Gå til innhold

Stalker: Clear sky trøbbel


Anbefalte innlegg

Hei.

En liten oppsumering av de feil ( alle er kanskje ikke feil, men slik spillet er lagt opp)jeg har funnet.Får ikke festet Artifacts i beltet. Har spillt flere timer med den vanlige stalker drakten,( er ikke akkurat skudd sikker) måtte spare penger til å kjøpe en sikrere drakten. I det første spillet fant man til tider nye uniformer.Vanskeligere å tjene penger til å kjøpe bla.kuler, da det er sjeldent man får penger i reward. ( måtte samle masse våpen å selge de for å få noen kroner)Boksene man finner rundt omkring inneholder sjeldent noen verdens ting.Quick load funker fortsatt ikke.Man slipper å spise ( brød eller pølse)da jeg har spilt rundt halveis uten å spise en smule.Våpnene er helt elendige,da de låser seg til stadighet.

Det positive med spillet er at du kan drasse med deg en haug av våpen og ammo, og grafikken er helt suveren. SKal bli godt med en mengde patcher. Det er helt nødvendig for å få den beste spillopplevelsen som spillet fortjener.

Mvh

Mpeg

 

Merkelig, mon tro om du har spilt et helt annet spill enn jeg.

 

- For å kunne bære artifacts må du ha oppgradert vesten til det, eller få tak i en vest som har lommer fra før. Sier dette fordi flere har rapportert hva du sier som en bug, noe som selvsagt ikke stemmer.

 

- Spillet er tenkt slik at du skal bli medlem av en gruppe så tidlig som mulig, samtlige av gruppene i spillet gir deg en uniform, en rifle og en god del ammunisjon som velkomstpakke.

 

- Penger er stort sett den belønningen man får, tidlig i spillet får man dog av og til kun medkits/ammo/lignende. I Shadows of Chernobyl var det pinlig mye penger i sirkulasjon, ergo kan det oppleves som veldig lite i begynnelsen i Clear Sky, men dette tvinger en kun til å tenke to ganger før man handler noe.

 

- Det er også tenkt slikt at ammunisjon skal være en mangelvare, flere spill bruker dette som et virkemiddel, så hvorfor ikke i STALKER? Som du kanskje har lagt merke til er det også mulig å få modifisert våpen til og ta et annet kaliber en originalt. Siden det florer av diverse varianter av AK47, finnes det naturlig nok massevis av ammunisjon til denne rundt om kring. Våpen som SCK1 og IL-86 derimot, bruker NATO-ammunisjon som er langt sjeldnere, og derfor også mye dyrere.

 

- Våpnene i begynnelsen låser seg ofte ja, men så er til gjengjeld alt av våpen man plukker opp, godt brukte og har gjerne hatt flere eiere. Flere våpen er også i utgangspunktet fryktelig ustabile (TR316 er legendarisk), men at de er forferdelige sier jeg meg ikke enig i - om du er flink til å reparere våpenet ditt ofte, burde man klare seg helt fint med selv den verste rifla.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

En liten oppsumering av de feil ( alle er kanskje ikke feil, men slik spillet er lagt opp)jeg har funnet.Får ikke festet Artifacts i beltet. Har spillt flere timer med den vanlige stalker drakten,( er ikke akkurat skudd sikker) måtte spare penger til å kjøpe en sikrere drakten. I det første spillet fant man til tider nye uniformer.Vanskeligere å tjene penger til å kjøpe bla.kuler, da det er sjeldent man får penger i reward. ( måtte samle masse våpen å selge de for å få noen kroner)Boksene man finner rundt omkring inneholder sjeldent noen verdens ting.Quick load funker fortsatt ikke.Man slipper å spise ( brød eller pølse)da jeg har spilt rundt halveis uten å spise en smule.Våpnene er helt elendige,da de låser seg til stadighet.

