Gå til innhold

– Fem års levetid med SSD


Anbefalte innlegg

5 år er mer enn bra nok. Innen da har du byttet systemdisken til noe nytt og fett noe og denne gamle disken vil havne i system hvor det er mindre aktiv skriving og da vil den vare 10-20 år lengre.

 

Men uansett, Anandtech skriver at Intel 80GB disken X25-M koster $595 MSRP. Det er litt i overkant IMO siden det er snakk om MLC brikker som er i bruk. Satser på at den ramler en del i pris innen da, for ellers ser disse ut som svært gode disker siden de ser ut til å løse mye av problemet med dagens MLC disker, nemlig random write av små filer. Et meget bra produkt av Intel som jeg håper konkurrentene kan følge opp så prisen blir litt mer spiselig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 år er mer enn bra nok. Innen da har du byttet systemdisken til noe nytt og fett noe og denne gamle disken vil havne i system hvor det er mindre aktiv skriving og da vil den vare 10-20 år lengre.

 

Men uansett, Anandtech skriver at Intel 80GB disken X25-M koster $595 MSRP. Det er litt i overkant IMO siden det er snakk om MLC brikker som er i bruk. Satser på at den ramler en del i pris innen da, for ellers ser disse ut som svært gode disker siden de ser ut til å løse mye av problemet med dagens MLC disker, nemlig random write av små filer. Et meget bra produkt av Intel som jeg håper konkurrentene kan følge opp så prisen blir litt mer spiselig.

 

Den har jo så og si "SLC-ytelse" selv om det er en MLC-disk. Men jeg er enig, skulle ønske den var billigere. Ellers virker det som hele problemet med random write er løst. Og i fare for å virke usaklig, så er det ikke så rart de andre produsentene har hatt problemer, med jmicron-kontrollere, min erfaring med j-micron er ihvertfall ibeste fall delt. (gjelder forsåvidt flere billigkontrollere, irriterende at selv dyre hovedkort har jmiconr, marvell ol.)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...