Gå til innhold

Muligens flytte på hybel etter skolestart.


Gordo

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat har snakket litt om å flytte på hybel sammen, i stedet for å ta den timen med buss det går hver dag.

Han bor 42 km fra skolen, og jeg bor 39, er det da allikevel sjanse for at jeg kan få bortebuer stipend? For det er mer enn 40 km med buss for å si det sånn.. Siden den skal ned til en ferjekai osv.

Og jeg har fått utstyrsstipen på 820 kr i år, men har ikke levert inn den lappen jeg fikk av lånekassen. Er det da mulig for meg å ringe til de og søke på nytt om bortebuer stipend?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om du forstod hva jeg mente.

 

Kameraten min sitt foreldrehjem er ca 42 km fra skolen.

Mitt foreldrehjem er 39 km fra skolen.

 

Og vi skal kanskje flytte på en hybel sammen, som er ca 1 km fra skolen.

 

Men det jeg lurte på var, visst en følger hovedveien helt til skolen, så er det altså 39km, men visst jeg tar buss er det lengre for den skal ned til mongstad og ned til en ferjekai, så da er det oppi 42-43 km. Er det altså en sjanse for at jeg kan få bortebuerstipend visst jeg flytter på hybel?

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om du forstod hva jeg mente.

 

Kameraten min sitt foreldrehjem er ca 42 km fra skolen.

Mitt foreldrehjem er 39 km fra skolen.

 

Og vi skal kanskje flytte på en hybel sammen, som er ca 1 km fra skolen.

 

Men det jeg lurte på var, visst en følger hovedveien helt til skolen, så er det altså 39km, men visst jeg tar buss er det lengre for den skal ned til mongstad og ned til en ferjekai, så da er det oppi 42-43 km. Er det altså en sjanse for at jeg kan få bortebuerstipend visst jeg flytter på hybel?

Ja bare å se på lånekassens nettside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...