Gå til innhold

SLI eller kraftig single-kort?


olz

Anbefalte innlegg

Hallo.

Då var det på tide å shoppe inn nytt skjermkort til pc'n min, men så lure eg på om det e verdt å satse på 2x 9800GT, eller om det e best å kjøre på et kraftigare single-kort eventuellt anna SLI-oppsett. har hørt at SLI ikkje gir all verden med ytelseøkning, men det gjaldt Crysis trur eg. uansett, håpa noken kan komme med sitt synspungt og/eller sin anbefaling på skjermkort. Har kjøpt Hk med tanke på SLI i framtida (MSI p7n platinum). Vil nødigt bruke over 2 feite høvdinga på dette.

Endret av olz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein taper og vinner litt med både SLI og CrossFire.. men det ein alltid kan stole på er eit kort. så kvifor ikkje kjøpe eit kraftigt skjermkort nå, så kjøpe eit til seinare vist det trengst.. 280 skal vist vere bra, men meiner å hugse at 4870 x2 skal vere betre. (i ytelse og pris) men 4870 x2 har litt problem her og der (meir enn normalt) i div. tester der det er lagt vekt på crossfire!

 

Men 280 skal vist score betre der, men har sjølv ingen planer om å gå for nvidia kort... skal holde meg til Ati (amd kort).

 

Men for deg med sli støtte, så er vel eit 280 til å begynne med bra, så kjøpe eit til ^^ 280 drar forholds vis lite watt, men 4870 x2 i crossfire drar hele: 750 ++ (totalt oppsett) Det er masse, vil koste rundt 2K berre for ei bra nok strømforsyning... (1500w :p)

 

Så gå for eit 260-280 eller noke, men 9800 er vel ikkje så gale det heller, spørst kva ein vil, stoor oppløysing (24" skjerm) og AA x16? eller vanlig 1280x1024 uten AA :p da holder 9800 lenge ^^

 

Hoper dette var til hjelp.

 

Mvh.

Oddbjørn

Lenke til kommentar

Så er vitsen med HD4870x2 i crossfire ikke stor heller da, da ett HD4870x2 leverer som regel mer en nokk ytelse.

 

Jeg ville valgt HD4870x2 det er det beste singel kortet du får kjøpt i dag, og du får det til en kjempe pris. (da mener jeg kjempe god pris\ytelse :p )

 

hvis du syns HD4870x2 er for dyrt er HD4870 et veldig bra kort, og HD4850 er et veldig billig kort som yter ekstremt bra til prisen, for litt over tusen kroner får du et skjermkort som takler alt nå, og hvis du ikke er alt for ivrig på og ha på full grafikk, så vil det duge enda veldig lenge. :)

 

Btw, jeg jobber ikke for ATI som man kanskje skulle tro, :D men de er absolutt best på pris\ytelse akkurat nå.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Et kort gir mer stabilt og forutsigbar ytelse enn 2 kort (SLI, Crossfire eller X2)

 

Hvis du vil bruke 2 fete høvdinger, da 4870X2 er ute fordi den koster nærmere 4 fete høvdinger. Du har 2 valg her, enten HD4870 eller GTX 260.

 

Det er flere rykter at Nvidia vil lansere et nytt GTX 260 med flere shaders snart, som kommer til å bli nesten like bra som GTX 280. Du bør vente par uker for å kjekke dette kortet, mener jeg.

Lenke til kommentar

Tjaa, det med sli har mange grunner for og imot. Det jeg kanskje ville tenkt på først, er hvilke oppløsning du har på skjermen din. Ved stor oppløsning, her tenker jeg 22'' og opp, vil du få mest utnytte av et sli opsett, da det er i denne oppløsnings klassen sli som oftest viser muskler.

 

så, hvilke skjerm har du? :)

Lenke til kommentar
Tjaa, det med sli har mange grunner for og imot. Det jeg kanskje ville tenkt på først, er hvilke oppløsning du har på skjermen din. Ved stor oppløsning, her tenker jeg 22'' og opp, vil du få mest utnytte av et sli opsett, da det er i denne oppløsnings klassen sli som oftest viser muskler.

 

så, hvilke skjerm har du? :)

 

 

22" skal vere med i bestillinga :) Og takker ellers for gode svar! :D

 

EDIT: Og korleis blir gtx260 sett mot to 9800gt? (bedre eller dårligare?). Og vil doke heller anbefale 2 9800gtx enn gt? (dersom eg går for det oppsettet)

Endret av olz
Lenke til kommentar

På en 22'' med tanke på oppløsning og AA etc tror jeg du vil oppleve 9800gtx sli som det raskeste, og 260 og 9800gt i sli som ganske likt litt bak. Men vil være mange plasser og scenarioer der gtx 260 vil dra fra de andre alternativa. Om du kjøper deg 9800gtx, sjekk hva som er billigst av vanlig og "+". Prisene hopper litt der for tiden.

Lenke til kommentar
På en 22'' med tanke på oppløsning og AA etc tror jeg du vil oppleve 9800gtx sli som det raskeste, og 260 og 9800gt i sli som ganske likt litt bak. Men vil være mange plasser og scenarioer der gtx 260 vil dra fra de andre alternativa. Om du kjøper deg 9800gtx, sjekk hva som er billigst av vanlig og "+". Prisene hopper litt der for tiden.

 

Korleis er det med strømforbruket på 9800gtx i forhold til gt? Vurdere Corsair 650W, men det blir vel litt lite til et sli-oppsett?

Lenke til kommentar
Tja, jeg sli'er 9800gtx+ i sli. Det drives av en ozc stealtExtrem på 600w. Men den er av svært god kvalitet da, og er i realiteten en strømforsyingn på 650-700.

 

Her er det helt stabilt, og systemet drar aldri i nærheten av maks det strømforsyningnen klarer.

 

har faktisk en OCZ stealxstream på 600w :) Men vurderer ei corsair 650w for å vere sikker på å drive systemet mitt. Er den bedre/dårligare enn OCZ'n?

 

EDIT: og blir ytelsesforskjellen på 9800gt og gtx verdt dei 400kr i forskjell? :p

Endret av olz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...