Gå til innhold

Laptop med quadro nvs 135m som stue-pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har fått tilbud om en pent brukt laptop med overnevte grafikkort (128MB må vite) og en core duo 2.0 GHz (samt dockingstasjon med S/PDIF og DVI).

 

Spørsmålet er hvordan dette skjermkortet fungerer sammen med flatskjerm og HD-materiale. Jeg har forsøkt å spille av 720p-materiale med VLC og det spiller ok på den interne skjermen. Det som gjorde meg urolig er at det i enkelte spesifikasjoner står at maks oppløsning på digital skjerm er 1600x1200, mens mer avanserte utgaver av quadro-prosessoren støtter 1920x1200.

 

Jeg har ikke anledning til å teste dette og lurer på om noen har gjort noen undersøkelser og kan dele sine erfaringer.

 

 

 

/r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forstår ikke helt spørsmålet.

Lurer du på om dette skjermkortet klarer 1920x1200 på ekstern skjerm? Det klarer vel alle skjermkort.

 

Dette kortet støtter pureHD akkselrasjon, men om det er raskt nok til å dekode 1080p er jeg usikker på.

 

Nja, her står det "Max. Digital Display Support: 1600x1200" så det er ikke godt å si hva man skal tro...

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt spørsmålet.

Lurer du på om dette skjermkortet klarer 1920x1200 på ekstern skjerm? Det klarer vel alle skjermkort.

 

Dette kortet støtter pureHD akkselrasjon, men om det er raskt nok til å dekode 1080p er jeg usikker på.

 

Nja, her står det "Max. Digital Display Support: 1600x1200" så det er ikke godt å si hva man skal tro...

 

Jeg har nå lurt meg til å teste mot en 24" og den viser 1920x1200 som bare det. Her er det noe muffins med spesifikasjonene :-).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...