Gå til innhold

Google Chrome og Skandiabanken


veggiss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer med BankID Java-applet'en i Google Chrome. Den starter opp (Java fungerer), men så kommer den med en feilmelding og bare en OK-knapp.

 

En annen uting er at du ikke kan godkjenne server-sertifikat som er selvsignert. Du får advarsel hver gang og kan ikke lagre den slik som i Firefox og Internet Explorer.

Nettbanker har aldri slike sertifikat så her er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg ville ha ventet til v.1 kommer. Kall meg gjerne paranoid, men jeg ville ikke ha brukt beta-versjoner til nettbank og andre viktige tjenester hvor sikkerhet er sentralt.

 

Alle programmer er beta-versjoner.. Det er i hvertfall det Google mener med at Google Chrome er i beta.

 

Dette er noe jeg vet selv, selv om jeg ikke er noen dreven programmerer. Det skal litt til å få et komplekst program fritt for bugs.

Lenke til kommentar
onan: En stable-versjon er jo ikke en bugfri versjon, men det er vanligvis en versjon med vesentlig færre bugs enn en alpha/beta, og er derfor tryggere etter min mening.

 

Ja, i følge resten av verden. Ikke i følge Google.

Skulle Google gjort som resten av verden, så ville Chrome vært en "stable"-versjon og ikke beta..

 

Ikke det at dette er så mye å diskutere. Kunne ha søkt opp artikkelen som handler om dette, men det gidder jeg ikke nå.

 

Det jeg mener er vel hovedsaklig at Google Chrome ikke er noe verre enn konkurrerende nettlesere med tanke på kildekoden den er basert på. Har selv brukt Chrome siden den kom ut. Har prøvd å bytte tilbake til Firefox som jeg har brukt siden før versjon 1.0, men det klarte jeg ikke siden jeg trives så godt med nettleseren.

 

Ps! Nettleser er som smaken er som baken. Todelt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
søkte men fant ikke noe vettugt om dette...noen som har fått det til? hos meg stopper det når jeg klikker for å laste ned sertifikatet, skjer ingenting. (jeg får ned det første sertifikatet, men ikke det andre om dere skjønner hva jeg mener...)

 

Hadde samme problem som deg i går. Det jeg gjorde var å bruke Firefox til å laste ned det andre sertifikatet. Etterpå tar du sikkerhetskopi av sertifikatet i Firefox og lagrer det f.eks. på skrivebordet. Så åpner du den fila og instalerer det. Etterpå skal det gå fint å bruke banken i Chrome -- funket i alle fall for meg^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...