Gå til innhold

flere som har problemer med TF2 siden heavy pakken?


Anbefalte innlegg

Siden heavy pakken og spesielt den siste bugfiksen til TF2 så har jeg hatt store problemer med Team Fortress 2 og jeg lurer på om her er andre som har det samme eller lignende problem og muligens vet løsningen på det.

 

Problemet mitt går ut på at spillet starter som normalt, jeg velger meg en server jeg vil spille på og spillet laster inn kartet og kobler seg til serveren. I det samme øyeblikket spillet er ferdig med alt det der og jeg får opp den første velkommst-siden (den sorte tavlen hvor server-websiden vises) fryser spillet og en tilfeldig lydsnutt looper ut i eningen.

 

Om jeg så bruker ctrl-alt-del for å nå tak i oppgavebehandeleren og avslutter hl2.exe så får jeg tilbake skrivebordet men jeg mister rundt 70-100MB RAM for hvert enkelte forsøk jeg prøver å spille spillet online. Tar man da med at jeg trenger ca 20 forsøk på å koble meg på en server før spillet starter og ikke låser seg så har jeg tapt mye minne og fått en god prosjon med frustrasjon. :angry:

 

Ting jeg har prøvt.

 

-map_background none -novid +map none -console

Ekstra oppstarts-kommandoer jeg fant på nettet som vistnok løste lignende problemer med TF2 hos andre har ingen effekt med meg

 

mat_dxlevel 80/90/100/101

Spillet defaulter til dxlevel 95 med meg. Alle andre DirectX nivåer får meg forbi velkomsttavlen men spillet tryner med mange forskjellige feilmeldinger innen ett minutt etterpå. F.eks, "engine error" "exception" "an error has occured" "resource missing" med flere..

 

Forskjellige oppløsninger og innstillinger, AA/AF av/på, bloom osv osv til ingen lykke

 

Lydinstillinger. 2 kanals stereo eller 5.1 surround i lav/høy kvalitet, nok en gang ingen effekt..

 

Skjermdriverinnstillinger

Cat.AI off/normal/high - Cat.AI off er Crossfire av på x2 kort, tvunget AA/AF av/på, temporal AF, adaptive AA, mip_map høy/lav. ingen effekt..

 

Reinstallert Steam, reinstallert TF2, verifisert TF2 instalasjonen.

 

Nå vet jeg ælig talt ikke lenger hva jeg skal gjøre for å få spillet til å fungere :cry:

så om noen vet om en eller annen magisk fiks til dette spillet hadde vært fint. ;)

 

Maskinvare:

Se signatur.

 

Programvare:

Windows Vista Business 64bit

Alle drivere er opp til dato med unntak av ATI Catalyst som er 8.7 og nei. jeg vil ikke installere 8.8 pga feil i den driveren og store ytelsetap i flere spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...