Gå til innhold

City med nye eiere - Begynnelsen på slutten?


Corey

Anbefalte innlegg

Som alle har fått med seg så har City fått nye eiere.På en liste som har blitt offentliggjort står Terry,Gerrard,Cesc,Kaka,C.Ronaldo blant flere.

 

Eiernes siste uttalelse sier litt om hvilke ressurser disse har til rådighet:

"Ronaldo has said he wants to play for the biggest club in the world, so we will see in January if he is serious," Al-Fahim said in The Guardian.

 

"Real Madrid were estimating his value at $160million (£90m) but for a player like that, to actually get him, will cost a lot more; I would think $240million (£135m). But why not? We are going to be the biggest club in the world, bigger than both Real Madrid and Manchester United."

 

Personlig så hater jeg City,pga de er rivaler med min favorittsklubb,Manchester United,men det betyr ikke at jeg ikke ønsker konkurranse velkommen.Jeg hadde vel håpt at det skulle skje på en "sunnere" måte.

Det forundrer meg ikke hvis vi får se flere multimilliardærer som kjøper klubber for personlig fornøyelse.

 

Da blir det neste steget fra Uefa/Fifa transferregler og lønnstak vil nå jeg spå.

 

Hva sier menigheten??:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rules:

 

-Max 5 spillere fra ett annet land en det laget kommer fra på banen til enhver tid, max 8 i stallen.

 

-Max hente 1 spiller fra ett annet land en det laget kommer fra å året.

 

-Max på kjøp av spiller, 100 millioner kroner, spillere som er med i bytte skal få uavhengig takst.

 

-Max lønn 200 000 kroner i uken.

 

 

 

No?

 

Synes det har gått litt langt ja. Men er vel lite å gjøre med det med supply and demand og EU i spissen.

Lenke til kommentar

Er vel kun England som kan hente så mange dem vil eller som ikke har noen spesielle regler?

 

Italia innførte 1 utenfor EU, nå 2, for en stund siden for å roe ned "innvandringen" osv.

 

Oppkjøp av klubber i øverste nivå går aldri igjennom pga supporterne har siste ord.

Verdt å merke seg at det kun er Mourinho som er utenlandsk av trenere

 

Dessverre er fotballen i England blitt så avhengig av penger, og jeg lurer på hvorfor kan ikke de andre klubbene ta opp så store lån som ManU og Liverpool, ellers har dem ingen sjanse. Mulig vi får se en lignene krakk som kom i Tyskland.

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar

Manchester United sitt lån er det lånet Glazer tok opp for å kjøpe klubben. Det lånet har han overført til Red Football som eier Manchester United. Lånet har lite eller ingenting å gjøre med investeringer i klubben

 

Ellers synest jeg at pengedoping er en veldig urettferdig ting i fotball og skader sporten.

 

En klubb jobber seg opp til å bli en stor klubb over lengre tid, mens en annen skifter eier som sprøyter inn noen fantasi billioner og vips er klubben som har prestert underlegen.

 

Kvalmende.

 

Jeg synest Fifa burde komme med regler angående utlendinger og at utgifter bør være i forhold til intekter.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Las nettopp en artikkel på vg om dette. Går bare et lite sukk gjenom kroppen og jeg kjenner jeg mister litt interesse.

Det er ikke bra at topp fotballen skal bli et leketøy for de ultra rike.

 

Litt konkurranse for de fire store i england hadde nok vært fint det, men du må jo gjøre deg fortent til å være der.

forsåvidt er der bare 3 store, Liverpool, arsenal og manchester united. De har kommet dit via "ærlig arbeid" over mange år.

Chelsea var jo aldri noe spesielt, de kjøpte seg inn blant de store.

 

Aston Villa er på vei opp nå. Et lag jeg har sansen for og som har en strålende manager. De kan klare å utfordre der oppe. Tottenham satser jo og hard uten helt å lykkes.

men så plutslig blir all lag oppbyggingen over flere år for villa ødelagt av man c som plutslig skal bruke 20 milliarder på spiller kjøpt.

Det er noe som skurrer.

hele konkurranse aspektet forsvinner.

 

Håper ingen store blir lokket til manc pga penger.

bare fordi mannen med laken byr 1,3 milliarder betyr ikke at rolando vil spille der.

Får håpe city flopper litt i år også så det ikke blir så forferdelig attraktive.

Lenke til kommentar
Manchester United sitt lån er det lånet Glazer tok opp for å kjøpe klubben. Det lånet har han overført til Red Football som eier Manchester United. Lånet har lite eller ingenting å gjøre med investeringer i klubben

 

Jeg synest Fifa burde komme med regler angående utlendinger og at utgifter bør være i forhold til intekter.

