Gå til innhold

lønn på møbelforetning


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg jobber i en møbelbutikk. Jeg har mange forskjellige oppgaver. På kontrakten står det at jeg er lagermedarbeider og hjelpemann. Det jeg gjør er å montere møbler, pakke inn møbler som skal til kunde, være med ut på lastebilen som sidemann og levere møbler, nå i det siste har jeg også fått oppgaver som å hjelpe kunder som kommer på lageret for å hente varer. Har også noen vaktmesteroppgaver. Jeg selv mener at jeg har blitt veldig effektiv og jeg hører at jeg er flink og at jobben jeg gjør er veldig viktig på arbeidsplassen. mange tunge tak, nye utfordringer er en vanlig del av arbeidsdagen.

 

Får 119kr per time før skatt.

 

Er jeg underbetalt? kan jeg spørre sjefen om mer lønn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du medlem i en forening? i såfall snakk med dem!!

Om ikke ring LO..

Jeg vet ikke hva tariffen er for ditt yrke.. men det er jo ikke farlig å spørre sjefen om lønnsøkning.. i værste fall får du et nei:)

Du har vell utbetalt ca 13000.,- i mnd med den lønna?

Det er jo ikke mye.. men

 

Har du noen utdanning da?

Du trenger ikke rare utdanningen for å tjene mye penger..

Eks: du kan ta prosess utdanning, 2 år på skole og 2 år i lære.. så har du minst 400 000,- i året (25 000,- utbetalt i mnd).. (det har iallefall jeg).. uten overtidsjobbing..

En arbeidskolega av meg jobber en del overtid, har hittils i år tjent 590 000,-

og det vil si ca 40 000 utbetalt i mnd..

og får nok ca 100 000,- i feriepenger..

Lenke til kommentar
er du medlem i en forening? i såfall snakk med dem!!

Om ikke ring LO..

Jeg vet ikke hva tariffen er for ditt yrke.. men det er jo ikke farlig å spørre sjefen om lønnsøkning.. i værste fall får du et nei:)

Du har vell utbetalt ca 13000.,- i mnd med den lønna?

Det er jo ikke mye.. men

 

Har du noen utdanning da?

Du trenger ikke rare utdanningen for å tjene mye penger..

Eks: du kan ta prosess utdanning, 2 år på skole og 2 år i lære.. så har du minst 400 000,- i året (25 000,- utbetalt i mnd).. (det har iallefall jeg).. uten overtidsjobbing..

En arbeidskolega av meg jobber en del overtid, har hittils i år tjent 590 000,-

og det vil si ca 40 000 utbetalt i mnd..

og får nok ca 100 000,- i feriepenger..

 

Jeg kan nevne at jeg snart er 25 år og jeg har ikke rett på mer vgs. jeg søkte men kom ikke inn / står fortsatt på venteliste. Ellers har jeg 2 år på vgs ett på på grunnkurs byggfag og vk1 murerfag + 1 år i læra. Jeg fant ut at murerfaget var noe forbanna dritt så jeg slutta og det er jeg glad for at jeg gjorde. Er ikke bra for helsa og gå rundt på en støvete byggeplass og bære stein hele dagen. Etter det gjikk jeg arbeidsledig noen år til jeg fikk tilbud av opplæringskontoret om å gå vk2 murerfag.

 

Jeg fikk først jobb på en kommunal bedrift gjennom NAV og det var det som gjorde at jeg kom ut i arbeidslivet igjen men det var ikke så mye å leve på 270kr dagen. så fikk jeg jobb der jeg jobber nå. De lovet meg ansettelse og lønn etter en måned. men de brøt løftet. hadde et møte med NAV og lovet meg lønn og ansettelse etter 2 måneder til. i sommer hadde vi nok et møte der vi kom frem til at jeg skulle bli ansatt med lønn. Jeg måtte jobbe med NAV lønn som de så på en opplæringsperiode eller prøvetid i over et halvt år før jeg fikk første lønninga i august.

 

Jeg har veldig lyst på en utdannelse og jeg er bekymret for jeg kommer ikke til å bli ferdig før jeg er 29 hvis jeg kommer inn på noen skole til neste høst. Veit jeg har vært dum som ikke har fullført læretiden og fått fagbrev men har man fått motgang og blitt utsatt for mye dritt så er det ikke alltid så lett.

 

Er det noen jeg kan ta kontakt med om saken? for eksempel LO? eller noen andre?

 

Jeg er ikke medlem i noen forening.

Lenke til kommentar
Hørtes ganske lite ut.

Ivhertfall med tanke på at det er en lagerjobb. Vet om mange som tjener langt mer uten utdannelse og som jobber på lager.

 

 

Ja, det er ikke så mye i forhold til hva andre folk tjener.

 

Men som jeg har skjønt det så har det visst noe å si hvor mange år med arbeidserfaring og hvor gammel man er og hvilken erfaring man har som bestemmer noe av hva lønna skal være eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

at du gidder å jobbe for 119kr timen.. hadde dette vært i 2000 så hadde det vært vanlig..

men i helvete vi er i 2008 og lønna de ligger på nivå fra 2000

Arbeidsgiver er faen meg sleipe her.

lønna ligger på 140 på en mer seriøs bedrift

møbelforretninger tjener fett da,så lønna burde vært høyere hvertfall.

 

Du blir utnytta her.

Søplebedrift med slavelønn.

Men ta deg med et par møbler hjem i mnd så går du opp i opp.

det hadde jeg gjort!!!

Lenke til kommentar
at du gidder å jobbe for 119kr timen.. hadde dette vært i 2000 så hadde det vært vanlig..

men i helvete vi er i 2008 og lønna de ligger på nivå fra 2000

Arbeidsgiver er faen meg sleipe her.

lønna ligger på 140 på en mer seriøs bedrift

møbelforretninger tjener fett da,så lønna burde vært høyere hvertfall.

 

Du blir utnytta her.

Søplebedrift med slavelønn.

Men ta deg med et par møbler hjem i mnd så går du opp i opp.

det hadde jeg gjort!!!

Du sier noe der. Jeg har jobba som et helvete og jeg er visst veldig godt likt i følge arbeidsgiveren min og det jeg gjør er visst veldig viktig for arbeidsgiveren min. Skal ta en prat med sjefen eller så slutter jeg men jeg må ha jobb så jeg må nok bli til jeg finner noe bedre. Men jeg liker jobben godt. Og her jeg bor så er det dårlig med jobbmuligheter.

 

På den butikken jeg jobber så selger dem for 100-200k+ daglig og 80% av den summen går til butikken. men det er vel sånn at de som er i administrasjonen skal ha det meste og de som egentlig får bedriften til å gå blir utnyttet for dem blir sikkert regnet som "dumme". Kansje jeg er dum, jeg selv synes ikke det tar vi ikke opp her.

 

Kan sikkert ta med noen møbler hjem men jeg kan liksom ikke stjele heller da.

Lenke til kommentar

det du burde bli er budbilsjåfør.kjører ut stykkgods,pakker

 

Vis du bor rundt oslo så er det veldig mange som trenger budbilsjåfører.

Du kjøper egen bil og registrerer deg som selvstendig næringsdrivende.

(du blir din egen boss :) kan slenge på tittelen daglig leder vis du vil)hehe

 

jeg har tenkt å gjøre dette selv..

Er jo bare deilig å bare kjøre rundt hverdag, tida går jo fort som faen da..

Ingne som passer på og du kan bare gjøre hva faen du vil.

Letteste jobben ever..

Drit i utdannelse

vis du skal gå ferdig vgs og etter det 3 år minst på høgskole for å få en utdannelse

da kommer du ut som 30 åring med 300000kr i lån..

hadebra til livet..

Lenke til kommentar
det du burde bli er budbilsjåfør.kjører ut stykkgods,pakker

 

Vis du bor rundt oslo så er det veldig mange som trenger budbilsjåfører.

Du kjøper egen bil og registrerer deg som selvstendig næringsdrivende.

(du blir din egen boss :) kan slenge på tittelen daglig leder vis du vil)hehe

 

jeg har tenkt å gjøre dette selv..

Er jo bare deilig å bare kjøre rundt hverdag, tida går jo fort som faen da..

Ingne som passer på og du kan bare gjøre hva faen du vil.

Letteste jobben ever..

Drit i utdannelse

vis du skal gå ferdig vgs og etter det 3 år minst på høgskole for å få en utdannelse

da kommer du ut som 30 åring med 300000kr i lån..

hadebra til livet..

Ja, det er også en mulighet, men jeg bor langt i fra oslo eller andre store norske byer.

Lenke til kommentar

Det minst gjennomtenkte utsagnet jeg har hørt på lenge. Uten noen form for utdannelse kommer du ikke veldig langt i livet. Greit nok, du føler deg nok som en liten konge når du som 20 åring er ute å fester mens alle dine venner er på skolebenken, men når du er 30 og skal stifte familie blir det fort veldig kjedelig og tjene 200.000 i året. Skal ikke se bort i fra at de yrkene du blir tilbudt uten utdannelse heller ikke er de mest givende på lang sikt. Når du er 20 er fyll og festing det beste du kan tenke deg, når du er 50 er du ikke akkurat der lenger. Det bli på samme måte med arbeidet ditt, og kjøre budbil med høy musikk når du er 20, er plutselig ikke like morro når du er 50, har drevet med det samme i 30 år og gjerne kunne tenke deg en litt mer stabil og skikket arbeidsplass.