Det positive med spillet er at du kan drasse med deg en haug av våpen og ammo, og grafikken er helt suveren. SKal bli godt med en mengde patcher. Det er helt nødvendig for å få den beste spillopplevelsen som spillet fortjener.

Mvh

Mpeg

 

Merkelig, mon tro om du har spilt et helt annet spill enn jeg.

 

- For å kunne bære artifacts må du ha oppgradert vesten til det, eller få tak i en vest som har lommer fra før. Sier dette fordi flere har rapportert hva du sier som en bug, noe som selvsagt ikke stemmer.

 

- Spillet er tenkt slik at du skal bli medlem av en gruppe så tidlig som mulig, samtlige av gruppene i spillet gir deg en uniform, en rifle og en god del ammunisjon som velkomstpakke.

 

- Penger er stort sett den belønningen man får, tidlig i spillet får man dog av og til kun medkits/ammo/lignende. I Shadows of Chernobyl var det pinlig mye penger i sirkulasjon, ergo kan det oppleves som veldig lite i begynnelsen i Clear Sky, men dette tvinger en kun til å tenke to ganger før man handler noe.

 

- Det er også tenkt slikt at ammunisjon skal være en mangelvare, flere spill bruker dette som et virkemiddel, så hvorfor ikke i STALKER? Som du kanskje har lagt merke til er det også mulig å få modifisert våpen til og ta et annet kaliber en originalt. Siden det florer av diverse varianter av AK47, finnes det naturlig nok massevis av ammunisjon til denne rundt om kring. Våpen som SCK1 og IL-86 derimot, bruker NATO-ammunisjon som er langt sjeldnere, og derfor også mye dyrere.

 

- Våpnene i begynnelsen låser seg ofte ja, men så er til gjengjeld alt av våpen man plukker opp, godt brukte og har gjerne hatt flere eiere. Flere våpen er også i utgangspunktet fryktelig ustabile (TR316 er legendarisk), men at de er forferdelige sier jeg meg ikke enig i - om du er flink til å reparere våpenet ditt ofte, burde man klare seg helt fint med selv den verste rifla.

 

Hei.

Takker for nyttig info. Tenker nok litt på første stalker, og har vel hengt meg litt opp i hvordan spillet var lagt opp der.Viste ikke at vi nå må ha en vest med lommer, eller oppgradere vesten man har, så det er tydeligvis endel endringer i spillet denne gang. Men det er helt ok. Trenger vel tid på å finne ut av tingene. Derfor er det fint med slike tips du gir her, slik at man slipper å undres for mye over ting. :yes:

Takk for nyttige tips.

Mvh mpeg

Lenke til kommentar

Har just kjøpt clear sky over steam og har litt trøbbel.

Ser at her fantes en tråd om trøbbel med clear sky så det får vær nært nok:)

 

Noen andre som får xrengine.exe not responding når spillet startes?

Eller har peiling på hva som skal til for å få det til?

 

Klør i fingrene etter å spille :dontgetit:

Bruker forøvrig vista 64

Lenke til kommentar
*snip*

 

 

Hei.

Takker for nyttig info. Tenker nok litt på første stalker, og har vel hengt meg litt opp i hvordan spillet var lagt opp der.Viste ikke at vi nå må ha en vest med lommer, eller oppgradere vesten man har, så det er tydeligvis endel endringer i spillet denne gang. Men det er helt ok. Trenger vel tid på å finne ut av tingene. Derfor er det fint med slike tips du gir her, slik at man slipper å undres for mye over ting. :yes:

Takk for nyttige tips.

