I en så stor butikk som jeg jobber i så gjør det ikke noe om en selger eller annen lagermedarbeider blir borte. Det er jeg vitne til.

 

Jeg tviler på at alle de ufaglærte der jobber får lik lønn. Da noen er på lager og noen er på butikk og noen er sjåfør

Så skaff deg en annen jobb hvis du synes det er urettferdig. Du er ikke tvunget til å jobbe der. Eller skaff deg en skikkelig utdanning slik du visstnok har planer om. Du har levd i luksus i 25 år nå, så kanskje det er på tide å anstrenge seg litt ved å ta opp fag ved siden av jobb, osv.

 

120 kroner i timen er på den nedre delen av lønnsstigen i bransjen du er i. Men når du bare har jobbet der i et halvt år kan du ikke forvente så mye heller, spesielt ikke nå som det er harde tider i bransjen. Husk at i en ufaglært jobb i møbelbutikk er lønna avhengig av tre ting; alder, erfaring og ansvar. Du har strengt tatt ingen av delene.

Salget der jeg jobber er på ingen måte dårlig og i år har det vært en vekst på 40%

 

Jeg har ansvar for det jeg gjør der. Gjør jeg en feil må jeg rette den opp men det skjer nesten aldri at jeg gjør feil på jobben. Jeg vet at jeg ikke er tvunget til å arbeide der jeg jobber. Jeg risikerer helsa mi hver dag. Det er ikke som å sitte på ræva i kassa på rema 1000 og kansje stable litt mat i hyllene av og til. Er visst mange som får 140kr av å gjøre det.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke mange som får 140,- av å gjøre det. 120 er helt greit betalt.

Mulig at jeg er kravstor og det er derfor jeg synes at 120kr - 36% skatt er lite. Med den lønna får man i overkant av 10k

 

Hva er det man får for 10.000 kroner i dag?

 

Husleie blir ca 5k per mnd

Strøm er dyrt. må sikkert regne med underkant av 1k per mnd

Telefon og internett blir ca 500kr per mnd og det er ikke så mye. kunne godt ha vært det dobbelte.

Mat er dyrt. Jeg spiser, drikker og røyker for ca 3000kr per mnd og det vil si 100kr dagen og det er ikke mye.

Jeg har ikke bil men hadde jeg hadt det så hadde det sikkert blitt noen tusen til.

 

Også er det alt det andre ting man trenger. Klær, sko og hygiene saker. Spare penger er også en fordel så kansje man har råd til nytt kjøleskap eller vaskemaskin hvis det ryker eller kansje man trenger å bytte ut de slitte klærne man har brukt de siste 5 åra.

 

Det her er jo ikke sløsing en gang. Det er slik jeg ser for meg et normalt forbruk er.

 

Har glemt noe da. Det er viktig å ta seg helgetur i blant og ha det festlig enn å sitte hjemme å lese avisa.

 

Derfor mener jeg at 10.000 er lite. eller ca 80-90kr timen da som blir ca 10k. jeg gidder ikke å sitte med kalkulatoren men jeg tror ikke det er så veldig store feil her.

 

 

Huff. Nå tenker jeg litt på den tida jeg hadde 2800kr å leve på og den summen skulle være nok penger til alt fra mat til klær bortsett fra husleie og strøm. da jeg fikk sosial stønad og var arbeidsledig i 3 år. Er vel ikke mange som har gjort det også bygge seg opp til 100% stilling? ikke for å skryte men jeg har aldri hørt om noen som har kommet seg ut av sosialhjelpens sanne helvete etter flere år.

Lenke til kommentar
Jeg har ansvar for det jeg gjør der. Gjør jeg en feil må jeg rette den opp men det skjer nesten aldri at jeg gjør feil på jobben. Jeg vet at jeg ikke er tvunget til å arbeide der jeg jobber. Jeg risikerer helsa mi hver dag. Det er ikke som å sitte på ræva i kassa på rema 1000 og kansje stable litt mat i hyllene av og til. Er visst mange som får 140kr av å gjøre det.

Hvordan risikerer du helsa di i denne jobben? Jeg har hatt samme type jobb som deg før, og det eneste som gikk på helse var generell slitasje som man får i alle fysiske yrker.

Lenke til kommentar
Jeg har ansvar for det jeg gjør der. Gjør jeg en feil må jeg rette den opp men det skjer nesten aldri at jeg gjør feil på jobben. Jeg vet at jeg ikke er tvunget til å arbeide der jeg jobber. Jeg risikerer helsa mi hver dag. Det er ikke som å sitte på ræva i kassa på rema 1000 og kansje stable litt mat i hyllene av og til. Er visst mange som får 140kr av å gjøre det.

Hvordan risikerer du helsa di i denne jobben? Jeg har hatt samme type jobb som deg før, og det eneste som gikk på helse var generell slitasje som man får i alle fysiske yrker.

mange tunge løft kan ødelegge ryggen. sjåføren som kjører kan kræsje bare for å nevne noe

Lenke til kommentar

Jobber du via nav så er du garantert en drittjobb med lavlønn. Vet om flere lagerjobber hvor man kan tjene i hvertfall 150 timen og da innkluderer dette samme arbeidsvilkår som det du beskriver og her er det også ufaglerte som får denne lønnen, men de skaffer jobben selv uten hjelp fra NAV.

Lenke til kommentar
Jobber du via nav så er du garantert en drittjobb med lavlønn. Vet om flere lagerjobber hvor man kan tjene i hvertfall 150 timen og da innkluderer dette samme arbeidsvilkår som det du beskriver og her er det også ufaglerte som får denne lønnen, men de skaffer jobben selv uten hjelp fra NAV.

Jeg jobbet via NAV. Jeg har blitt fast ansatt med 3 mnd oppsigelsestid. Så NAV er jeg ferdig med

 

Men før jeg ble fast ansatt så jobbet jeg via NAV ca 7 mnd med 280kr dagen uansett hvor lang dagen ble. Ble det overtid så kunne jeg bare få fri :S

 

Også hadde en av de ansattes sønner sommerjobb der og de tjente 89kr timen og var under 18. Og jeg har jobbet der i 7 mnd for å få 119,48kr per time :S

Lenke til kommentar

89,- under 18 høres ut som helt vanlig tariff?

 

Hør her, du må virkelig ta å se mer positivt på verden! Du har klart å skaffe deg en jobb nå. Din egen, fast ansattjobb. Nå må du investere i fremtiden din! Jobb hardt som FAEN fram til lønnsoppgjøret ditt til våren. Så forhandler du fram en bedre deal.

 

Jobber du over flere år her, blir godt likt og så videre, kan du søke etter bedre jobber andre steder, og få en god attest fra der du er nå.

 

Er du sur, lite fornøyd, kravstor og "går deg tom" der du er nå, kan du glemme å komme deg videre i livet.

 

Du har fått en sjanse nå, bruk den :). Lever i 1 år som fast ansatt, så krever du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...