Gå til innhold

Noen som studere Juss her?


germ

Anbefalte innlegg

  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Driver å funderer på hva jeg skal ta meg til her i livet. Har alltid hatt lyst til å ta juss men har et par spørsmål jeg gjerne skulle ha stilt stilt til noen med erfaring fra studiet. Anyone?

 

mvh

Nicolai Nielsen

Jeg studerer andre semestret mitt ved UiO. Sitter nå å bearbeider bøkene i familie og arverett :p

 

Første semestret har du:

 

Kjøps- og avtalerett

Erstatningsrett

Ex.phil\ Husleie- og seksjonseierrett

 

Mer info:

 

www.jus.uio.no (juridisk fakultet).

 

MVH

 

KVTL :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg studerer andre semestret mitt ved UiO.

Er jus kjedelig?

Er jus et altomfattende tema som du aldri blir "sikker på"?

Er jus slik at du stadig må videreutdanne deg selv for å henge med?

Er det mulig å spesialisere seg slik at man slipper å jobbe med kriminaljus, men heller noe mer "glamorøst" :cool: som forretningsjus? :D

Er jus noe spennende?

Er arbeidsbyrden forferdelig?

Er det stressende?

Har du noen gang FRI? (komme hjem fra jobb etter 8 timer og tenker: Hva vil jeg gjøre nå?)

+++++++++

Lenke til kommentar

Er det mulig å spesialisere seg slik at man slipper å jobbe med kriminaljus, men heller noe mer "glamorøst" :cool: som forretningsjus? :D

Er jus noe spennende?

Er arbeidsbyrden forferdelig?

Er det stressende?

Har du noen gang FRI? (komme hjem fra jobb etter 8 timer og tenker: Hva vil jeg gjøre nå?)

Har du tenkt til å bli godt betalt forretningsadvokat må du være villig til å lese mye.

Lenke til kommentar

Men forretningsadvokatene finnes. Men laud og sånn er sikkert en fordel...

 

Når det gjelder arbeidsbyrden har vel dette mye med hva du er vant til. Er jo ikke umulig å bli jurist/advokat. Og tror nok du har fri også, om du er effektiv... Og effektivitet er jo noe en jurist bør ha som mål?