Mvh mpeg

 

Intet problem, bare hyggelig å komme med tips :)

 

Jeg syns S.T.A.L.K.E.R er et fantastisk spill, og mener derfor alle burde få oppleve spillet så godt det lar seg gjøre. Jeg skal ikke benekte at det finnes en del feil, men mange peker på hva de tror er bugs, som faktisk er en del av spillet, noe som blir litt urettferdig for spillet sin del. Skjønner forøvrig godt at du ble litt forvirret angående for eksempel artifacts, fordi det er på ingen måte logisk at man plutselig må ha egne lommer - noe man ikke måtte ha før. Flere slike ting skaper litt frustrasjon, men heldigvis har spillet et enormt "community", så der er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Har just kjøpt clear sky over steam og har litt trøbbel.

Ser at her fantes en tråd om trøbbel med clear sky så det får vær nært nok:)

 

Noen andre som får xrengine.exe not responding når spillet startes?

Eller har peiling på hva som skal til for å få det til?

 

Klør i fingrene etter å spille :dontgetit:

Bruker forøvrig vista 64

 

Er nok dessverre flere som rapporterer problemer med 64bit Vista (sånn på siden, så er ingen 64bit OS noe særlig egnet for spill). Noen få har fått det til ved å patche det (men iogmed at du spiller over Steam regner jeg med det ble gjort automatisk), mens andre har fått det til med en reinstall.

 

Ellers kan du prøve de "klassiske" Vista triksene

 

- Kjør som administrator

- Kompabilitetsmodus

Lenke til kommentar

Spillet er helt genialt. Noe plaget med uprovoserte crash oppe i Science, men det løste seg fort med noe filmodifiseringer.

 

Driver nå å kriger litt lett mot Freedom med en overmodifisert M16 lignende sak jeg ikke helt kan erindre navnet på nå samt Duty Armor like modifisert i retning armor og resistance.

 

en stk

+6 radiation

og

en stk

+40 bleed

-1 radiation artifacts.

 

Pistol bruker jeg ikke og sniper rifle har jeg ikke helt funnet ut hva jeg liker enda.

 

Er noen nye skapninger kontra Chernovbyl uten at jeg vil gå nærmere innpå dette. Sikting er en spennende ting, blir våpenet noe særlig ødelagt går dette ut over egenskapene til våpenet også noe som er en ganske artig implentasjon. Samme gjelder forøvrig armor også.

 

Tvinger deg til å holde utstyret i orden, noe man gjerne ikke tenker på idet hele tatt når man spiller igjennom andre spill.

 

Grafikken er uhyre pen, lysdetaljene må man bare stoppe opp for å nyte innimellom, sært når solen kommer snikende igjennom sivet.

 

AI'en i spillet er noe sær syntes jeg. Enkelte ganger er den helt ramm å se på arbeide mot en annen gruppe, mens andre ganger blir man rent frustrert når en medsoldat løper deg ned, dytter geværet i ansiktet ditt på vei forbi så du faller om og blir overfalt av bandittene som jager medsoldaten din.

 

Thumbs up, brilliant spill.

Lenke til kommentar

Er dette en bug?

 

Når jeg forlater første område og Clear-Sky faction og reiser øst til militægreiene og deretter reiser tilbake er jeg ikke lenger medlem i clear-sky, og alle folkene har blitt gule. I tilegg må jeg nå betale for å bruke guides.. Hvorfor skjer dette? Jeg fikk på ingen måte noen advarsel eller lignende om at jeg ikke lenger er medlem i factionen når jeg reiser videre..

 

Har prøvd på 2 savegames og det samme skjer..

 

Forøvrig et konge spill..

Lenke til kommentar
Er dette en bug?

 

Når jeg forlater første område og Clear-Sky faction og reiser øst til militægreiene og deretter reiser tilbake er jeg ikke lenger medlem i clear-sky, og alle folkene har blitt gule. I tilegg må jeg nå betale for å bruke guides.. Hvorfor skjer dette? Jeg fikk på ingen måte noen advarsel eller lignende om at jeg ikke lenger er medlem i factionen når jeg reiser videre..

 

Har prøvd på 2 savegames og det samme skjer..

 

Forøvrig et konge spill..

Dette er nok ingen bug.

