Gå til innhold

- Den Store Far Cry 2 Tråden -


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet noe om Bullet drop og om det er forsinkelse på kuler over lengre distanser? Som at kulen bruker 2 sek ingame på å tilbakelegge 1500m med sniper, blir mye gøyere å få til en skikkelig sniping da, og man slipper at alle noobsene eier deg i multiplayer fordi det er pek og klikk så er man død.

 

Syns selv det burde være ferdighet for å kunne spille som sniper.

 

2 sekunder på 1500m hørtes ekstremt raskt ut! :p blir nok en mer 5-6 sekunder avhengig av vind, temperatur og fuktighet ;P

 

edit: men enig at det hadde vært veldig kult ja :) er sånn på STALKER btw ;)

 

2 sek på 1500m er ikke raskt, om du ikke jogger da :)

 

Verdensrec er på rundt 2400m, og da hadde kulen en Flyvetid på ca 4 sek, og et fall på 40m :p

For å klarne opp i noe, det skuddet ble skutt med et .50Cal våpen derav den raske flyvetiden. Et mindre cal ville brukt lengre tid på den distansen.

 

2 sek på 1500m tok jeg utgangspunkt i .50Cal

 

 

Yes, men det var egentlig ikke deg jeg svarte til da :p

Men Phyuck Yiu som mente at 2 sek var ekstremt rast på 1500meter :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biler er en vel så stor del av spillet. Ser ingen som snakker intenst om bil på denne tråden for det. Eller det å dra tresplinter ut av låret, eller det å svømme for eksempel. Heller ingen som er hekta på Afrika her.

 

For all del, og tilbake til Far Cry 2, som er temaet her gutter:

Sniping er en kul feature det, så lenge AI ikke gjør at motstanderene skyter deg i hodet fra en kilometer borte.

Lenke til kommentar

En ting jeg alltid har lurt på:

"Far Cry 2-konseptet" bygges på realisme. Ubisoft har alltid skrytt forferdelig av hvor uhyre realistisk Far Cry 2 er der de nevner blant annet at et skuddhull i trær aldri blir lik fordi treet ikke er bare "et tre", men "et tre oppbygd av fliser". Men hva om man stiller seg ved en busk og skyter av tuppen av et blad. Går det? Og et tilegg spørsmål: hvor realistisk er gore i FC2? Kan man skyte av en del av hodet til noen? En finger? En fot?

Det er slike ting som virkelig blir prikken over i'en i et slikt spill.

Lenke til kommentar
En ting jeg alltid har lurt på:

"Far Cry 2-konseptet" bygges på realisme. Ubisoft har alltid skrytt forferdelig av hvor uhyre realistisk Far Cry 2 er der de nevner blant annet at et skuddhull i trær aldri blir lik fordi treet ikke er bare "et tre", men "et tre oppbygd av fliser". Men hva om man stiller seg ved en busk og skyter av tuppen av et blad. Går det? Og et tilegg spørsmål: hvor realistisk er gore i FC2? Kan man skyte av en del av hodet til noen? En finger? En fot?

Det er slike ting som virkelig blir prikken over i'en i et slikt spill.

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor de som liksom skal lage realistiske spill, hvorfor de ikke tenker på alle slike småting.

Å se noen miste hode hver gang man skyter de i hodet hadde ikke vært noe morsomt heller men de kunne jo ha gjort det sånn at hodet nlir blåst i mange biter i noen tilfeller som det hadde gjort i virkeligheten. De kunne ha gjort så det hadde blitt regna ut av hvor hardt og hvor nøyaktig skuddet treffer som avgjør åssen kroppen skal reagere.

 

Det er små tingene som teller for at det skal være realistisk.

Tror ikke man kan skyte av hodet eller kroppsdeler generelt i FC2 av det jeg har sett av vidoer.

