pfa87 Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Ett lite spørsmål: Skal kjøpe GPU, enten Nvidia 280GTX eller Radeon 4870x2, for å spille Medieval 2 og Empire (når det kommer ut). Noen som vet hvilket kort kjører Medieval 2 best?
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Jeg mener å huske at jeg kan kjøre på full\best grafikk med mitt 8800gt kort. Ikke langt ifra i så fall. Begge kortene er mer en bra nok da det sto bak på covret at det "bare" trengte 128mb video card and shader 1 support
Frohman Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Tenk grafikkminne når du velger ut for RTS-spill.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Nvidia kortet er vel også lagd mer for spill enn radeon som er mer til film
KKake Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Nå er det vel ingen som kjøper et Radoen HD4870x2 til filmbruk da? Men hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt Radoen-kortet, for er vel Radeon som gir mest for pengene for tiden, og 4870x2 skulle holde i massevis med masse minne som Frohman sier er best for RTS Men er ikke helt oppdatert på grafikkfronten for tiden da, bare så det er sagt.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Uansett så er begge kortene mye bedre enn det du egentlig trenger
KKake Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Ja, Sindre har nok rett tipper det holder mer enn nok med et Radeon HD4870 jeg
pfa87 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Skrevet 13. september 2008 Ja, Sindre har nok rett tipper det holder mer enn nok med et Radeon HD4870 jeg Ikke hvis man skal spille Empire:TW, tror jeg da...
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 (endret) Ingen av Total War spillene har krevd den aller råeste graffikken og de beste kortene da. ikke helt... Kjøp hva du vil radeon kortet er billigere og mer for pengene Endret 13. september 2008 av Sindre :)
koronag Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Jeg har et HD 4870, og kjører Medieval 2 med alt på fullt (4x AA 16xAF, shadows på medium) i 1680x1050 og har vel aldri sett mindre enn 40 fps i slag. Dette med moden Stainless Steel som krever litt mer enn vanilla MTW2.
pfa87 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Skrevet 13. september 2008 Da har jeg bestemt meg! Går for Radeon 4870X2, og det bør holde for Empire:TW også
Ascorius Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 De nye radeon kortene får oppdaterte drivere hver uke også, noe som slår nvidias kort. Må si at jeg ville valgt 4870 selv, siden de gir "ahellofalut" more bang for the buck.
Ghaundan Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Med mindre du har en trang for å zoome tett inn på soldatene dine og miste fullstendig oversikt over slaget vil du nok ikke trenge en kraftig GPU for å spille total war spillene. Det er viktigere å ha nok minne, spesielt om du liker å øke antall soldater i hver tropp.
Ascorius Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Med mindre du har en trang for å zoome tett inn på soldatene dine og miste fullstendig oversikt over slaget vil du nok ikke trenge en kraftig GPU for å spille total war spillene. Det er viktigere å ha nok minne, spesielt om du liker å øke antall soldater i hver tropp. Vet ikke om det er slik for trådstarter, men jeg vil alltid ha max soldater i hver tropp. Det kan høres dumt ut, men jeg synes det blir latterlig med små tropper. Jeg vil ha episke slag, og jeg vil at kampene skal vare lenge. Har ikke hørt noe om hvor store troppene kommer til å være i Empire, og jeg har heller ikke hørt noe om hvor mange tropper du kan ha. For min egen del håper jeg at de har økt troppemengden til minst 50, og at troppene kan være desidert mye større enn i Medieval 2.
Ghaundan Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Er ikke standard i medieval 2 60 og maks 120 eller 160? Selv merket jeg at jeg spilte dårligere med maks soldater, men mulig jeg husker feil. Var tidlig i Rome TW...
Ascorius Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 (endret) Er ikke standard i medieval 2 60 og maks 120 eller 160? Selv merket jeg at jeg spilte dårligere med maks soldater, men mulig jeg husker feil. Var tidlig i Rome TW... Spillet blir ganske annerledes med max soldater. Lange kamper og ofte litt forskjellig utfall siden kavaleriet ditt kanskje ikke klarer å ta så mange på en charge om de eller fienden er pakket sammen. EDIT: vanligvis 120 for endel infanteri og 80 for kavaleri på maks troppestørrelse. Endret 27. september 2008 av Ascorius
SWAT dude... Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Nvidia kortet er vel også lagd mer for spill enn radeon som er mer til film Dummeste jeg har hørt på lenge.. Begge disse kortene er High-End Gaming kort som slår alt annet. Det spiller egentlig ingen rolle hvilket du velger da begge er sinsvakt gode. Mulig x2 er litt bedre enn nvidia kortet pga 2 kjerner, men er ikke oppdatert på dette lenger.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har ikke så mye peiling på det og burde kanskje ikke uttalt meg noe om det, men har det ikke vært sånn tidligere i alle fall? Mener å ha lest andre har skrevet det før
Ascorius Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har ikke så mye peiling på det og burde kanskje ikke uttalt meg noe om det, men har det ikke vært sånn tidligere i alle fall? Mener å ha lest andre har skrevet det før Nei, har vel egentlig aldri vært sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå