Gå til innhold

Ayia Napa eller Magaluf?


MrL

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi har kommet fram til at vi har mest lyst til å dra til magaluf, siden det virker som det beste stedet for fest og morro. Er det noen spesielle hoteller noen har vært på som dere anbefaler, som ikke er alt for dyrt? Og en annen ting, er det mange her som har vært på ferie der i 2 uker? Vi har tenkt litt på det, men det holder kanskje med 1 uke, 2 uker blir kanskje litt for mye av det gode? (og dyrt!)

 

Og når bør man bestille for å være sikret biletter og en god/grei pris?

 

Takker for svar :)

 

Spørs litt hvilken type hotell du ser etter. Det er jo mange forskjellige typer. Har jo alle de flotte familiehotellene med inklusiv frokost osv, bra svømmebaseng. Men da har du igjen alle de små ungene, være stille etter 11 osv.

Vi sov på et ungdomshotell som het Sol Y Vera. Det var kanskje ikke det fineste hotellet jeg har sett, men fy faen å vi kosa oss der. For det første var det kun ungdommer som bodde der. Det var fest på hvert eneste rom. Å vi spilte musikk å bråka fram til 6 om morran uten å få en eneste advarsel.

 

I tilegg lå det 5-10 min gange fra både party barene og stranda. Så hotellet lå ganske perfekt til også.

Vi var der nede i 1 uke. Skal jeg være ærlig er det alt for lite. Du må nesten ned der i 2 uker om du skal få med deg noe. Når vi var der kun i 1 uke ble det liksom drikking hver dag, ellers følte vi at vi mistet en dag. Så ja, kjør på med 2 uker.

 

Skal selv ned i maga i juni i 2 uker :)

 

Da ser det ut til at vi må vurdere 2 uker ja :) Party hotell høres fett ut, men kan jo være en ulempe også hvis vi virkelig vil sove, men skal ta en titt på hotellet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt noen som har foretrekt noe annet sted etter å ha besøkt magaluf en gang.. Var der 2 ganger i år, tilsammen 3 uker.. bare måtte tilbake ;)

 

Blir nok minst 3 uker i strekk neste år..

 

Det er nesten norske priser i magaluf, så det er litt surt..

 

Drikking hver dag i 1 uke? glatt.. Vi bestilte 2, for å kanskje ha "pause" men det ble hver dag, og kanskje 8-9 dagsfylla på GG Beach Club.. Herlig..!

 

Forresten.. De fleste hotellene er partyvennlige i magaluf, mens i palma nova er det litt mer familie og stille..

 

Sol y vera er egentlig litt langt unna.. ( :p ) Nærme BCM, kanskje, men du kommer til å ville henge på de skandinaviske barene, og da kan du se etter noe nærmere, hvis du finner noe..

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar

Er jo bare til å søke på div reiseselskap så finner du eksakt pris. Midt i juli er dyrest. For 1 uke i midt i juli koster rundt 5000 per person, for 2 uker rundt 7-9 lapper. Kommer litt an på hvilket hotell du velger etc.

 

Når jeg var der nede 1 uke så drakk vi hver dag. Jeg hadde med meg 10 000 som ble brukt opp rimelig fort. Norske priser? Hvor i maga var det du handlet? Jeg handlet jo feks. 1l smirnoff sprit 37.5% for 12 Euro, rundt 100 kr. Er det norsk pris? :)

Endret av Kimz88
Lenke til kommentar
Er jo bare til å søke på div reiseselskap så finner du eksakt pris. Midt i juli er dyrest. For 1 uke i midt i juli koster rundt 5000 per person, for 2 uker rundt 7-9 lapper. Kommer litt an på hvilket hotell du velger etc.

 

Når jeg var der nede 1 uke så drakk vi hver dag. Jeg hadde med meg 10 000 som ble brukt opp rimelig fort. Norske priser? Hvor i maga var det du handlet? Jeg handlet jo feks. 1l smirnoff sprit 37.5% for 12 Euro, rundt 100 kr. Er det norsk pris? :)

 

Hva med barene? 6-7,5 Euro for en drink er norsk pris.. Det er klart du kan kjøpe en drink til 130 kroner på cosmo, men en enkel drink koster faktisk 65 kroner i norge også.. (med dagens kurs blir 7,5€ 68 kroner..)

 

vi som drakk hver dag brukte fra 16'000-21'000 kroner på 2 uker.. -Og da var vi de som ble spandert på mest drikke på Beach clubben i løpet av sommeren :D

hotell/fly/transfer kommer i tillegg og kostet 6800 kroner.. er ikke mye ekstra om man velger 1 uke mer..

 

I juni koster drinkene 1€ mindre, så du kan spare på det.. Vi var der i juni/juli, og syns den blandingen av lav/høy-sesong var ganske genial..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Er dette i hele tatt et spørsmål? Isåfall er svaret enkelt Ayia Napa. Hersonissos er bedre enn Magaluf også.

 

Hersonissos er bra sted men Malia er mye bedre! Det beste stedet på Kreta. Ligger noen minutter kjøring derfra og det er en sports by med pub, bar, diskotek og nattklubb.. Anbefales sterkt å ta en tur dit!!! :) :)

Lenke til kommentar
Har aldri hørt noen som har foretrekt noe annet sted etter å ha besøkt magaluf en gang.. Var der 2 ganger i år, tilsammen 3 uker.. bare måtte tilbake ;)

 

Blir nok minst 3 uker i strekk neste år..

 

Det er nesten norske priser i magaluf, så det er litt surt..

 

Drikking hver dag i 1 uke? glatt.. Vi bestilte 2, for å kanskje ha "pause" men det ble hver dag, og kanskje 8-9 dagsfylla på GG Beach Club.. Herlig..!

 

Forresten.. De fleste hotellene er partyvennlige i magaluf, mens i palma nova er det litt mer familie og stille..

 

Sol y vera er egentlig litt langt unna.. ( :p ) Nærme BCM, kanskje, men du kommer til å ville henge på de skandinaviske barene, og da kan du se etter noe nærmere, hvis du finner noe..

 

Er ikke magaluf og palma nove så og si det samme?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva skal folk med tips til slike destinasjoner? Magaluf, Kos, Aiya Napa og Hersonissos? Same shit different name. Det med "tips" på de foskjellige destinasjonene er jo så og si ubrukelig for folket fordi klientellet som drar dit drar så og si alltid på charter. Prisene er det samme på hvert sted (noen unntak) og aktivitetene er det samme:

 

Sove

Ligge på stranda

Drikke seg dritings

Gjenta

 

"Tips" om stedet er i mine øyne relativt unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...