Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*Løst*Svart skjerm- nybygget PC. HD 4870, vifte starter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

har nettop bygd meg ny pc med blant annet HD 4870.

Når jeg slår på pcen starter alt utenom skjermkortet. Det lyser tre dioder bakerst på kortet, type rød.

D1601 - Red LED On, shows critical temperature fault

D1602 - Red LED On, shows External power connector A was removed

D1603 - Red LED On, shows External power connector B was removed

D601 - Red LED On, shows critical Core power faul

De i tykk skrift er de som lyser til meg. Jeg har en Corsair tx750w strømforsyning som BØR ha mer enn nok power til å drive dette skjermkortet. Men ifølge skjermkortet så er ingen av kablene koblet til.

Har prøvd å tatt de ut å inn flere ganger, trenger hjelp, hvis ikke får jeg lite søvn i natt!

Noen som har tips?

* CPU 4 pins kontakt var ikke helt inn, det fungerer som en drøm nå*

Endret av andreasnicolai
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdatering:

Når det står i pci-e strøm kun i venstre slot, så lyser alle leds. Men når det står i pci-e strøm kun i høyre slot, så lyser alle utenom D601.

Skal ringe netshop i morgen, men hvis dere har en formening om hva det kan være så si ifra!

• 3 uker senere...
Skrevet

Det var da rart. Jeg våknet opp til samme problem nå idag med Sapphire HD 4870 som kjører på Earthwatts 500w. Visste at strømforsyninga var på kanten for systemet mitt, men når jeg ser du har samme problemet med en 750w PSU begynner jeg å lure.

Du har fortsatt 3 leds som lyser? Jeg fikk til å boote en enda gang og det var uten harddisk, så det hjalp ikke stort. Er det sannsynlig at det er skjermkortet som er problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...