 

Selv om ManU vant PL og CL, skal dem ha gått i underskudd, og det anslås at en 7plass i ligaen kan gjøre klubben konkurs, etter at Glazer kom til ManU har klubben kun gått minus uansett hva som har skjedd, og at dem kan forsette og forsette å ta lån virker litt merklig.

Juventus som ble tvangsnedrykka tapte ca 4,5mrd, 3mrd mer har ManU i gjeld.

 

Pr dags dato er det kun PL som sliter med slik fotballen styres, utenom enkelte lag som RM.

 

Det jeg syns er verst med England nå er skille mellom PL og de andre ligane i England.

Lenke til kommentar
Manchester United sitt lån er det lånet Glazer tok opp for å kjøpe klubben. Det lånet har han overført til Red Football som eier Manchester United. Lånet har lite eller ingenting å gjøre med investeringer i klubben

 

Jeg synest Fifa burde komme med regler angående utlendinger og at utgifter bør være i forhold til intekter.

 

Selv om ManU vant PL og CL, skal dem ha gått i underskudd, og det anslås at en 7plass i ligaen kan gjøre klubben konkurs, etter at Glazer kom til ManU har klubben kun gått minus uansett hva som har skjedd, og at dem kan forsette og forsette å ta lån virker litt merklig.

Juventus som ble tvangsnedrykka tapte ca 4,5mrd, 3mrd mer har ManU i gjeld.

 

Pr dags dato er det kun PL som sliter med slik fotballen styres, utenom enkelte lag som RM.

 

Det jeg syns er verst med England nå er skille mellom PL og de andre ligane i England.

 

http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/rekordoverskudd

 

De to siste sesongene har vi gått med rekord overskudd. I 2007 gikk vi 75 mill pund i overskudd.

Lenke til kommentar
Forrige sesong vant Manchester United ligagull, kom til semifinalen i Champions League og til finalen i FA-cupen. Til tross for den sportslige suksessen, og en omsetning på 2,1 milliarder kroner, endte United nesten 600 millioner kroner i minus.

 

Men det har ikke gjelden til Manchester United. Tall som ble kjent denne uka viser at klubben gikk nesten 600 millioner kroner i minus i 2007, til tross for en eventyrlig omsetning. Klubbens samlede gjeld er på nærmere åtte millarder kroner.

 

En nyhet fra United, mannen står forsatt fast på dette forsatt.

United

 

Uniteds rentekostnader på hovedlånet i fjor beløp seg til rundt 833 millioner kroner, hvorav bare 432 av dem faktisk ble betalt.

 

Det er en grunn til at United og Liverpool presser opp billettprisene, jaja blir bare flere supportere til FC United da.

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar

Problemet som er idag at det er ofte klubben/e som blir sittende igjen som svarteper, hvis det ikke skjer noe nytt, og det er jo klubben som blir straffet for at sjefen har gjeld.

 

Og Glazer får jo mulighet til å ta opp mer lån pga at han har ManU, noe som kan gjøre at det er ManU som får gjelden/utgiftene.

 

Får bare håpe på klubbens beste.

 

Robinho gikk kun til City pga pengene, som de fleste brasilianere som er store, er griske. Og City prøver og kjøpe seg spillere med giga lønninger.

Lenke til kommentar
Tror han (du) blander sammen Red Football og Manchester United og når den smellen kommer håper jeg det er Glazer som får den og ikke klubben. Det er ikke klubben som låner penger.
Red football/Glazer eier Manchester United. Om Red football går dukken så kommer vel bankene og likviderer det Red Football eier, dvs selger Manchester United som helhet eller enda verre, deler det opp og selger det om de finner ut at det er mer lønnsomt.

 

At Red Football går konk trenger ikke bety undergangen for Manchester United, men det er en utrivelig (og ikke minst uviss) situasjon for supporterne og klubben.

 

Så attraktivt Premier League er i dag tror jeg at en eventuell Red Football konkurs kunne gått relativt smertefritt for klubben. Men tidene forandrer seg, om noen år er det kanskje Italiensk fotball som er den mest attraktive ligaen for investorer.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det er en svært uhyggelig situasjon. Jeg ville bare ha frem hvor lånet egentlig kommer fra. Det er en grunn til Manchester United fansens sitt forhold til Glazer. Dette er Glazer sitt lån, ikke noe lån for å hamstre spillere.

 

Hva som skjer om Glazer ikke kan betale lånet er mye, men jeg er temmelig sikker på at klubben overlever.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Er ikke helt enig med spillerkvoter, men hva med mye lavere grunnlønn, og mer vekt på prestasjons- og bonusbasert system?

Det går vel ikke. Det er jo ikke bare et spill, men faktisk noe man skal leve av også, selvom flesteparten av dem har evig nok penger bare av grunnlønnen.

 

Uansett, det blir ikke å skje, iallfall ikke i stor grad. FIFA/UEFA må nok finne på et genistrek for å stoppe den utviklingen fotballen har for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...