Gå til innhold

Prisvurdering, lappis til 10+


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Den bærbare PCen til Samboern konka her i går. Har vurdert saken og funnet ut at jeg skal gå for å kjøpe en ny laptop. Jeg ser nå at hvis jeg spytter inn såpass med penger at jeg kan bruke den av og til, til spilling(ser fram mot SC2, Diablo 3 etc.) og filmvisning mot TV, så jeg kan kaste ut den stasjonære ut av stua.

 

Jeg har gjennom bedriften ganske gunstige goder på HP pc'er. Er det noen som klarer å si hvor stor forskjell det er på ytelse til hovedsaklig spilling mellom de forskjellige PC'ene.

 

Disse PC'ene fra HP vurderer jeg;

HP Compaq 8710w Mobile Workstation T9500 - Får denne for ca 15000,-

HP Compaq 8710w Mobile Workstation T9300 - Får denne for ca 11000,-

 

Har også sett på diverse andre "gaming" pc'er. Som feks;

Hydra A17 Gaming

 

Hvis du ser på orginal pris så skulle det vel egentlig ikke være noen tvil? Flott om noen kan bare bekrefte at disse HP PC'ene vil være idele for mitt bruk? Og evt. om det er stor forskjell mellom T9500 og T9300?

 

Takker for alle svar:)

 

Mvh,

Simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå jeg ville styrt langt unna alt annet som ikke er HP når du får 7-9k rabatter der.

 

Såvidt jeg vet så er forskjellen mellom T9300 og T9500 minimal, ikke verdt 4k iallfall.

 

(Hp pcene du har linka er bedre og billigere enn hydra17 gaming pcene uansett hvordan man ser på det)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke forskjellene var så små.

 

I tillegg til at prosessoren er 100mhz raskere på T9500 så er det andre forskjeller...

 

*T9300 har 2 GB minne, mens T9500 har 4 GB minne.

*T9300 har DVD, mens T9500 har blue-ray.

*T9300 har 1680x1050 oppløsning på skjermen, mens T9500 har 1920x1200.

 

Synes det er absolutt verdt 4k ekstra. Egentlig er det 7,5k forskjell mellom maskinene.

Lenke til kommentar

Takk for raske svar. Vil jeg merker stor forskjell på selve prossesoren? Spørsmålet ligger vell i all hovedsak i om jeg vil ha BlueRay eller ikke. Den gode oppløsningen frister også i stor grad! :) Hmm, mye vil en minnebrikke ekstra kostet alene? Hvis jeg ønsker å sette in en ekstra på et senere tidpunkt.

Lenke til kommentar

Men hydra pcen er dyrere og resten av pcen er søppel iforhold :D

 

Men du vil ikke merke noe forskjell på cpu'n, du kan nok se det på en benchmark eller gå opp et par fps, spare noen minutter på compiling osv.

 

Men ja, Blue ray eller ikke.

 

Er jo deilig med 1920 istedenfor 1600 dog, men det er også en foretrekkings sak, liker du ting så stort og oppløst eller større?

Lenke til kommentar

Liker i utgangspunktet ting i hi-res. men det er ikke u-unværelig. Jeg har jo i utgangspunktet PS3, så jeg trenger ikke BR på død og liv. Legger også merke til at det ikke er noen mulighet for å brenne CD'r på T9500'n, noe som er dumt v/ backup og audio cd'r(har ikke mp3 spiller i bil).

 

Lurer på om det beste alternativet for meg vil være en T9300 + at jeg kjøper en ekstra minnebrikke.

 

200gig er utgangspunktet ikke nok lagringsplass for meg, hvis jeg skal fjerne den stasjonære. Noen som har ærfaring med eksterne hardisker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...