Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

støy på høytalerne når jeg ser film/hører på musikk


Anbefalte innlegg

Hei, har et SoundMAX lydkort i maskina. Lyden er helt grei mesteparten av tiden, men med noen sekunders mellomrom kommer det et lite tikk på høytalerne. Ikke en høy skurring, men nok til å irritere meg når jeg hører på musikk/ser film.

 

Bruker de nyeste driverne til lydkortet, og har satt høytalerne i en annen pc for å sjekke at det ikke er dem det er noe galt med.

Lydkortet sitter som det skal i maskina, men må trykke det litt ned på den ene siden når jeg skal feste skrua, som fører til at det går ørlite opp på den andre.

 

Er installert en tilleggsdriver til lyden "ATI Function Driver for High Definition Audio - ATIAA01"

Kan det være denne som roter til lyden litt? Får ikke fjernet den fra kontrollpanelet, så tror den hører til under skjermkortdriverne.

 

Håper noen har noen gode tips.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjerna driveren, og brukt CCleaner til å fjerne registeroppføringene til den. Prøvde så å sette den i den andre porten, men da ville ikke driveren la seg installere. Satte den så i den samme porten, og installerte driveren på nytt, men skurringen er fortsatt der.

 

Prøvde å sette nettverkskortet i en anne port i samme slengen, men da fant ikke Windows (XP SP3)kortet engang.

 

Kan dette tyde på feil med hovedkortet mitt? Er helt nytt, og problemene har vært der siden starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...