Gå til innhold

Gigabyte HD4850 varmeproblem.


Penol

Anbefalte innlegg

Jeg har bygd en ny pc bestående av:


Gigabyte GA-MA790FX DS5

8GB Ocz Gold GX XTC (4 x 2048) skal ha Vista senere.

AMD Phenom 9850

Mist 1000W PSU

Gigabyte HD4850 GPU


Jeg sliter med at pc'en restarter etter en viss tid (ca 5 min) for deretter å restarte igjen og igjen etter å ha loadet XP (etter velkommen skjermbildet). Hvis jeg slår pc'en helt av og venter en stund tar det nye 3-4-5 minutter før den begynner å reboote. Dette mener jeg er fordi den har blitt kjøligere av å være avslått. I Catalyst Center (den nyeste driveren) står det at gpu har en temp på over 80 grader og det etter bare å ha surfet litt på nett og sett i skjermkortinnstillingene. Cpu temp viser 43 grader i bios.

 

Alt av ledninger er dobbeltsjekket,XP er reinstallert to ganger. Jeg holder imidlertid en knapp på skjermkortet.

 

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg holder også en knapp på skjermkortet. Juster viftehastigheten din til rundt 35% på skjermkortet (ligger guide i den store ATI-tråden her inne), og sjekk temperaturen da! ;)

 

Mener du at viften på skjermkortet er stilt kraftig ned fra fabrikk?

 

Du har ikke en direkte henvisning? Den tråden er jo på over 200 sider :)

Endret av Penol
Lenke til kommentar

En av de siste sidene. Men last ned rivatuner,du kan justere hastigheten der. Men vær obs på at når du skrur den på over 30% så blir det plutselig ganske mye mer støy.

 

Men har selv et HD4850 og oppdaget tempen jeg også og ble litt skremt så jeg spurte i den store ati tråden og der fikk jeg beskjed om at det var helt normalt.

Lenke til kommentar

Har ordnet med temperaturen, ligger nå på 57 grader idle på 40%. Takk for tipset :)

 

Tror også jeg har fikset rebootingen (den fortsatte nemlig å reboote etter at tempen ble bedre), en biosoppdatering ser ut til å ha ryddet opp. Fant noen tråder om at ocz rammen kunne forårsake reboot'er, og at oppdatering av bios kunne hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...