 

Når de skal liksom gjøre det realistisk så må de jo tenke på alle slags ting, ikke bare grafikken. Det er ikke noe kult å skyte en fyr i hodet med en 50 kaliber sniper også detter fyren bare livløst ned på bakken heller.

Ikke for å rakke ned på FC2 men sånne "småting" er det som gir spill det lille ekstra mener jeg.

Lenke til kommentar
Biler er en vel så stor del av spillet. Ser ingen som snakker intenst om bil på denne tråden for det. Eller det å dra tresplinter ut av låret, eller det å svømme for eksempel. Heller ingen som er hekta på Afrika her.

 

For all del, og tilbake til Far Cry 2, som er temaet her gutter:

Sniping er en kul feature det, så lenge AI ikke gjør at motstanderene skyter deg i hodet fra en kilometer borte.

Må si en ting..av alle de videoene jeg har sett, så er det ikke så veldig masse plass å kjøre bil/tanks/fly osv på ... Jeg hadde forestilt meg farcry 2 på en åpen savanne, der man kan kjøre bil, og kanskje jakte litt på diverse dyr. Men har jo bare sett videoer der man er i jungelen, eller i en landsby. Husker ikke så veldig mye om hvor stor plass det var vi hadde å boltre oss på, men hvem kjører bil i en jungel der man såvidt kan gå? O_o

Oi, tenkte ikke på flammekasteren jeg, eller molotov cocktail. Kanskje bare kaste et par slike så har man masse å kjøre på? ^^

 

Far Cry hadde det problemet, håper ikke FC2 har det. Itavisen skrev også at AI tålte litt mye, hater hvis det skjer! :( Gøy og skyte folk i hodet 14 gangen og de står forsatt like stille på bakken og skyter deg!

Bare de ikke tåler like mye som de folkene i Crysis gjør ... Må jo tømme et magasin i hodet på dem før de faller om, med kanskje en liten blodflekk her og der.

 

En ting jeg alltid har lurt på:

"Far Cry 2-konseptet" bygges på realisme. Ubisoft har alltid skrytt forferdelig av hvor uhyre realistisk Far Cry 2 er der de nevner blant annet at et skuddhull i trær aldri blir lik fordi treet ikke er bare "et tre", men "et tre oppbygd av fliser". Men hva om man stiller seg ved en busk og skyter av tuppen av et blad. Går det? Og et tilegg spørsmål: hvor realistisk er gore i FC2? Kan man skyte av en del av hodet til noen? En finger? En fot?

Det er slike ting som virkelig blir prikken over i'en i et slikt spill.

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor de som liksom skal lage realistiske spill, hvorfor de ikke tenker på alle slike småting.

Å se noen miste hode hver gang man skyter de i hodet hadde ikke vært noe morsomt heller men de kunne jo ha gjort det sånn at hodet nlir blåst i mange biter i noen tilfeller som det hadde gjort i virkeligheten. De kunne ha gjort så det hadde blitt regna ut av hvor hardt og hvor nøyaktig skuddet treffer som avgjør åssen kroppen skal reagere.

 

Det er små tingene som teller for at det skal være realistisk.

Tror ikke man kan skyte av hodet eller kroppsdeler generelt i FC2 av det jeg har sett av vidoer.

 

Når de skal liksom gjøre det realistisk så må de jo tenke på alle slags ting, ikke bare grafikken. Det er ikke noe kult å skyte en fyr i hodet med en 50 kaliber sniper også detter fyren bare livløst ned på bakken heller.

Ikke for å rakke ned på FC2 men sånne "småting" er det som gir spill det lille ekstra mener jeg.

 

Hadde også vært morsomt å skyte av en fot, eller en finger, som for eksempel at man mister en granat, litt for nært, også får man en splint i armen/foten/fingeren. At det bare kommer en liten dråpe blod da, kanskje litt ala diverse filmer, slik som black hawk down? Tviler at man kan få det så sykt realistisk. Detaljer må jeg si er veldig viktig.

