Gå til innhold

Sony Ericsson mot stupet


Anbefalte innlegg

Tror litt av problemet er alt for tidlig lansering av telefoner. Dermed sitter man på gjerdet og venter med å kjøpe telefon. Et godt eksempel er Xperia X1. Lansert i februar, ennå ikke tilgjengelig. Er ventet 4. kvartal. W980, lansert i februar, ble tilgjengelig i slutten av juli. W902/C905 forhåndstitt i juni/juli, tilgjengelig i 4. kvartal.

 

I tillegg så er tilkoblingen flyttet til siden av telefonen. Uhyre upraktisk. Samt en grunnleggende mangel på 3,5 plugg på walkman telefonene. Dårlig integrering av kalenderfunksjon og resten av telefonen. Ser bl.a. ikke dagens avtaler i hovedbildet. Og selvsagt det faktum at man må velge mellom godt kamera eller god musikkavspiller. Ikke begge.

 

Jeg har kun eiet Ericsson og SE telefoner. Men nå er jeg på jakt etter en erstatter til W890i, og ser for første gang på Nokia telefoner.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg innbilte meg at Ericsson lagde teknologien og Sony designet telefonene, eller sånn grovt sett i hvertfall. Så her er det vel noe jeg ikke har fått med meg.

Ja. Det er en (eller flere?) 3.part(er) som lager telefonene, hvor mye Sony involverer seg i designprosessen vet jeg ikke.

Når du sier "lager telefonene", hva mener du da? Produserer dem, setter dem sammen, utvikler selve teknologien, eller hva? Og mener du med dette at Ericsson ikke utvikler mobilteknologi til SE?

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Den største delen av utviklingen till Sony-Ericsson ligger i Lund, Sverige. Det er ikke bare elektronikken som lages der men også en del av designet. Det er derfor som SE er er ganske dårlig integrert med resten av fortføljen til Sony. Som jeg ser det er det veldig mye Ericsson i SE.

 

Sony kunne gjort en masse smarte løsninger, der man legger sin MP3 på PS3 og kan styre alt med mobilen eller at mobilen kan brukes til å styre dvd opptakerene men det gjør de ikke. Sikkert fordi at Sony-Ericsson er et eget firma og for at det er veldig mye Ericsson.

Lenke til kommentar

Om du spør meg, er Sony Ericssons problem uferdige, lavkvalitets telefoner.

 

K850i? Finner du større feiltelefon?

C702 er ikke akkurat stabil den heller...

 

Liker mobilene deres... helt til de svikter. De har selvfølgelig gode og stabile mobiler, som t650i, k800i og k810i, men de er utdatert. De mangler et flaggskip som funker, og generelt mobiler som funker.

Lenke til kommentar

Jeg syntes omtrent alle har Sony Ericsson telefoner, men Norge er jo bare en liten del av verden. Som flere nevner så må sony slutte med det tullet der kundene må velge mellom to goder, feks enten musikk eller kamera. For noen år siden, når de lanserte den første walkman mobilen w800i med en både god musikkspiller samt et godt kamera på 2mp med autofocus, var valget enkelt. Nå må man fire ned på musikkdelen dersom man ønsker et greit kamera og omvendt. Er selv fornøyd med SE og har aldri hatt noe problemer med de fire SE mobilene jeg har hatt.

 

Vurderer nå og kjøpe meg en G900.

Lenke til kommentar
Jeg syntes omtrent alle har Sony Ericsson telefoner, men Norge er jo bare en liten del av verden. Som flere nevner så må sony slutte med det tullet der kundene må velge mellom to goder, feks enten musikk eller kamera. For noen år siden, når de lanserte den første walkman mobilen w800i med en både god musikkspiller samt et godt kamera på 2mp med autofocus, var valget enkelt. Nå må man fire ned på musikkdelen dersom man ønsker et greit kamera og omvendt. Er selv fornøyd med SE og har aldri hatt noe problemer med de fire SE mobilene jeg har hatt.

 

Vurderer nå og kjøpe meg en G900.

 

vurderte også en G900..til jeg fant ut at den er uten gps..hva er det med SE for tiden egentlig? :s

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...