Gå til innhold

Hvorfor er Japan så interessant?


Anbefalte innlegg

Synes det er så mange som liker Japan så godt for tiden. Det har jo nesten blitt en trend. Synes det er tåplig at ungdommer maser om at de kan japansk siden det har sett animé. Noen bestemmer seg jo får å lære seg japansk fordi de har sett for mye animé. Men det må jo være noe mer som er så bra med dette landet, for det er jo så mange som maser om det hele tiden.

 

enlighten me..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo som med alle andre ting; folk kan ha det som interesse/hobby. Og, ja, det har blitt en trend. Sånne ting får vi med gjevne mellomrom; interesser som plutselig interesserer en del flere pga. et eller annet som gir det oppmerksomhet.

ja skjønner godt hva du mener. Synes bare blir litt teit, skjønner ikke at de kan se det selv. Men godt svar.

Endret av The Zapper
Lenke til kommentar
Hva er teit med at enkelte liker Japan og japansk kultur?

hvorfor ikke finsk og finsk kultur. synes bare at det er så mange som liker japan for tiden at det blir litt teit. nesten litt barnslig.

 

Japansk er litt trendy for tida ja. :) Men hva er galt med det? Jeg beundrer andre ungdommer som tar seg tid til å lære seg språk! :thumbup:

ja men trender går som regel over. det er veldig bra å ha verbal kunskap, ingen tvil om det. Men at en fjortis har sett så mye anime at han/hun lærer seg japansk er litt patetisk

Lenke til kommentar
Hva er teit med at enkelte liker Japan og japansk kultur?

hvorfor ikke finsk og finsk kultur. synes bare at det er så mange som liker japan for tiden at det blir litt teit. nesten litt barnslig.

 

Japansk er litt trendy for tida ja. :) Men hva er galt med det? Jeg beundrer andre ungdommer som tar seg tid til å lære seg språk! :thumbup:

ja men trender går som regel over. det er veldig bra å ha verbal kunskap, ingen tvil om det. Men at en fjortis har sett så mye anime at han/hun lærer seg japansk er litt patetisk

japan har mye bra å tilby innen teknologi, kultur og anime..

 

"Men at en fjortis har sett så mye anime at han/hun lærer seg japansk er litt patetisk"

 

det kan jeg si meg enig i, men akkurat japansk kan faktisk lønne seg.

Lenke til kommentar
Hva er teit med at enkelte liker Japan og japansk kultur?

hvorfor ikke finsk og finsk kultur. synes bare at det er så mange som liker japan for tiden at det blir litt teit. nesten litt barnslig.

 

Japansk er litt trendy for tida ja. :) Men hva er galt med det? Jeg beundrer andre ungdommer som tar seg tid til å lære seg språk! :thumbup:

ja men trender går som regel over. det er veldig bra å ha verbal kunskap, ingen tvil om det. Men at en fjortis har sett så mye anime at han/hun lærer seg japansk er litt patetisk

japan har mye bra å tilby innen teknologi, kultur og anime..

 

"Men at en fjortis har sett så mye anime at han/hun lærer seg japansk er litt patetisk"

 

det kan jeg si meg enig i, men akkurat japansk kan faktisk lønne seg.

ja, japen er en fremgangsrikt og teknologisk land. Det er veldig fint at man lærer seg Japansk, de som virkelig tar seg tid til dette og har tålmodigheten til det, beundrer jeg. Men tror det er fåtall av hypskaren som gjør det.

Lenke til kommentar

det er ikke teit at en fjortiss vil lære seg et nytt språk. anime er nok ikke den eneste grunnen til at folk synes japan er så interessant.

 

jeg har lenge interessert meg for japan & asiatisk kultur generelt. asiatisk kultur er vel det mest 'alien' aktige miljøet, siden det er så fullstendig annerledes fra det vi opplever her i norge. derfor er det interessant.

Lenke til kommentar
det er ikke teit at en fjortiss vil lære seg et nytt språk. anime er nok ikke den eneste grunnen til at folk synes japan er så interessant.

 

jeg har lenge interessert meg for japan & asiatisk kultur generelt. asiatisk kultur er vel det mest 'alien' aktige miljøet, siden det er så fullstendig annerledes fra det vi opplever her i norge. derfor er det interessant.

nei det er ikke teit at en ungdom vil lære seg et nytt språk. det har jeg ikke sagt..

Lenke til kommentar

Fordi de har en kultur og et språk som er så annerledes fra oss at det er vanskelig å vri hodet rundt det. At du blir interessert pga anime og manga som tilfeldigvis har blitt veldig populært gjør jo ikke interessen mindre reell.

 

At du slår ned på at folk viser interesse for en annen kultur synes jeg er barnslig.

Lenke til kommentar
Fordi de har en kultur og et språk som er så annerledes fra oss at det er vanskelig å vri hodet rundt det. At du blir interessert pga anime og manga som tilfeldigvis har blitt veldig populært gjør jo ikke interessen mindre reell.

 

At du slår ned på at folk viser interesse for en annen kultur synes jeg er barnslig.

jeg slår ikke ned på andre folk som liker annen kultur, det er teit sagt. Det eneste jeg har sagt er at jeg synes det er rart at noen kan sitte å se så mye tegnefilm at de begynner å lære seg språket. Japansk kultur er veldig interessant, men det er mongolsk kultur også. Og det er vist ikke så mange som digger det her.

Lenke til kommentar
Men at en fjortis har sett så mye anime at han/hun lærer seg japansk er litt patetisk

 

Hvorfor i all verden er det patetisk? Jeg har blitt langt stødigere i engelsk fordi jeg ser engelske/amerikanske tv-serier, filmer og leser magasiner/bøker. Hvis anime er det som tenner interessen for enkelte til å lære mer om japansk språk og kultur, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Hva er teit med at enkelte liker Japan og japansk kultur?

hvorfor ikke finsk og finsk kultur. synes bare at det er så mange som liker japan for tiden at det blir litt teit. nesten litt barnslig.

 

Herregud, hvorfor i alle dager er det teit? Barnslig? Det eneste som er barnslig her er dine holdninger i denne saken. Det at stadig flere interesserer seg for Japan gjør det ikke barnslig.

 

Japansk er litt trendy for tida ja. :) Men hva er galt med det? Jeg beundrer andre ungdommer som tar seg tid til å lære seg språk! :thumbup:

ja men trender går som regel over. det er veldig bra å ha verbal kunskap, ingen tvil om det. Men at en fjortis har sett så mye anime at han/hun lærer seg japansk er litt patetisk

 

Patetisk? Det er da ikke patetisk at man blir fascinert av noe og ønsker å lære mer?

 

Edit: Det er forøvrig også ganske patetisk når folk hører mye musikk, og deretter begynner å spille selv. *kremt*

 

Edit2: Jeg er forresten ikke spesielt begeistret for anime eller Japan.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

At ungdomen blir påvirka av japansk kultur gjennom F.eks. anime er ikkje mindre teit enn at unge nordmenn siden begynnelsen av 1900 er blitt påvirka av amerikansk pop-kultur.

 

Skjønner ikkje kva det er trådstarter meiner heilt, men aner at han har noke i mot Anime og denslags :p

 

Japan har ein veldig spennende kultur veldig ulik vår eigen, dei er meir seg sjølv enn kva dei fleste andre rike land i verden er siden desse landa som regel er tungt påverka av amerikansk kultur. Ikkje at japan ikkje er det og, men dei har noke eget og :)

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...