 

PS: Jeg er fullt klar over at røkke hoppet ut av VGS, men det er svært tvilsomt at du finner en annen person i Norge med hans hode og arbeidsvilje.

Lenke til kommentar

119kr timen? er ikke akuratt lite, med tanke på at dette er enn jobb for en som ikke har noe mer fullført skole enn grunnskolen,

 

en servitør på en restaurant har 120kr timen,

 

butikk medarbeider har vel 120kr timen,

 

men burde vel klart å forlange litt mer etter en viss tid i bedriften..

 

ps :

 

syns selv det var idiotisk å avslutte utdanninga di når du har knapt 1 år igjen..

iallefall med tanke på at du har brukt 3 år på det.. alltid greit å vise frem at du klarer å fullføre ting i livet, og kanskje en dag har du lyst å videre utdanne deg innen akuratt det fagen, som ingeniør ..

men som sagt.. det er min mening..

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Det minst gjennomtenkte utsagnet jeg har hørt på lenge. Uten noen form for utdannelse kommer du ikke veldig langt i livet. Greit nok, du føler deg nok som en liten konge når du som 20 åring er ute å fester mens alle dine venner er på skolebenken, men når du er 30 og skal stifte familie blir det fort veldig kjedelig og tjene 200.000 i året. Skal ikke se bort i fra at de yrkene du blir tilbudt uten utdannelse heller ikke er de mest givende på lang sikt. Når du er 20 er fyll og festing det beste du kan tenke deg, når du er 50 er du ikke akkurat der lenger. Det bli på samme måte med arbeidet ditt, og kjøre budbil med høy musikk når du er 20, er plutselig ikke like morro når du er 50, har drevet med det samme i 30 år og gjerne kunne tenke deg en litt mer stabil og skikket arbeidsplass.

 

PS: Jeg er fullt klar over at røkke hoppet ut av VGS, men det er svært tvilsomt at du finner en annen person i Norge med hans hode og arbeidsvilje.

Det har du rett i. Jeg har også starta en tråd om utdannelse og jeg er veldig intresert i å ta en utdannelse for å få gjort noe men det er jo noen som må kjøre budbiler også.

Lenke til kommentar
Det minst gjennomtenkte utsagnet jeg har hørt på lenge. Uten noen form for utdannelse kommer du ikke veldig langt i livet. Greit nok, du føler deg nok som en liten konge når du som 20 åring er ute å fester mens alle dine venner er på skolebenken, men når du er 30 og skal stifte familie blir det fort veldig kjedelig og tjene 200.000 i året. Skal ikke se bort i fra at de yrkene du blir tilbudt uten utdannelse heller ikke er de mest givende på lang sikt. Når du er 20 er fyll og festing det beste du kan tenke deg, når du er 50 er du ikke akkurat der lenger. Det bli på samme måte med arbeidet ditt, og kjøre budbil med høy musikk når du er 20, er plutselig ikke like morro når du er 50, har drevet med det samme i 30 år og gjerne kunne tenke deg en litt mer stabil og skikket arbeidsplass.

 

PS: Jeg er fullt klar over at røkke hoppet ut av VGS, men det er svært tvilsomt at du finner en annen person i Norge med hans hode og arbeidsvilje.

 

 

 

Jobb er jobb samme hva faen slags jobb du har vel?

stabil og skikket arbeidsplass?

jævla idiot hva snakker du om?

en selvstendig sjåfør tjener ca 350-450i året

og han er sin egen sjef.ingen som passer på om du kommer 5 min for sent til jobben eller ikke..

og med litt cash og vett så kan han kjøpe flerer biler og leie folk til å jobbe for han senere.

jeg har tenkt å pensjonere meg når jeg er 40-45..

 

Mens du din jævla wannabe snobb skal slite i til du er godt over 60år og nesten død.

med sjefer som maser og passer på.

 

jeg har min frihet på jobb mens du bare er en slave for sjefen din!!