Også trær-skyting. Går det an å skyte av et blad, som du nevner? At man bare fyrer vilt på tre-et, så kommer det masse hull i det, men skyter man på bladet så kommer det bare at bladet beveger seg? Men men, får nesten vente til spillet kommer ut, anntar jeg.

 

Når man er inne på sniper ... Tro om at hvis man har en bot(AI) med ei sniper-rifle.. Så kan vel han skyte deg på 2km avstand, før du i det hele tatt ser han? :S

 

Ok, nå blir det mye bable-bable. :p

Lenke til kommentar

Det blir nok mye plass å kjøre rundt på fluffy. ;)

De har ikke vist så mye av de 50 kv. km det fulle spillet har.

http://www.youtube.com/watch?v=DmhY1VO52GQ - Far cry 2 pre alpha build (8 måneder gammel video)

De viser gameplay fra 1 kvadrat km i spillet og tida det tar å bare gå uten bil kan fort ta over 30 minutter, og det er 30 real time minutter. Tenk deg hvor stort 50 egentlig er da.

 

Husk på at det er mange forskjellige steder i "Afrika", det er jungler, savanner, fosser, fjell, ørkenlignende steder og sjøer. Så tror det skal bli bra med plass å utforske med bil og uten. :)

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Uansett om du har en lyd-demper på, tåler fiendene utrolig mye..

 

 

Jeg har en dårlig følelse om FarCry 2 :(

 

Edit:

 

Må jo si at jeg også haaater at folk skal gjøre spill uber-realistiske, så klarer de ikke de minste tingene :( Crysis skuffet meg, grafikken er ikke til å klage på (Men det er i såfall det eneste)

 

Story = Drit kjedelig

Realisme = Ok nok, men trær som svever, og ikke muligheter for å skyte på folk som allerede er døde :thumbdown:;)

Så Kommer Systemkravene, uforklarlig høyt i forhold til hva de sa før release....

 

Men Nok om Crysis, og over til FarCry:

FarCry håper jeg virkelig at de klarer å utnytte dagens hardware bedre, uten å måtte patche\Tweake spillet flere ganger for å få optimal ytelse.

Jeg håper virkelig at ikke at alt av Våpen blir slitt ut etter et par dager, for våpen varer i flere år før de må skiftes ut...

Bilkjøringen synes jeg ser tam ut, og JA.. Jeg vet det ikke er et bilspill, men satser de på realisme skal det være realistisk!

 

Også over til Våpen, det MÅ være Bullet-drop og Bullet-Time, og kulene bør være påvirket av vind. Dette er noe av det minste de burde klare å få gjort når selv DICE klarte det med BF2 for flere år siden.

Bullet-Drop og Bullet-Time gjelder ikke bare rifler, gjelder alle våpen. Er du høyt skilled klarer du å skyte langt med f.eks Ak-101 (Sikkert ikke med i spillet, bruker som eksempel) så lenge den er urealistisk nøyaktig og uten bullet-time \ Drop..

 

Og så kommer man til Fiender, er de smarte? Tåler de mye?

1 skudd i hodet skulle være nok til en 99% garrantert død, og et par skudd i magen skulle ha vært dødelig det og.

Men dø av å bli skutt i foten\Armen? Ja, det er sikkert mulig grunnet å blø ihjel, men du blør da ikke så mye på 2-3sek? Instant kill etter å ha satt 2-3 kuler i foten på en fyr? Noe du mest sannsynlig sjeldent ser! Men takk og pris for at de dropper alt av Aliens og slikt! Og når vi er inne på Fiender\Andre Mennesker, vet noen om alle snakker engelsk? Eller snakker de Afrikansk eller noe sånt?

