Gå til innhold

Orange Box på PC eller Xbox 360?


Anbefalte innlegg

Hei, snuser litt på Orange Box. Er det noen her som har litt innspill på hvilken versjon man bør velge - xbox eller pc?

 

Har rimelig kraftig pc, liker eyecandy og har generelt altid spilt fps på pc. Har også Half Life 2 fra før av.

 

Skaffet meg 360 nylig pga. GTA4, og ble veldig komfortabel med tanken å spille fra senga. Er så mye mer anspent på pc, men er usikker på dette med FPS. Har spilt litt Halo 3 og div. andre fps'er hos andre og det har vært en klønete affære. Synes liksom analogen har vært så treg. Er dette en vanesak som man fort overvinner? Kan også nevnes at jeg ikke har HDTV, har dog bestilt meg en sikkelig scart rgb kabel ettersom av-kabelen på 360 er laber.

 

Har også litt i bakhodet en tidligere erfaring med Stranglehold. Da dette spillet var meget bra på pc, men mindre bra på 360.

 

Hva ville dere valgt? Hvorfor og hvorfor ikke. Er det noen som har erfaring med begge platformene?

 

Takker for innspill og svar. :)

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hvilket kontrolloppsett du foretrekker. For meg er aldri et problem å spille med kontroll, fordi jeg har spilt med det så lenge jeg kan huske. Det er en tilvenningssak, og det er opp til deg om du vil ta deg tid til å venne deg til det eller ikke. Om det høres kjipt ut velger du PC med mus og tastatur.

 

Bra nok svar? :)

Lenke til kommentar

SP spill som HL2 funker sikkert helt greit på Xboxen.

 

Men ikke kom her og si at fps funker like godt på console som på PC, for det gjør det ikke uansett. Du har mye mer kontroll på hva du gjør uansett hvor mye konsoll du måtte ha spilt gjennom tidene.

 

MP spillet tf2 blir aldri det samme på konsoll som det er på PC, men alle stiller jo likt der også.

Lenke til kommentar

jeg har the orange box på xbox 360. det er helt greit gameplay. vanlig FPS style : p

 

hvis du vil ligge i senga å spille. ville jeg vel gått for xbox versjonen ;p

 

men MP delen av TF2 kan vare litt laggy hvis du spiller med folk fra usa og sånt.

 

 

jeg har Portal på pc og xbox360. det var ikke noe vanskligere på xbox enn det det var på pc synes nå jeg : )

 

har også hl2. hl2 ep1. tf2 på pc : p

Endret av BloodSpiller
Lenke til kommentar

Kjøp for all del ikke Orange Box til Xbox 360 hvis du planlegger å spille TF2 mye. 360-versjonen er brutalt amputert - det har hittil ikke fått noen av de utallige (gratis) oppdateringene og heller ingen patcher, PC-versjonen støtter kart som er laget av spillere (ja, du kan lage dine egne også...selv om det er litt vanskelig), og det har ikke akkurat så stor fanbase.

Lenke til kommentar
Eg har runda Portal på PC, er det nokon her som har det på både konsoll og PC?

 

Har vanskeleg for å tru at det er like vanskeleg på konsoll. Ein del av banene krever ganske kjapp og presis manøvrering, det må være mykje vanskelegare med ein joystick enn ei mus.

 

Har runna det på PC og på Xbox 360. Jeg syns ikke det var noe som gjorde det dårligere å spille på Xbox 360. Litt mer avslappende å spille på Xbox 360 syns jeg :)

Lenke til kommentar
Eg har runda Portal på PC, er det nokon her som har det på både konsoll og PC?

 

Har vanskeleg for å tru at det er like vanskeleg på konsoll. Ein del av banene krever ganske kjapp og presis manøvrering, det må være mykje vanskelegare med ein joystick enn ei mus.

 

Har runna det på PC og på Xbox 360. Jeg syns ikke det var noe som gjorde det dårligere å spille på Xbox 360. Litt mer avslappende å spille på Xbox 360 syns jeg :)

Fordelen er jo at du ikke trenger å tenke på systemkrav og slik med 360 og PS3, men det er fortsatt mer kontrollert å spille på pc.

Lenke til kommentar
Fordelen er jo at du ikke trenger å tenke på systemkrav og slik med 360 og PS3, men det er fortsatt mer kontrollert å spille på pc.

 

Joda, man har jo mulighet til å ha bedre grafikk på PC, men jeg syns det var bra nok grafikk på Xbox 360.

Jeg foretrekker hvertfall å spille Portal og HL2 serien på Xbox 360.

Spørsmålet i denne tråden var vel egentlig om det er like lett å manøvere på PC og på Xbox 360, og det syns jeg. Jeg har spilt CS på PC i mange år, og jeg har spilt CoD4 på Xbox 360 i 1 år, så jeg er vandt med begge deler, og syns det fungerer like greit å spille FPS på begge formatene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...