Lenke til kommentar
Det minst gjennomtenkte utsagnet jeg har hørt på lenge. Uten noen form for utdannelse kommer du ikke veldig langt i livet. Greit nok, du føler deg nok som en liten konge når du som 20 åring er ute å fester mens alle dine venner er på skolebenken, men når du er 30 og skal stifte familie blir det fort veldig kjedelig og tjene 200.000 i året. Skal ikke se bort i fra at de yrkene du blir tilbudt uten utdannelse heller ikke er de mest givende på lang sikt. Når du er 20 er fyll og festing det beste du kan tenke deg, når du er 50 er du ikke akkurat der lenger. Det bli på samme måte med arbeidet ditt, og kjøre budbil med høy musikk når du er 20, er plutselig ikke like morro når du er 50, har drevet med det samme i 30 år og gjerne kunne tenke deg en litt mer stabil og skikket arbeidsplass.

 

PS: Jeg er fullt klar over at røkke hoppet ut av VGS, men det er svært tvilsomt at du finner en annen person i Norge med hans hode og arbeidsvilje.

 

 

 

Jobb er jobb samme hva faen slags jobb du har vel?

stabil og skikket arbeidsplass?

jævla idiot hva snakker du om?

en selvstendig sjåfør tjener ca 350-450i året

og han er sin egen sjef.ingen som passer på om du kommer 5 min for sent til jobben eller ikke..

og med litt cash og vett så kan han kjøpe flerer biler og leie folk til å jobbe for han senere.

jeg har tenkt å pensjonere meg når jeg er 40-45..

 

Mens du din jævla wannabe snobb skal slite i til du er godt over 60år og nesten død.

med sjefer som maser og passer på.

 

jeg har min frihet på jobb mens du bare er en slave for sjefen din!!

Er det ikke viktig å levere riktig varer til rett tid osv?

Hvordan skal man skaffe kunder?

Hvordan skal man gjøre en god jobb og utvikle seg? Så lenge man har konkurenter så kan kundene velge og det kan bli andre tider enn det er i dag så da er det ikke sikkert at det er så stor etterspørsel etter budbiltjenester lenger så da må man få seg noe annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Er det ikke viktig å levere riktig varer til rett tid osv?

Hvordan skal man skaffe kunder?

Hvordan skal man gjøre en god jobb og utvikle seg? Så lenge man har konkurenter så kan kundene velge og det kan bli andre tider enn det er i dag så da er det ikke sikkert at det er så stor etterspørsel etter budbiltjenester lenger så da må man få seg noe annet å gjøre.

Med helvete111s sjarm, arbeidsmoral og positive innstilling, kan jeg vanskelig forestille meg at han noensinne vil bli utkonkurrert. :)

 

For oss andre, er nok utdannelse det sikreste kortet. Trådstarter: Søk å fullføre utdanningen din, så kan du jo ta opp lønnsnivået med arbeidsgiveren din. Her er noen forhandlingstips. Lykke til!

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Er det ikke viktig å levere riktig varer til rett tid osv?

Hvordan skal man skaffe kunder?

Hvordan skal man gjøre en god jobb og utvikle seg? Så lenge man har konkurenter så kan kundene velge og det kan bli andre tider enn det er i dag så da er det ikke sikkert at det er så stor etterspørsel etter budbiltjenester lenger så da må man få seg noe annet å gjøre.

Med helvete111s sjarm, arbeidsmoral og positive innstilling, kan jeg vanskelig forestille meg at han noensinne vil bli utkonkurrert. :)

 

For oss andre, er nok utdannelse det sikreste kortet. Trådstarter: Søk å fullføre utdanningen din, så kan du jo ta opp lønnsnivået med arbeidsgiveren din. Her er noen forhandlingstips. Lykke til!

"Søk å fullføre utdanningen din"? hva mener du med det? at jeg skal forsøke å fullføre noe jeg overhodet ikke intreserer meg for. Og jeg trives ikke som murer.

 

Jeg har egentlig ingen tro på forhandlings teknikker som står i avisen. Jeg mener det er best å ta det opp på sin egen måte slik at det blir mer naturlig og man kan stå for det man sier. Og ikke minst forbrede seg godt så man klarer å argumentere best mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
"Søk å fullføre utdanningen din"? hva mener du med det? at jeg skal forsøke å fullføre noe jeg overhodet ikke intreserer meg for. Og jeg trives ikke som murer.

Jeg har forstått at du har en "mislykket utdannelse" og "ønsker å ta utdannelse". Iom. at du nå planlegger å få gjort det som er nødvendig for å begynne på høyere utdannelse, ønsker jeg bare lykke til med det. (Du skriver i din andre tråd at du er samfunnsinteressert, har du vurdert å studere statsvitenskap eller samfunnsøkonomi?)

 

En generell artikkel om lønnsforhandlinger vil nødvendigvis ikke være 100% tilpasset din jobbsituasjon, men enkelte tips kan man fremdeles av nytte av å merke seg.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...