For var litt digg i Crysis, at vi faktisk ikke skjønte en drit om hva de snakket om, med mindre vi kan koreansk :)

 

Anyway, gleder meg som en unge til å fyre opp Far Cry 2 og se om Min PC takler det, og så teste ut om det er så bra som Ubi-Montreal skal ha det til :) Bare litt synd at det er Release den 23.Oktober(Stemmer det?) Og så er årets happening (Nait: 650-700 deltakere på et Lan i Narvik) den 8. til 12. oktober :( Jaja... Kan liksom ikke sende en mail til de og be de om å skynde seg, fordi jeg skal på Lan :p

Ellers er det jo alltids bare å starte et lan i nermeste ferie-uke :)

 

Men men, back to the case:

Noen som vet om det er utrolig vanskelig å modifisere spill?

Ser jo at det finnes modder til både FarCry (1), Battlefield 2, Cod4, Live for speed osv..

Noen Som vet hvilket Program og Hvordan man kan lære seg dette?

Og er klar over at det sikkert tar veldig lang tid å lære seg å vidreutvikle en del av et spill...

 

 

Edit 2:

 

Nå ser jeg, at det må være den største Edit`en jeg noen gang har gjort :p

Så kommer jeg på mere jeg lurer på :)

 

Ok, here goes:

Vet dere om alt er realtime? For et Tre bruker jo liksom ikke 10 minutter på å vokste opp igjen? Og når man reparerer en bil, er det bare å åpne opp til motoren, skru litt på en plass så er du "Good-2-Go"?

 

Dumme spørsmål egentlig, siden alt vi vet om spillet er fra Videoer og noen par Artikler :)

Men er jo ikke ulovlig å lure :p

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Og så kommer man til Fiender, er de smarte? Tåler de mye?

1 skudd i hodet skulle være nok til en 99% garrantert død, og et par skudd i magen skulle ha vært dødelig det og.

Men dø av å bli skutt i foten\Armen? Ja, det er sikkert mulig grunnet å blø ihjel, men du blør da ikke så mye på 2-3sek? Instant kill etter å ha satt 2-3 kuler i foten på en fyr? Noe du mest sannsynlig sjeldent ser!

 

I den "Deceiving your enemies"-videoen ser du at han skyter en fiende i foten med ei sniper-rifle. Han dør absolutt ikke, men han havner på bakken og ligger å skriker. Så den delen av spillet tror jeg de har klart bra.

Lenke til kommentar
Det blir nok mye plass å kjøre rundt på fluffy. ;)

De har ikke vist så mye av de 50 kv. km det fulle spillet har.

http://www.youtube.com/watch?v=DmhY1VO52GQ - Far cry 2 pre alpha build (8 måneder gammel video)

De viser gameplay fra 1 kvadrat km i spillet og tida det tar å bare gå uten bil kan fort ta over 30 minutter, og det er 30 real time minutter. Tenk deg hvor stort 50 egentlig er da.

 

Husk på at det er mange forskjellige steder i "Afrika", det er jungler, savanner, fosser, fjell, ørkenlignende steder og sjøer. Så tror det skal bli bra med plass å utforske med bil og uten. :)

 

Åh, ja, hehe. Ble nesten litt redd der. Men du fikk opp håpet mitt. :)

Lenke til kommentar
Og så kommer man til Fiender, er de smarte? Tåler de mye?

1 skudd i hodet skulle være nok til en 99% garrantert død, og et par skudd i magen skulle ha vært dødelig det og.

Men dø av å bli skutt i foten\Armen? Ja, det er sikkert mulig grunnet å blø ihjel, men du blør da ikke så mye på 2-3sek? Instant kill etter å ha satt 2-3 kuler i foten på en fyr? Noe du mest sannsynlig sjeldent ser!

 

I den "Deceiving your enemies"-videoen ser du at han skyter en fiende i foten med ei sniper-rifle. Han dør absolutt ikke, men han havner på bakken og ligger å skriker. Så den delen av spillet tror jeg de har klart bra.

 

Så videoen nettop, likte det jeg så :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...