Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Far Cry 1 og 2 har ingentign med hverandre å gjøre, bortsett fra navnet. En annen historie, en annen setting, et annet område og helt andre karakterer.

 

Så du trenger ikke spille far cry 1 om du ikke vil

men jeg vil heller anbefale far cry 1 framfor 2'ern. sikkert mange som ikke er enige der, men jeg har runda begge to og jeg hadde mer glede av 1'ern. eneste grunnen til at jeg spillte igjennom hele 2'ern var fordi jeg spanderte på meg collectors edition, så jeg følte at jeg måtte runde det for å få med meg alt.

Lenke til kommentar

Nah, jeg er enig med deg, spirre. Jeg liker 1'ern bedre enn 2'ern, rett og slett fordi 2'ern ødela på så mange områder. Sviktende AI, spawntime på vaktene ved kontrollpostene, en del glitches og bugs (hvorav 2-3 gjør så du ikke får runda spillet m.m du går tilbake til en tidligere save eller starter helt fra begynnelsen av) ++.

 

Multiplayeren var kjekk tho, syns jeg, men er år og dag siden jeg har spilt det nå, så vet ikke om det fortsatt er "i live"?

Lenke til kommentar

Etter min mening er Far Cry 2 er veldig undervurdert spill. Alltid klager alle på vaktene, på AIen og på bilturene. Jeg synes egentlig vaktene er morsomme. Jeg pleier å kjøre med båt på elvene eller bruke buss. Når det først er noen vakter etter meg pleier jeg å ta kverken på dem fortest mulig. I starten var jo dette problemet en pest og en plage, men jeg vendte meg til det. I tillegg synes jeg ikke at bilturene er så forferdelige som alle pleier å si. Det er jo moro å raserkjøre uhøytidelig og tidløst i jungelen. Både på korte og på lange transportetapper. Etter mitt inntrykk er alle som klager på disse punktene dårlige til å lagre og fylle på med liv når de har mulighet til det.

 

Jeg synes heller ikke at AIen er så dum som alle sier den er. Jeg tenker sjeldent over det i kamper. Hvis det er et problem Far Cry 2, så må jeg si dialogen. Den er ikke katastrofal eller dårlig, men den blir kjedelig og smakløs. Personene blir jo aldri troverdige. Det er stort sett bare navnet og nasjonaliteten man legger merke til.

 

Selv om Far Cry 2 kanskje ikke er like bra som eneren, er det uansett et spill jeg ville gitt rundt 8,5/10 til. :)

Lenke til kommentar

Uansett hvor flink du er å lagre og fylle på liv, så er ennå vaktpostene der. Og de respawner latterlig fort.

 

Så det at de er dårlige til å lagre har vel egentlig ikke noe å si? Vaktpostene er der, og det er for mange av dem enten du lagrer eller ikke.

 

Og du tenker sjeldent over at AI`en er dum i kamper? Er det ikke nettop der den er dum?

Lenke til kommentar
Uansett hvor flink du er å lagre og fylle på liv, så er ennå vaktpostene der. Og de respawner latterlig fort.

 

Så det at de er dårlige til å lagre har vel egentlig ikke noe å si? Vaktpostene er der, og det er for mange av dem enten du lagrer eller ikke.

 

Og du tenker sjeldent over at AI`en er dum i kamper? Er det ikke nettop der den er dum?

Jeg har egentlig hatt dårlig forståelse for at det har vært et såpass stort problem. Etter hvert som jeg har spilt spillet har jeg blitt bedre på å ta kverken på dem. Det har jo ofte vært et problem, men når lagringspunktene er såpass mange, har jeg klart å overse det.

 

AIen er vel ikke spesielt smart i kampene, men jeg tenker som regel aldri på det. Stort sett prøver jeg å drepe dem fortest mulig.

Lenke til kommentar
Men Vaktposter og dumme AI`s er jo bare få av mange problemer i mine øyne.

 

F.eks, så tåler AI latterlig mye.

Det er bare å venne seg til det. Jeg tar ofte en etter en med kniv. Det er ganske effektivt. Også bruker jeg ofte granater. Hvilke andre feil er det du påpeker?

Lenke til kommentar
Tja, bilfysikken er i seg selv en stor fail.

 

Edit: Leste litt feil: Ja, du blir vandt til at AI`en tåler mye. Men ikke kom å si at det er realistisk fordi du blir vandt til det. For det er realisme de skulle ha med Farcry 2, og det synes jeg de har faila på.

Men så tåler du veldig mye selv. Det har vært i flere timer jeg har klart å boltre meg rundt i landskapet uten å miste alt livet, og alle sprøytene.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...