Lenke til kommentar

Hei.

Har innstallert patchen , men nå kommer jeg ikke forbi military ,helt i begynnelsen av Gordon brettet. Står en med maskingevær i et hus og plaffer meg ned øyeblikkelig. Klarer av de soldatene som kommer nærmere meg, men han med maskingeværet i huset er helt utrolig.

Der stopper det helt for meg. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom det området denne gangen( de to første gangene gikk det greit å komme igjennom, men etter patchen går det ikke).

Noen som har et triks på dette?

Mhv mpeg

Lenke til kommentar
Gå tilbake til Swamp og gå inn den andre veien som leder til Cordon.

 

 

 

Takk for tipset. Skal prøve det.Hvis jeg kommer levende tilbake til grotten igjen. :D

(står nemlig bak en diger sten) og det er litt avstand tilbake til grotten igjen.

Men det går sikkert.

Mvh mpeg

 

Har prøvd, men jeg bruke guide, og han sender meg rett i samme grotte.

Hvilken annen vei kan jeg bruke?

Mvh mpeg

Lenke til kommentar
Gå tilbake til Swamp og gå inn den andre veien som leder til Cordon.

 

 

 

Takk for tipset. Skal prøve det.Hvis jeg kommer levende tilbake til grotten igjen. :D

(står nemlig bak en diger sten) og det er litt avstand tilbake til grotten igjen.

Men det går sikkert.

Mvh mpeg

 

Har prøvd, men jeg bruke guide, og han sender meg rett i samme grotte.

Hvilken annen vei kan jeg bruke?

Mvh mpeg

Er da bare å løpe frem til den steinen som er rett frem når du kommer til cordon, så er bare å vente til du hører millitæret sier at de skal sende ut en patrulje, vente da noen sek så løp for livet, gjem deg bak trær og løp skrått så blir det vanskelig for han med maskingeværet å treffe deg:)

Ha klart en del bandasjer og medkits, og pass på å ha fullt opp med stamina:)

Lenke til kommentar
Du må ikke bruke guide, jeg måtte iallefall ikke gjøre det. Gå opp til togskinnene og gå inn der, funket til meg iallefall.

 

Hei.

Prøvde det, men fikk beskjed om at jeg måtte bruke guide.Prøvde med guiden igjen, og kom meg ned til steinen, derfra ned til det veltet treet, mens jeg ble beskutt skulle jeg bruke aidkit

men trykte på save isteden...hi hi ..når jeg loadet spillet derfra igjen var det ingen som skjøt i hele tatt....så endelig er jeg igjennom..

Har dog et annet problem da....skal over til dark valley og møte outpost commander, men det er ingen der...går jeg til leiren så er det ingen der heller????? Bugs??? eller er det noen oppgaver som må løses før jeg kommer videre?... Syns dette spillet er veldig..veldig anderledes enn det første stalker...blir forvirret av alle problemene som dukker opp.

Må nevne at jeg spiller på det hardeste nivået da.Men det skal jo ikke ha noe å si.

Skal ihvertfall ikke innstallere patchen igjen...den hjalp ikke noen ting, dessuten må man begynne spillet på nytt.( Jeg innstallerte den halveis i andre runden på middels vanskelighets grad, og måtte begynne spillet på nytt)

mvh mpeg

Lenke til kommentar
Har spilt i noen timer nå, og er kommet til Cordon området, der jeg har truffet på en stalker-leder som heter father Valerian. Uansett, han vil at jeg skal kvitte meg med kompanjongene til den militære lederen han holder fanget i ei celle, og sier de lusker rundt i nærheten, men koordinatene blir ikke merka av på PDA'en så jeg veit ikke hvor de er hen? Noen som vet? Han nevner en plass som heter Elevator?

 

(Har merka at primary objective-linja på PDA har glimret med sitt fravær i noen timer, men secondary quests er oppført.)

Han sitter under ei bru :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...