Gå til innhold

Automatsikring i delefilter?


Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg skal fyre opp musikk på mine nye høytalerne (selvbygd) kobler forsterkeren ut. Dette skjer ikke med mine gamle høytalere der delefilteret ser noe enklere ut.

Så jeg lurer på om delefilteret i mine høytalere kan inneholde noen form for automatsikring?

Endret av mbSolli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Finnes det automatsikring i noen delefilter?

Jeg vet egenltig ikke så mye om dette, men burde ikke du vite om det er automatsikring i delefilteret hvis du har bygget høyttalerne?

Lenke til kommentar
Finnes det automatsikring i noen delefilter?

Jeg vet egenltig ikke så mye om dette, men burde ikke du vite om det er automatsikring i delefilteret hvis du har bygget høyttalerne?

Har ikke bygget dem selv, men er liksom ikke kjøpes ny. Kjøpte noen kasser med noen ødelagte elementer og bytta disse og skjærte til bedre hull og porter osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
(...) mine nye høytalerne (selvbygd) (...)

Det var bare dette jeg misforsto.

Hvis du mistenker at delefilteret har noe slikt, er det vel ikke verre enn å åpne opp og se. Det måtte du jo ha gjort uansett, hvis det hadde hatt en sikring.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Kjøpte noen kasser med noen ødelagte elementer og bytta disse (...)

Hvilke elementer byttet du dem med?

Tenker det er her vi får avklart impedans-spørsmålet, Trainman. ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte noen kasser med noen ødelagte elementer og bytta disse (...)

Hvilke elementer byttet du dem med?

Tenker det er her vi får avklart impedans-spørsmålet, Trainman. ;)

Litt av hvert, men har samme impedans. Har jo byttet ut orginalelementer i flere høytalere tidligere, uten at dette har skjedd.

Endret av mbSolli
Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet ut av hva som er galt. Koblet effektforsterkern på den nye høytalern som består av 8", 7", 5" og diskant. Da kunne jeg spille så høyt jeg ville. Så er nok recieveren min som er for svak, men syns det er litt rart for greier fint å drive en høytaler med 10", 5" og diskant uten problem, har tilogmed koblet til en ekstra høytaler med 8", 3" og diskant sammen med denne uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...